Ga naar inhoud


Netwerkshare naar IMAC


Gast geen alias

Aanbevolen berichten

Hallo Vuscanx,

 

vreemd dat het niet lukt.

Wat betreft de instellingen op je Vu+, bij mij valt de verbinding ook weleens weg, terwijl ik vanaf de imac wel naar de vu kan. Soms helpt het om een nieuwe verbinding te maken met dezelfde gegevens en die te activeren via ok. De verbinding die je had moet je dan wel eerst verwijderen. Soms helpt het om je modem/router te resetten. Ik trek dan de stekker uit het stopcontact, wacht even, steek 'm er weer in, wacht weer even, en dan via verbindingsbeheer je verbinding opnieuw activeren met ok. Controleer wel even de ip-adressen als je die via DHCP laat toewijzen, kan wel veranderd zijn dan. Als ook dat niet helpt, wacht ik meestal een dag (wel vervelend). De volgende ochtend lukt het vaak dan wel, vraag me niet waarom.

De lokale gedeelde map is inderdaad een willekeurige naam, niet de naam van een map op je vu of imac.

Bij servershare moet inderdaad wel de naam van een map op je imac staan. Heb je die map dan ook wel gedeeld op je imac? In Finder op de naam van je map gaan staan, met rechts klikken, naar toon info en dan bij algemeen aangeven met een vinkje dat de map moet worden gedeeld. Niet dit doen in systeemvoorkeuren via delen, je werkt immers met NFS.

 

Als je de FTP functie gebruikt, bedoel je dan FTP in IdreamX? De foutmelding die je krijgt gaat in het algemeen over je login en wachtwoord, die komen dan niet overeen. Bij preferences in IdreamX bij boxes moet bij login name "root" staan en bij password moet je niets invullen.

En staat alles in NFS manager goed? Alle punten en komma's bedoel ik dan.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes en groeten

Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Hallo Pien,

Dank voor je toelichting. Heb vandaag de tijd genomen om alles weer eens opnieuw door te lopen en zoals gezegd een nieuwe verbinding te maken. Wie weet?

Resultaat tot nu toe is dat ik op Mac wel toegang tot de box heb en alles kan downloaden en ook de timer kan instellen maar zodra ik wil FTP-en krijg ik nog steeds de melding; error:530 login incorrect.

Heb jou methode met de NFS tool ook geprobeerd maar daarna had ik helemaal geen verbinding meer met de box en ben terig gekeerd naar het andere protocol.

Ik heb root en geen password vermeld en ik heb wel verbinding met de box, dus daar moet het niet in zitten, dacht ik.

Heb even een aantal gegevens op een rijtje gezet om misschien wellicht dat er ergens een lichtje gaat branden.

 

Onder MOUNTVIEW:

Informatie verbindingen;

Picto Links verbonden niet verbonden staat een rood kruis?

Rechts staat actief met een vinkje .

 

Onder LAN VERBINDINGEN:

LAN adapter = LAN verbinding

Lokaal = onbekend

DHCP = geactiveerd

IP = bevestigd

Name Server = bevestigd

 

VERBINDINGSEDITOR:

= actief

 

lokaal gedeelde map = /Users/

Verbinding = type CFIS

Server IP = 192.169.x.xxx (IP iMac)

Servershare = /Users/documents/<mapnaam>

Vervanging = nee

Opties = rw

Gebruikersnaam = <naam>

WW = <ww>

 

Nog wel een vraag over je eerdere informatie over de verbinding via CIFS.

Daar staat onder punt 2 via geavanceerd, verbinden via SMB protocol??

Ik heb daar naar zitten zoeken maar kan dat nergens vinden in de systeemvoorkeuren?

 

Wellicht leidt dit tot een oplossing.

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vuscan,

waardeloos dat het niet lukt.

Wat betreft die CIFS share, ik kon in snow leopard via systeemvoorkeuren naar netwerk, dan naar geavanceerd en daar kon ik kiezen welke soort verbinding ik wilde, via AFP (apple protocol) of via SMB (windows protocol) en nog een (FTP? ben even vergeten welke). Ik dacht dat dat bij netwerk stond, geavanceerd en dan misschien onder proxy? Gek dat je dat niet kan vinden. Ik heb nu Lion en er zijn dingen veranderd, dus ik kan het niet voor je nakijken.

Welk image gebruik je? Ik heb namelijk Pli en daarin kan ik onder netwerk geen mountview vinden.

Bij servershare heb je staan /Users/documents/mapnaam. Toen ik het via CIFS deed, had ik daar alleen de naam van de map die ik wilde delen staan, bij voorbeeld alleen Pien, geen slashes, geen subfolder. Ik kan me herinneren dat het niet lukte om Pien/films (voorbeeld) te laten werken.

