Ga naar inhoud


[M$ wil graag upgrades naar Win 7 en IE9]


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

En jawel hoor mijn PC begint al surfend te zaniken dat een upgrade naar Win 7 en IE9 geweldig is. Win 7 is dat ook op een andere PC van zoonlief hier. Maar Win 7 en Skype gaat niet geweldig met mijn profoon USB handset b.v. En deze PC staat erg vol. Bovendien laten HP's zich slecht upgraden altijd.

 

Mijn laptop kan dus niet naar Win 7 en moet op Vista blijven.

Laatste vind ik zeer droef. Motto, bouw je eigen PC, no problems. In Duitsland heet dat hele gedoe "Abzocken".

Geld uit de beurs halen....... In dit land geen topic.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Doe al 11 jaar Linux erbij, maar dat heeft forse beperkingen voor alles wat ik doe. Bepaald meer dan Open office en surfen.

TV-kaart, Sat-Kaart etc andere exotische hardware eraan.

 

Leuk om zelf kernels er op te maken. Begon ooit met half Caldera en half Red Hat voor 1e KDE te runnen ;-)

 

Ubuntu/Kubuntu lijkt heel wat maar teveel instabiliteit bij mij. Suse is op zich zelf. Red Hat gaat. Echter met elke nieuwe release alles overnieuw en risicos met multiboot op een HD. Door de boot is Linux trager al lijkt het sneller.

Verliest fors nu van Win 7 , geef ik toe. Ook teveel hobbyisme door open source.

Met mij erbij :-)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuurlijk. Dan heb je linux, en dan? al je apps die je had zul je een linux alternatief voor moeten zoeken, of proberen ze met wine aan de praat te krijgen.

 

En niet alle hardware leveranciers bieden support voor linux. Probeer maar eens een canon pixma driver voor 64 bits linux te downloaden bij Canon bijvoorbeeld.

 

Tuurlijk ben je wat vrijer met linux of je moet upgraden of niet, maar het is zeker niet zaligmakend voor desktop gebruik.

 

En natuurlijk wil microsoft dat je vista service pack 1 euh windows 7 aanschaft, dat brengt weer $$$ in het laatje...

 

Dan blijkt ineens dat niet al je hardware wordt gesupport, en dat vinden de hardware bouwers niet erg, die hebben wel nieuwere hardware die het wel doen met windows 7, en zo blijft de economie een beetje draaien smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Wiz, dat noemt de pruus dus "Abzocken", $$$$$

 

Niks voor niks moet je echt compabiliteitstest doen alvorens Win 7 te installeren.

 

Viel mee, 20 euro nieuwe USB WL dongle voor zoonlief (lekker snel ook) en een student Win 7 versie omdat ie nog leert.

 

Pech voor sommige games van hem die grafisch een probleempje hebben. Denkt dat oude pap dat even bijprogt. Dat doe ik dus niet. Leren niet gamen. Nu had zoon graag met die laptop willen sjouwen, no go met Vista op die specifieke machine. HP weigert de upgrade of your risk zoals ze zeggen. Nu elke 5 min drammen voor I-pad. Abzocken door Apple...........

 

Nog eens hard over nadenken............. Apple nooit zien zitten. Argument is dan WIFI in McD* 2 straten verder.

Kan ook thuis, goedkoper, kan ook frieten bakken :-)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je Wiz, wat mij betreft is het allemaal een non-issue; ik ga meer moeite hebben mijn apparatuur onder Windows aan de praat te krijgen en vervangende applicaties voor Windows te vinden dan een Windowsgebruiker die naar Linux overstapt.

