Ga naar inhoud


Editie 04 - Clarke Tech ET9000 (HD Twin Tuner PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dit is de review van de Clarke Tech ET9000

Bekijk de review in HD 720P formaat via een mediaplayer, iPhone, iPad enz. hier:
http://www.satelliet.tv/reviews/2011_04_et9000/20110526_Editie_04_ET9000.mp4

Of bekijk de review op YouTube:

20110526_Editie_04_ET9000.pdf

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk filmpje, jammer dat daar de ontvanger niet "open gaat".

Maar in de nette PDF wel een mooie foto van het binnenwerk.

 

Mooie review, complimenten voor de makers !

 

Goed om te lezen dat ook de bedrijfstemperatuur en de toegepaste elco's onderzocht zijn.

Tip: Probeer een thermische foto te maken en neem die op in de review

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zal morgen nog een aantal detailfoto's plaatsen.

 

Daar is in de geschreven reviews vaak geen ruimte voor en deze foto's waren wat minder geschikt voor de video.

 

Wij vonden overigens ook juist de binnenkant van deze receiver wat minder goed en vandaar ook minder interesant om uitgebreid bij stil te staan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

goeie tip. Doneer jij even een Thermische camera dan? smile

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de nette review.

Ik zat al in twijfel wat betreft de warmte-ontwikkeling die ik enkele weken geleden al gelezen heb.

Nu ik in de review zie dat er voor 85°C elco's gekozen is, weet ik genoeg. Dit wordt 'm dus niet.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nette review.

 

En het commentaar is wel ongeveer wat ik had ingeschat.

 

Ik denk dat dit soort ontvangers ook tegen een dusdanig budget wordt ontwikkelt dat er altijd wel wat te piepen overblijft.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het lekker schroefje van de hdd bracket onder de sata power aansluiting bij de hdd . Heb je daar ook een foto van ? dat is een handig ding hahaha wink

 

weer een goede review !

 

 

 

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review puik gedaan.

 

Ik heb deze clark al vanaf hij in Nederland te koop is en ik moet zeggen dat hij erg fijn werkt en inderdaad er blijft altijd wat te wensen over, maar dat had ik ook met mijn dreambox en kijk hoelang het heeft geduurd voordat alles goed draaide.

Ik ben van mening dat de clark een goede ontvanger is, maar ook zeker een goede mediaplayer met voldoende mogelijkheden en als je alle mogelijkheden naast die van de vu zet kom je met de clark toch beter uit, maar zo denk ik erover en mijn mening hoeft niet die van een andere te zijn.

 

grtz Hennie.

Clarke-Tech ET9000

Xtrent ET 10000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat geneuzel niet over de hdd enz de dreambox 800HD was nog erger dan deze maar daar hoorde je niemand over en hoe vaak in een jaar moet je de hdd vervangen of erin zetten juist ja als je hem eenmaal erin hebt dus nooit meer normaal gesproken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Hartelijk dank voor de nette review.
Ik zat al in twijfel wat betreft de warmte-ontwikkeling die ik enkele weken geleden al gelezen heb.
Nu ik in de review zie dat er voor 85°C elco's gekozen is, weet ik genoeg. Dit wordt 'm dus niet.


In mijn 7025+ heeft Dream gekozen voor 105 graden C elco's en dat is ook geen overbodige luxe als je ziet hoe heet dat kreng wordt. De HDD werd bij normaal gebruik al bijna 60 graden en er is zelfs een piek van 65 graden geregistreerd in de SMART data. Na inbouw van een ventilator (op 7 volt) komt hij niet boven de 40 graden uit. Het gaat vaak niet zo zeer om de grote lucht verplaatsing van een ventilator maar meer om er iets beweging in te krijgen. Misschien dat de inbouw van een ventilator in deze box ook wel veel scheelt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet goed waarom de VU een hogere waardering krijgt. De ET heeft meer features (o.a. PiP, CEC, onafhankelijke aansturing van analoge en HDMI uitgangen), en wat mij betreft minder nukken in de drivers, maar ik kan me voorstellen dat een consument daar minder diep induikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Citaat:
Ik snap niet goed waarom de VU een hogere waardering krijgt. De ET heeft meer features (o.a. PiP, CEC, onafhankelijke aansturing van analoge en HDMI uitgangen), en wat mij betreft minder nukken in de drivers, maar ik kan me voorstellen dat een consument daar minder diep induikt.


Ik vind dat de drivers van de ET9000 voor de gebruiker duidelijk merkbaar slechter werken.

Hij heeft meer problemen met het afspelen van diverse mediaformaten, al is dat wel beter geworden, zappen gaat merkbaar iets minder soepel, het netwerk interface werkt in sommige situaties niet goed, waar andere apparatuur (ook de VU+ DUO) wel prima werkt.

Daarnaast is de hardwarekwaliteit van de VU+ DUO echt beter en om die reden waarderen we (3 personen onafhankelijk van elkaar) de VU+ DUO iets hoger dan de ET9000.

Zo'n receiver zonder ventilator in zo'n krappe behuizing is echt een ontwerpfout. Hij wordt veel te warm van binnen.
Ik heb niet de temperatuur gemeten van de HDD of de voeding, maar gewoon de temperatuur midden in de box aan de bovenzijde.
Dan is 57 graden echt veel te warm met ruim 62 SamYoung en G-Luxon elco's in het ontwerp, waarvan het overgrote deel maximaal 85 graden kan verdragen.

De tuners van de ET9000 zijn aantoonbaar minder gevoelig en hebben meer signaal nodig voor stabiel beeld.
Dat is niet alleen door mij vastgesteld maar ook in een aantal andere reviews, waar ik gisteren op geattendeerd werd.

De afstandsbediening is dit apparaat niet waardig.

Maar..... wat ik echt niet vind kunnen is dat security board dat in de ET9000 zit. Men heeft een (hardware)kopieerbeveiliging aangebracht die met een op spanning gehouden chip werkt. Valt die spanning weg, wordt de chip gewist en is de receiver onbruikbaar.

De fabrikant heeft dus niet alleen een beveiliging, maar feitelijk ook een tijdbom ingebouwd. De levensduur van het apparaat wordt nu kunstmatig vastgelegd door gebruik van een oplaadbare knoopcel waarvan de levensduur vrij exact uitgerekend kan worden.

De Box mag dan relatief goedkoop zijn, je krijgt dan ook waar naar geld. Voor vrijwel dezelfde prijs koop je een VU+ DUO waarvan de hardware echt beter in elkaar zit.

Wij zouden dus wel heel erg slecht 'reviewen' als we de ET9000 gelijk of hoger zouden waarderen dan de VU+ Duo.

Er blijven als totaalwaardering nog steeds drie sterren, ofwel GOED staan.

1 = onvoldoende
2 = matig
3 = goed
4 = zeer goed
5 = uitstekend

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

85 graden elco's hoeft in theorie geen probleem te zijn als ze dan maar een levensduur hebben van minimaal 15.000 uur bij 85 graden. Helaas bestaat een dergelijke kwaliteit niet en mag je daarom veronderstellen dat bij een groot deel van de ET9000's al binnen enkele jaren de eerste elco's sneuvelen.

 

De verkopende winkels mogen zich vast warm lopen voor de bulk aan garantieclaims die, volgens NL garantierecht, net zo lang duurt als je van een dergelijk apparaat mag verwachten. Ik vind 5 jaar heel redelijk, maar een consumentenorganisatie kan wel eens op 10 jaar gaan zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...