Ga naar inhoud


Netwerkshare naar IMAC


Gast geen alias

Aanbevolen berichten

@ Tonskidutch en Pien

Ik zie niet direct hoe ik het IP-adres van de Devolo's kan veranderen.

Ik overweeg dus om mijn netwerk anders te configureren :

modem en router bij elkaar en dan via Devolo's naar de Vu+, de verschillende macs en de NAS. Vraagt wel dat ik extra Devolo's koopt. Maar op die manier zouden alle apparaten op hetzelfde niveau zijn, dus in dezelfde range wat de IP adressen betreft ?

Eigenlijk zou ik mijn router totaal kunnen verwijderen en tock alles in netwerk hebben via de Devolo's ??? Lijkt wat onwaarschijnlijk, maar het proberen waard.

Hoe denken jullie hierover ?

Ketupa

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

  • Moderator

Volgens mij zit er zo'n management software pakketje bij die devolo's, daar moet je denk ik alles mee in kunnen stellen. Kijk anders eens op de website van Devolo, daar is genoeg informatie te vinden over die dingetjes.

 

Lijkt me de moeite waard om eest te kijken of je de bestaande kan wijzigen in plaats van nieuwe erbij te moeten kopen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja hoor, even uit mijn hoofd, menu, instellingen, netwerk, daar moet je meen ik ook gewoon via de afstandsbediening een ander ip adres kunnen invullen voor je vu+duo.

 

Je kan toch even tijdelijk je devolo uit het stopkontakt trekken, en dan naast je pc weer aansluiten zodat je hem rechtstreeks kan aansluiten op je pc?

 

 

 

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste voorstel heb ik zojuist geprobeerd : DHCP uit en IP adres handmatig ingeven. Resultaat : de box kon geen verbinding meer maken met het internet.

Is niet zo eenvoudig, heeft blijkbar ook te maken met DNS adressen...

 

Het tweede voorstel kan ik pas uitproberen wanneer mijn vrouw niet meer voor haar computer zit; anders raakt ze de internetverbinding kwijt wink

Maar ik twijfel al over het resultaat : zo proberen en instellen en dan terug in normale configuratie (dus met router ertussen) zal niet gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ketupa,

heb de diverse antwoorden gezien, en wat ik mis, maar misschien heb je dat al gedaan, op de mac bij systeemvoorkeuren/netwerk je vu+ een vast DHCP IP adres geven. Als je op de vu+ bij netwerkbrowser scant, zie je dat adres dan staan. Mij lukte het ook niet via de vu+, dan had ik ook geen verbinding meer met internet, maar dus wel via de mac.

Van devolo's heb ik verder geen verstand, dus hoop dat iemand anders je nog verder kan helpen,

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Zondagochtend is het ideale moment om op het netwerk te knoeien zonder de rest van de familie te storen laugh

En ik been een heel eind verder geraakt.

Ik heb één extra Devolo gekocht (wel een heel speciaal model, met 3 ethernet poorten) en mijn netwerk op deze manier geconfigureerd: modem en router bij elkaar en dan van router naar alle toestellen (Vu+, de 3 mac's en de NAS) via Devolo's. En het werkt fantastisch. Nu zijn alle toestellen in de 192.168... range en ik zie ook mijn Vu in de finder van de Mac (wat vroeger niet het geval was). Streamen in HD naar VLC op de mac gaat even goed als vroeger, FTPen vanuit de mac op de Vu ook, Vu+ zit op internet, ...

Als ik nu een networksearch op de Vu+ doe, zie ik naast mijn Vu+ ook mijn NAS staan (was vroeger iet het geval), maar nog altijd niet de mac's.

Ik moet dus nog in de instellingen van de mac's iets aanpassen, maar wat ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna aangekomen dus wink waar je wilt zijn.

Citaat:
zie ik naast mijn Vu+ ook mijn NAS staan

zien staan en gebruiken is verschillend

maar even terug... netwerk range klopt nu

 

is echter ook de windowsnetworking workgroup op alle machientje hetzelfde?

ciao

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yessss !