Bij lokaal gedeelde map had ik ook alleen een naam staan, bij voorbeeld ook alleen maar Pien, verder niets, geen slashes.

 

Hoop dat dit je verder helpt.

Groeten Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer een stukje verder nl. onder VERBINDINGENBEHEER (MOUNTVIEW):

Informatie verbindingen;

Picto Links verbonden niet verbonden staat een rood kruis? is nu weg en staat

Oplossing daar was je opmerking om alleen de hoofdmap zonder slashes te gebruiken.

 

Onder Proxy in geavanceerd staan de volgende protocollen;

Automatische Proxydetectie

Automatische Proxyconfiguratie

Beveiligde webproxy

FTP proxy

SOCKS

Streamingproxy

Gopher Proxy

 

Bij FTP Proxy vraagt ie om de FTP-Proxyserver wat moet ik daar invullen?

 

Ik wordt al een beetje gelukkiger en zeker voor je hulp ben ik zeer dankbaar.

 

Groet,

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Harry,

die proxy is het toch niet.

Ga eens naar delen onder systeemvoorkeuren, daar moet je in dit protocol (dis via CIFS) wel bestandsdeling aanzetten. Je kiest daar dan de mappen die je wilt delen en de gebruikers die dit moeten kunnen. Die geef je zowel lezen als schrijven bevoegdheid. Dan in dit scherm van delen naar opties, daar kan je dan kiezen voor "deel bestanden en mappen via SMB". Je moet dan wel je wachtwoord voor deze gebruiker weer opgeven. Dus de gebruiker aanvinken en wachtwoord opgeven.

Ik had me dus vergist met waar dat SMB stond, sorry voor de verwarring.

Dus hier bestandsdeling inschakelen, maar kijk ook even onder toon info als je in finder op de naam van je map gaat staan of de bestandsdeling daar ook aan staat.

Ik hoop voor je dat het dan wel werkt.

O ja, alleen SMB aanvinken, AFP en FTP dus niet.

Zorg dan wel dat je via Idreamx regel 8 van je etc/samba/smb.config aanpast, daar de naam van je computer invullen.

 

Groetjes, Pien

 

edit: het kan zijn dat lezen en schrijven bevoegdheid niet voldoende is, dan moet je beheerdersrechten geven als je die niet al hebt.

aangepast door Pien
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij jou is dat zo, dan in orde, anderen dienen te weten dat workgroup niet altijd gelijk is aan computer naam ;)

 

wat zeg ik nagenoeg nooit gelijk is... workgroup uitlezen zoek naar jouw operating system + workgroup

aangepast door Tonskidutch

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tussen balans.

Kan nog steeds niet via FTP contact krijgen met de VU+.

Heb het ook geprobeerd via een ander FTP programma en dat geft iets meer informatie (zie hieronder).

 

Status: Verbinden met 192.168.1.109:21...

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...

Antwoord: 220 Welcome to the OpenPLi FTP service.

Commando: USER vuscan

Antwoord: 331 Please specify the password.

Commando: PASS ********

Antwoord: 530 Login incorrect.

Fout: Fatale fout

Fout: Kan niet verbinden met server

 

Mag ik daar uit afleiden dat ik wel op de box kom en er daarna iets niet meer goed gaat.

Het password klopt bij deze User wel dat heb ik diverse keren geverifïeerd.

Wat ik mij wel afvraag welke Users hier gevraagd wordt?

Is dat degene die ik onder VERBINDINGSBEHEER voor mijn netwerkinstallatie heb ingesteld?

 

Als laatste nog dit; voor het aanpassen van de config met de naam van de computer of workgroup zie ik bij mij staan "imac-van-naam.local".

Is dat wat daar moet komen te staan met nadruk op ".local" want daar boven in het venster staat het zonder dat laatste?

 

Je merkt wel dat ik een laai ben op dit gebied... en kan alle hulp gebruiken.

Wederom dank voor jullie inbreng in deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé hé eindelijk is het probleem opgelost en kan ik via FTP of Telnet de box nu benaderen.

Kennelijk heeft de leverancier voor aflevering er toch, waarschijnlijk routinematig, een password op gezet en nadat die ingevoerd is ging het werken.

Bedankt allen en vooral Pien voor de bijstand in deze.

Wat een gedoe als je weet dat je de instructies die Pien hierboven beschreven heeft opvolgt en nog eens tien maal nakijkt op eventuele typefoutjes of iets dergelijks.

Dan weet je niet meer waar je het zoeken moet.

Gelukkig eind goed al goed.

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...