Ga naar inhoud


Editie 04 - Clarke Tech ET9000 (HD Twin Tuner PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Je vraag was of je 6 streams tegelijk op kunt nemen en dat heb ik bevestigend beantwoord.

 

Uiteraard moeten die 6 zenders dan verdeeld zijn over maximaal 2 transponders.

 

Ik heb zelf een DM8000HD-DVD en daarmee heb ik ooit 7 gecodeerde en 8 ongecodeerde zenders opgenomen, terwijl ik naar een 16e zender keek. Daar zat wel veel SD bij.

verder een totaal zinloze actie natuurlijk, maar het komt wel regelmatig voor dat ik 5 of 6 programma's tegelijk opneem.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de 7025+ loop ik toch af en toe in de problemen. Gisteren namen we bijvoorbeeld twee zenders op, elk op een eigen tuner, en keken gelijktijdig een bestaande opname af. Toen gingen de radertjes op het display draaien - was kennelijk ergens mee bezig - en de dreambox was niet meer te benaderen. Ook hapert de opname in dit soort gevallen soms. Ik heb het idee dat de toegang tot de schijf - een standaard IDE schijf - soms een probleem is.

Vandaar mijn interesse in dit aspekt van de nieuwere generatie tuners.

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb je 2x antwoord gegeven terwijl je vraag in dit topic zeer off-topic was.

 

Als je me niet geloofd, vraag je in het juiste forum maar de mening van anderen. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bcw
Met de 7025+ loop ik toch af en toe in de problemen. Gisteren namen we bijvoorbeeld twee zenders op, elk op een eigen tuner, en keken gelijktijdig een bestaande opname af. Toen gingen de radertjes op het display draaien - was kennelijk ergens mee bezig - en de dreambox was niet meer te benaderen. Ook hapert de opname in dit soort gevallen soms. Ik heb het idee dat de toegang tot de schijf - een standaard IDE schijf - soms een probleem is.


Welk image gebruik je?

Op mijn 7025 liepen wel eens 5 opnames en kon je nog gewoon opnames kijken enzo. Dat moet die box op zijn sloffen kunnnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

MiLo,

Ik gebruik twee dreamboxes waarop beide OpenPli 1.0-2010-09-11

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de image ligt. Ik heb vaker problemen met opnames gehad, die ik niet kon reproduceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Plaats deze vraag a.u.b. in het juiste forum in een duidelijk omschreven nieuw topic en niet gewoon hier doorgaan terwijl ik al eerder heb aangegeven dat je te veel off-topic gaat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, wat ik in al je tests mis zijn de volgende toch best wel belangrijke meetwaarden.

Hier heb je geen geavanceerde meetapparatuur voor nodig.

1) stroomverbruik tijdens normaal bedrijf ?

2) stroomverbruik in standby mode ?

3) warmstart (snelstart) tijd ?

4) koude start tijd ?

5) omschakeltijd SD-SD op dezelfde transponder ?

6) omschakeltijd SD-SD op niet dezelfde transponder ?

7) omschakeltijd HD-HD op dezelfde transponder ?

8) omschakeltijd HD-HD op niet dezelfde transponder ?

9) geteste sofware versie ?

10) Heeft de ontvanger al dan niet dynamische PMT omschakeling ? Misschien voor NL zenders niet zo belangrijk maar wordt wel in het buitenland toegepast.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Michel, wat ik in al je tests mis zijn de volgende toch best wel belangrijke meetwaarden.
Hier heb je geen geavanceerde meetapparatuur voor nodig.
1) stroomverbruik tijdens normaal bedrijf ?
2) stroomverbruik in standby mode ?
3) warmstart (snelstart) tijd ?
4) koude start tijd ?
5) omschakeltijd SD-SD op dezelfde transponder ?
6) omschakeltijd SD-SD op niet dezelfde transponder ?
7) omschakeltijd HD-HD op dezelfde transponder ?
8) omschakeltijd HD-HD op niet dezelfde transponder ?
9) geteste sofware versie ?
10) Heeft de ontvanger al dan niet dynamische PMT omschakeling ? Misschien voor NL zenders niet zo belangrijk maar wordt wel in het buitenland toegepast.


- Die zaken komen vrijwel allemaal in de vergelikingstest nog aan bod.
- De geteste software versie was de OpenPli 2 beta, zoals het ook in de test staat.
- Zaptijden meten is niet betrouwbaar te doen. Als jij dat wel kan, mag jij mij jouw geheim verklappen wink Nu kan je gewoon het filmpje bekijken, daarin zie je de diverse zaptijden.
- Opstarttijden zijn geheel afhankelijk van de geladen modules, drivers en plugins en vast ook wel van de software versie. Een echt vergelijk kan je dus nooit 100% betrouwbaar maken.
Ik vind dan eerlijk gezegd een algemene indruk veel belangrijker. Er is immers geschreven dat hij lekker snel werkt en ook snel zapt, waarbij ook de verglijking is getrokken met direct vergelijkbare receivers.