Het werkt nu.

In de VLC player plugin heb ik met de parameters moeten spelen om beeld te krijgen (ik had alleen geluid) en nu werkt alles prima.

Voor HD opnamen heb ik de juiste instellingen nog niet gevonden of heeft het Devolo netwerk het te moelijk want het happert.

In elk geval, bedankt voor het meedenken ! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze?

Het snelste dLAN® - 500 Mbps (/8 => Byte ~= 62,5 MB/s)

HD-videostreaming,

of 200 (/8 => Byte ~= 25 MB/s)

of langzamer

?

HD stream moet met een gemiddelde bitrate van 25000 Bytes/sec dus 24,4 MegaBytes/sec aangeleverd worden zonder verlies

En dan moet je Imac het kunnen verwerken via VLC > soms is de videokaart instelling van de pC/Imac nog een issue.

 

succes

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn allemaal Devolo's 200 AVeasy.

Dit is ook het model dat door Belgacom wordt geleverd voor HD-tv.

Volgens de Devolo monitoring software heb ik van 140 tot 160 Mbit/s tussen de Devolo's.

 

Wat ik niet zo goed snap, is dat de streaming van HD van de box naar de mac in VLC zonder happeren verloopt, maar dat het niet het geval is in de andere richting ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

140 Mbitpersecond /8 = 17,8 MBytes/sec

dat is grenswaarde... voor HD bitstreams

 

als het andersom minder goed werkt is er altijd een reden voor.

er zijn er velen.

 

hetgeen wellicht een nieuw draadje / bericht kan betekenen....

anders loopt het in 't honderd mbt de topics

 

misschien udp<versus>tcp

ciao

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
140 Mbitpersecond /8 = 17,8 MBytes/sec
dat is grenswaarde... voor HD bitstreams

als het andersom minder goed werkt is er altijd een reden voor.
er zijn er velen.

hetgeen wellicht een nieuw draadje / bericht kan betekenen....
anders loopt het in 't honderd mbt de topics


misschien udp<versus>tcp
ciao


Ok, maar jij maakt mij nieuwsgierig met "misschien udp versus tcp".
Waar kan ik die parameters checken / instellen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

link ander bericht lezen

waar ik de mount-optie prot=tcp toevoeg

daarmee wordt tijdens de onderhandeling van NFS-server(mac) en de NFS-client(VU+) meteen vastgelegd dat TCP gebruikt moet worden

 

afhankelijk van hoe jij nu hebt gemount (networkbrowser - fstab - telnetcommando - editeren automount.xml) staat er een regel in een van die bestanden en kun je rw,nolock,prot=tcp toevoegen.

 

kijk eens in de mappen op de VU+ onder

etc/auto.network of etc/auto.hotplug of etc/enigma2/automount.xml

 

ciao

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo allemaal.

Heb met interesse deze draad gelezen en ook geprobeerd te implementeren op mijn systeem.

Echter tot nu toe zonder succes.

De connectie met de VUduo werkt zodat ik de bouqets en de streaming mogelijkheden gewoon kan gebruiken.

Werk met een iMac, Snow Leopard en LAN (bekabeld).

Waar het mis gaat is zodra ik de FTP functie wil gebruiken dan komt er een pop up met; error:530 login incorrect.?

Heb het hele riedeltje van Pien al diverse keren doorlopen maar krijghet niet aan de praat.

Misschien daarover een paar vragen om het probleem te localiseren;

  • lokale gedeelde map : willekeurige naam --> moet dat een mapnaam zijn die op HDD van de VU staat. Nu staat er "sharenaam"?,
  • Heb bij servershare het volgende staan --> /Users/home map/temp/B_D

 

Als ik daarna de verbinding maak via Finder krijg ik wel de HDD en Root folder van de VU te zien maar staan niet actief?

Ook zie ik dat bij verbindingen op de VU staat dat er geen verbinding is maar ik kan de VU gewoon benaderen via iDreamX en ook via Finder?

Is er iemand die me hierin wegwijs kan maken?

Mijn dank is groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...