 

Maar dat is het punt niet; zonder een bepaalde besturingssyteem te evangeliseren: als je voor een besturingssyteem kiest, dan zitten daar bepaalde consequenties aan. Voor Windows is dat iedere paar jaar een nieuwe Windows, en al je apparatuur die met de nieuwe Windows niet werkt gaan vervangen. Als je daar problemen mee hebt, dan had je misschien toch wat anders als besturingssyteem moeten kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik gebruik beiden. Op de laptop van de zaak staat sinds een 1.5 jaar windows 7. Ik had er Ubuntu op gezet (ik kreeg hem met vista, en dat heeft een week geduurd toen was ik het zat). Langzaam maar zeker kwamen er meer applicaties die ik gedwongen werd te gebruiken die niet aan de praat te krijgen zijn onder linux (office communicator / visio, iemand???)

 

Dus toen windows 7 beschikbaar kwam mijn laptop laten voorzien van win 7. Toen zei ik al dat hoe langer je het gebruikt hoe trager het wordt, maar dat was niet zo volgens de kenners. Inmiddels duurt het meer dan 5 minuten voordat ik mijn vinger kan laten scannen om in te loggen...

 

Thuis op mijn eigen desktop draait al zo lang als ik een eigen desktop heb linux. Begonnen me slackware, toen een redhat 4.1 gekocht, en daarna kwam fedora. Toen toch nog een tijdje met redhat gedraaid, en toen overgestapt op ubuntu.

 

Ook dat is het niet helemaal, laatst nieuw mainboard aangeschaft met een hexacore amd en 16 gig geheugen, blijkt dat acpi niet goed werkt. Dus uitschakelen moest je met de knop doen, en hibernaten enzo werkte ook niet.

 

Zoekend op het internet blijkt dan dus gewoon dat dit niet meer wordt gefixt in een Long term support versie (ubuntu 10.04), dus de hele handel maar geupdate naar 10.10. Dat alles in plaats van met de hand er een nieuwere kernel in te hacken en de nodige drivers en libraries, want dan werkt het totdat er een update komt, en dan ga je weer voor gaas...

 

Alles werkt wel, maar de versie die ik heb draaien is ook verre van optimaal omdat die geupdate is en geupdate en geupdate.

 

Toen 11.04 uitkwam heb ik mijn eigen laptop geupdate van 10.10 naar 11.04. Toen bleek ineens dat sommige tools niet meer werden gesupport door Canonical, en dat daar weer nieuwere tools voor in de plaats waren gekomen. De "obsolete" software had ik natuurlijk laten verwijderen. En dan die Unity interface, wat een non intuitieve interface.

 

Gelukkig kan je die (nog) zo uitschakelen en de vertrouwde gnome interface weer terugzetten, maar dat zal bij de volgende versie hoogstwaarschijnlijk een stuk lastiger zijn.

 

Na een weekje geprobeerd te hebben om mijn favoriete tools er weer in te krijgen, en om die #@(#*#& Canon drivers weer aan de praat te krijgen heb ik mijn 10.10 image maar weer terug gezet op mijn laptop.

 

Ik vrees dat 10.10 mijn laatste ubuntu versie wordt, alles wat ik wil gebruiken werkt ermee, en mijn favoriete tools staan er allemaal nog in. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste smile

 

Dus dat linux HET antwoord is, daar ben ik het niet geheel mee eens smile

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Weet je Wiz, wat mij betreft is het allemaal een non-issue; ik ga meer moeite hebben mijn apparatuur onder Windows aan de praat te krijgen en vervangende applicaties voor Windows te vinden dan een Windowsgebruiker die naar Linux overstapt.

Maar dat is het punt niet; zonder een bepaalde besturingssyteem te evangeliseren: als je voor een besturingssyteem kiest, dan zitten daar bepaalde consequenties aan. Voor Windows is dat iedere paar jaar een nieuwe Windows, en al je apparatuur die met de nieuwe Windows niet werkt gaan vervangen. Als je daar problemen mee hebt, dan had je misschien toch wat anders als besturingssyteem moeten kiezen.


Dan ben je een van de weinige uitzonderingen op de regel.