Met die dynamische PMT omschakeling ben je me even kwijt, Dat zie ik bij alle tot nu toe bekeken receivers niet in de technische specificaties staan.

Zoals al een aantal keren eerder geschreven gaan we in reviews niet tot in detail op de cijfertjes in. We schrijven deze reviews voor de gemiddelde gebruiker en die is vast niet geintereseerd in al dat soort technische details. We testen het uiteraard wel, maar omschrijven het dan wat lezervriendelijker.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik had beloofd een aantal afbeeldingen toe te voegen, maar helaas heb ik ze vergeten mee naar huis te nemen.
Kunnen we die afbeeldingen nog een keer verwachten? smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Eentje had ik al geplaatst en veel meer zinvolle foto's heb ik niet meer want de meesten zitten al in hoge kwaliteit in de PDF.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/96691/filename/et9000.jpg

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de bloemen .... eeuuh foto's

 

Hardware ziet er wel netje uit.

 

Alleen de voeding kan ik staat er nog niet in z'n geheel op.

Mogelijk kun je daar nog eens een foto van maken.

 

Maar wat ik rechts in het hoekje zie is toch weer elco's naast andere onderdelen die heet kunnen worden ?? !!

Ik hou niet van dat soort "tijdbommetjes".

 

Gelukkig is voeding wel een losse unit.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De praktijk zal het ons allemaal doen vertellen wat wel en niet kan met deze decoder moet wel toegeven dat hij wat warm wordt maar nogmaals de gewone (eerste DM800) werd ook erg heet gevoelsmatiger heter als de et 9000

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar daar zaten wel uitsluitend kwaliteits elco's in van Rubicon.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLi was wel al jaren het enige image dat regelmatig wat terug deed committen naar cvs - tegenwoordig bij enigma2 opendreambox. Daarom zag je ook regelmatig commits in cvs/opendreambox van leden van het PLi team. Echter dit werkte niet, vandaar dat we zijn gaan forken zodat de comunity toch gebuik kon maken van onze inovatie. Echter dit gaat niet zomaar en daarom heeft dit nogal wat voorbereiding gekost.

 

De ontwikkeling op opendreambox staat momenteel vrijwel stil. In de laatste 2 maanden of zo iets zijn er maar twee commits geweest. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar er zou zomaar eens een (ongename?) verrassing zou kunnen komen...

 

Ach ja, wat betreft voedingen van Dreamboxen. Dit is altijd een drama geweest al vanaf de DM7000. Telkens als er weer een eerste generatie komt weer problemen.... elko's vervangen enz... Over de ET9000 heb ik hiervan nog niets gehoord...

 

Nu ff ontopic...

 

Inmiddels zijn voor de ET9000 weer nieuwe drivers uit. Mijn ervaring is dat deze drivers momenteel bijna alles afspeelt en ik vind ze momenteel stabieler dan die van Dream en zeker de VU. Ook de DVDs werken momenteel naar behoren. Zappen en door de menu's gaan ervaar ik geen verschil tussen de VU en de ET9000.

 

Maar tja... dat is mijn ervaring...

 

Citaat:

Met die dynamische PMT omschakeling ben je me even kwijt, Dat zie ik bij alle tot nu toe bekeken receivers niet in de technische specificaties staan.

Bedoelt hij hiermee dat er automatisch 'talen' gekozen kunnen worden.... daarin is de PLi software voorzien. Toevallig een code eigenhandig door mij gemaakt.

 

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

'kwaliteitsmerk' is tegenwoordig meer 'resultaten uit het verleden bieden geen..' enz Tot ik een echte meting van de temperatuur van de componenten heb gezien ga ik er van uit dat de fabrikant e.e.a heeft doorgerekend. Volgens het ET-forum worden de 85 graden elco's hooguit 48 graden. Als ze dat 24 uur per dag zouden zijn is dat nog te warm, maar bij 12 uur per dag volle belasting kom je dan op een geschatte levensduur van 6 jaar.

Ik zou zeker 105 graden elco's prefereren, maar ik heb het ding niet ontworpen dus ik ken de overwegingen niet.

 

Bij volle belasting wordt de 'deksel' goed heet, maar dat zegt niks over de temperatuur van de componenten. Doordat de deksel erg dicht bij de componenten zit wordt die door straling van de hete koelribben veel warmer dan wanneer de deksel bijvoorbeeld 2 cm hoger zou zitten. Dan voelt de buitenkant veel minder warm aan, maar de component is niks koeler.

Stralingswarmte heeft weinig relatie met omgevingswarmte.

Hang in de winter bij -10 graden de buitenthermometer maar eens in de volle zon, dan gaat die gemakkelijk naar +30.

 

De tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...