MS heeft nog steeds dik 90% van de PCs op hun software draaien. En zolang dat boven de 75% blijft verandert er helemaal niets.

Komt Google wel leuk meespelen nu, maar die lopen hier zo ver achter op MS dat dit geen concurrentie zal zijn voorlopig. Apple is leuk met speeltjes en daar stopt het ook wat betreft concurrentie.

In 2007 draaiden er 1.000.000.000 PC's met Windows, legaal dan wel illegaal. Enig idee hoeveel OS welke concurrent dan ook moet verkopen voordat ze ook maar MS een beetje laten zweten?

MS komt zodadelijk met een Tablet en hun nieuwe phone... over 5 jaar zullen we wel zien wie van deze 3 grote overblijft. Ik zou iig mijn geld op MS zetten want ze zitten nu behoorlijk te zweten bij Apple en Google.

En Linux? Leuk, maar dat zal nooit meer worden dan wat het is, speeltje voor de hobbieist. Wordt vanzelf opgekocht door een van de drie en dan is dit ook voorbij. Als MS zich hier enigzins zorgen over zou maken dan bestond Linux al lang niet meer.

En ja, als je zo een enorme monopolie hebt (en verdient hebt bereikt) dan kun je doen wat je wilt.

MS is juist nog vrij redelijk. Als ik hun was zou ik een veel hardere marketing strategie gebruiken. Zeker voor bedrijven. Maar ja, daarom hebben zij waarschijnlijk 300.000.000.000x meer dan ik. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjattuh

MS is juist nog vrij redelijk. Als ik hun was zou ik een veel hardere marketing strategie gebruiken. Zeker voor bedrijven. Maar ja, daarom hebben zij waarschijnlijk 300.000.000.000x meer dan ik. smile


Redelijk?

Zo lang je nog steeds niet een desktop / laptop kan aanschaffen ZONDER microsoft sticker / licentie erop (kan wel maar is duurder) vind ik er niets redelijk aan.

Veel van die licenties zijn wel betaald, maar worden nooit gebruikt omdat bedrijven vaak een license agreement hebben met microsoft (en er in sommige gevallen dus gewoon 2x voor betalen).

En microsoft is zo redelijk om periodiek even langs te komen om te checken of je nog wel licence compliant bent met hun licentievoorwaarden die ook nog eens erg ondoorzichtig in elkaar zitten.

Overigens is dat voor thuisgebruikers ook zo. Je koopt een laptop, staat er windows 7 home edition op. Wil je nou net die features gebruiken die niet in home zitten (ik weet zo even niet wat er nou ook alweer NIET in home zat), zul je een professional of ultimate edition moeten aanschaffen. Krijg je korting dan omdat je eigenlijk je licentie van home wilt upgraden naar professional of ultimate?

is dat redelijk?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En Linux? Leuk, maar dat zal nooit meer worden dan wat het is, speeltje voor de hobbieist. Wordt vanzelf opgekocht door een van de drie en dan is dit ook voorbij. Als MS zich hier enigzins zorgen over zou maken dan bestond Linux al lang niet meer.


Dat is nou juist het probleem smile Linux is niet te koop. Microsoft maakt zich gruwelijk veel zorgen (ze worden wat oud, maar kijk toch maar eens naar de Halloween-documenten). Linux is er gewoon, overal te downloaden. Het is van iedereen, dus van niemand. Je kunt alle distribiteurs opkopen, er is vanzelf wel weer iemand die er brood in ziet het opnieuw te distributeren.

Het marktaandel van Windows is overigens dalende, volgens Netmarkshare intussen onder de 89%. Nee, Linux zal Microsoft met zijn 1% echt niet zomaar van de desktop verdrijven, maar dat hoeft ook niet. Lange tijd geleden moest je behoorlijk sterk in je schoenen staan om Linux op je desktop te draaien, gezien drivers, gebrek aan applicaties, gebrek aan internetstandaarden e.d. Die tijden zijn vervlogen. Je kunt tegenwoordig in alle redelijkheid kiezen tussen Windows en Linux. Met elk hun voor en nadelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Op de laptop van de zaak staat sinds een 1.5 jaar windows 7. Ik had er Ubuntu op gezet (ik kreeg hem met vista, en dat heeft een week geduurd toen was ik het zat). Langzaam maar zeker kwamen er meer applicaties die ik gedwongen werd te gebruiken die niet aan de praat te krijgen zijn onder linux (office communicator / visio, iemand???)


Ik heb de luxe dat bij mij op de zaak de Windowsgebruikers zwaar in de minderheid zijn (3 Windows versus ongeveer 40 Linux) . In plaats van dat ik Visiobestanden gevoerd krijg, worden krijgen onze Windowsgebruikers de schemaatjes aangevoerd in OpenOffice Draw. OOO Draw is naar mening dan ook het meest logische alternatief voor Visio, maar ze zijn functioneel niet gelijk, helemaal vervangbaar zijn ze niet voor elkaar. Maar dat is zeker niet ten nadele van OOO Draw, want je kunt er leuke dingen mee doen.

Origineel bericht van: wiz

Toen 11.04 uitkwam heb ik mijn eigen laptop geupdate van 10.10 naar 11.04. Toen bleek ineens dat sommige tools niet meer werden gesupport door Canonical, en dat daar weer nieuwere tools voor in de plaats waren gekomen. De "obsolete" software had ik natuurlijk laten verwijderen. En dan die Unity interface, wat een non intuitieve interface.

Gelukkig kan je die (nog) zo uitschakelen en de vertrouwde gnome interface weer terugzetten, maar dat zal bij de volgende versie hoogstwaarschijnlijk een stuk lastiger zijn.

Na een weekje geprobeerd te hebben om mijn favoriete tools er weer in te krijgen, en om die #@(#*#& Canon drivers weer aan de praat te krijgen heb ik mijn 10.10 image maar weer terug gezet op mijn laptop.

Ik vrees dat 10.10 mijn laatste ubuntu versie wordt, alles wat ik wil gebruiken werkt ermee, en mijn favoriete tools staan er allemaal nog in. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste smile


Hahaha laugh

Ik zal eens wat vertellen; laatst werd het tot echt tijd dat mijn laptop en desktop een upgrade kregen, ze draaiden allebei nog OpenSUSE 10.3. Upgrade naar 11.4, ging redelijk probleemloos, nieuwe software met alle documenten, instellingen en veelal programma's exact zoals het was.

Maar dan het gedrocht dat KDE4 heet. Nou... beide machines zitten intussen mooi weer op KDE3. Alles werkt nu weer als vanouds; ik zie nog een duurzame toekomst voor KDE3 op mijn computers.

Wel heb ik na anderhalve dag tevergeefs prutsen Lilo eindelijk maar vaarwel gezegd, 't is te lastig geworden om er een modern systeem mee te booten.

Citaat:

Dus dat linux HET antwoord is, daar ben ik het niet geheel mee eens smile


Dan zitten we op één lijn. Ik zie zelf Linux wel als het beste antwoord, en ik heb er geen problemen mee als iemand anders dat anders ziet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjattuh

MS heeft nog steeds dik 90% van de PCs op hun software draaien. En zolang dat boven de 75% blijft verandert er helemaal niets.

Tuurlijk, koop jij maar eens een pc ZONDER coa sticker erop. Die tellen we gewoon mee, het is een verkochte licentie.
Origineel bericht van: Sjattuh

Komt Google wel leuk meespelen nu, maar die lopen hier zo ver achter op MS dat dit geen concurrentie zal zijn voorlopig.

hier verkijk jij je toch heel erg op. Waarom denk je dat microsoft voor een belachelijk groot bedrag skype heeft gekocht?

Als dat chromebook een beetje van de grond komt, dan gaat dat een serieuze bedreiging worden voor microsoft. Daar gaat hun markt.

De slag om de tablets heeft microsoft ook verloren. En met de smartphones? Is er echt iemand die een windows 7 telefoon heeft hier?
Origineel bericht van: Sjattuh

In 2007 draaiden er 1.000.000.000 PC's met Windows, legaal dan wel illegaal. Enig idee hoeveel OS welke concurrent dan ook moet verkopen voordat ze ook maar MS een beetje laten zweten?

pc's is niet de markt waar het geld wordt verdiend, dat zat in de serverbusiness, en daar is mede door virtualisatie ook behoorlijk het klad in gekomen. Dus moet er verdiend worden op andere dingen.

de Cloud is nu hot, en hoe denk je dat dat chromebook werkt?
Origineel bericht van: Sjattuh

MS komt zodadelijk met een Tablet en hun nieuwe phone... over 5 jaar zullen we wel zien wie van deze 3 grote overblijft. Ik zou iig mijn geld op MS zetten want ze zitten nu behoorlijk te zweten bij Apple en Google.

Zodadelijk komt Microsoft met een Tablet? Daar zijn ze echt VEEEEL te laat mee. Iedereen heeft of een ipad of een android. En NIEMAND van die gebruikers ligt straks in een slaapzak voor de deur als er eindelijk een antwoord komt van microsoft om ook een stukje van de tablet markt te veroveren.
Origineel bericht van: Sjattuh

En Linux? Leuk, maar dat zal nooit meer worden dan wat het is, speeltje voor de hobbieist. Wordt vanzelf opgekocht door een van de drie en dan is dit ook voorbij. Als MS zich hier enigzins zorgen over zou maken dan bestond Linux al lang niet meer.

Zeg, ben jij wel van deze wereld? het is 2011 hoor?

Wel eens van Oracle gehoord? Waar denk je waar hun hun databases op draaien?

Wel eens van IBM gehoord? die maakten vroeger grote unix clusters die op hun eigen ontwikkelde AIX unix draaiden, weet je waar die dingen nu op draaien? het begint met L en eindigt op inux.

Waar denk je dat 90% van de thuis routers op draait? zelfs Cisco had in hun 6500 series een supervisor module draaien die een switchstack managede, waar denk je dat die supervisor module op draait?

En al die satellietrecievers? Thuis nasjes? Firewalls? Voip centrales?

Origineel bericht van: Sjattuh

En ja, als je zo een enorme monopolie hebt (en verdient hebt bereikt) dan kun je doen wat je wilt.

Tuurlijk. En het is juist die houding die ze nu de das gaat om doen, doordat er niet heel veel innovatiefs meer gebeurt bij microsoft. Want wij zijn groot, en iedereen houdt van ons. Het voetstuk is al aan het afbrokkelen, het is wachten totdat het omdondert...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zodadelijk komt Microsoft met een Tablet? Daar zijn ze echt VEEEEL te laat mee.


Niet dat ik me heel comfortabel voel ten voordele van Microsoft te argumenteren, maar hier is de geschiedenis toch wel ten voordelen van Microsoft. Microsoft was het eerst met Tablet PC's. Volgens Wikipedia ddateert hun initiatief uit 2001. Dat is fenomenaal geflopt. Nu lukt het Apple wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiz Visio 2007 draait hier (net als de rest van office 2007 trouwens) probleemloos onder Wine

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz

En al die satellietrecievers? Thuis nasjes? Firewalls? Voip centrales?


En niet te vergeten veel TV's. Alle Philips TV's die ook NetTV hebben draaien allemaal Linux.
Als ik naar de kast kijk waar de TV in staat zie ik dus al 3 Linux devices staan (NAS, Dreambox en TV). Daarnaast bel ik met een Linux telefoon (Google Android).
De ingebouwde navigatie in mijn auto, ook Linux (Carminat TomTom).

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...