Ga naar inhoud


Blij met mijn 'nieuwe' Nokia Mediamaster 260 S


Mr DVB

Aanbevolen berichten

Voor slechts € 41,50 heb ik via de Duitse versie van een internationale veilingsite een nieuwe Nokia Mediamaster 260 S gekocht ... Ja nieuw, want ondanks dat deze receiver in 2004(!) geproduceerd was ontving ik hem vandaag in de originele verzegelde doos. Waarschijnlijk jaren lang ergens achter in een magazijn gestaan en vergeten. De ontvanger en toebehoren zijn echt helemaal 'nieuw' en nog inclusief alle beschermfolie.

 

De Nokia Mediamaster 260 S heeft net als zijn familieleden 110/150/210/230/310 een eigenwijs menu, de zogenaamde Navi-bars welke als eerste in de Nokia MM 9470 S werden toegepast.

 

Verder heeft de Nokia MM 260 S een ingebouwde 80 Gb harddisk en de mogelijkheid om via Bluetooth foto's te ontvangen, op te slaan en te tonen op het tv-scherm.

 

Samengevat ik ben erg blij met het paradepaardje van de laatste serie Nokia Mediamaster satelliet ontvangers.

 

Nokia produceert overigens sinds 2005 geen set top boxen meer.

 

 

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, maar daar had hij het ook niet over. Sommige sparen auto's en rijden er nooit in.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een superkoopje natuurlijk voor zo'n pracht ontvanger.

Zolang het duurt natuurlijk met de Nederlandse sd kanalen.

Voor diegene die niet meer weten hoe hij er uit zag:

 

Nokia MM 260S: DVB-S, PVR 80GB, embedded Conax, 1x Common Interface, Bluetooth

 

http://www.satclones.com/history_of_sat/Receiver/nokia.htm

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satlook

Jij begrijpt me :D

 

De ontvanger staat in de slaapkamer als opvolger van de 210 S, en het beeld is zeer goed. De kwaliteit van de opnamen is overigens gelijk aan die van een 'live' uitzending.

 

Met de ontvanger (DiSEqC 1.0) ontvang ik momenteel naast de Astra 1 en 2, de Hotbird en Badr met alle MBC kanalen. De (Nederlandse) HD kanalen ontvang ik overigens 'gewoon' op de 22" Philips lcd televisie met ingebouwde DVB-C HD ontvanger. Gezien het feit dat ik me in het Caiway gebied bevind betekent dit 18(!) HD zenders in het basispakket.

 

Leuke link trouwens Satlook laugh

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een FOTO van de Nokia Mediamaster 260 S.

 

Achter de 'motorkap' aan de voorzijde bevinden zich, volledig onzichtbaar, rechts de ingebouwde Conax kaartlezer en links de CAM-poort.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RogerDR
Ik heb deze thuis maar dan in de DVB T versie. Ingebouwde conax decoder en ruimte voor een extra module voor andere coderingen. Roger.


Er bestaat ook een Nokia Mediamaster 260 C, dus een digitale kabelontvanger, maar die ben ik (jammer genoeg) nog nergens tegengekomen.

Alleen in Nederland is er van het allerlaatste model Mediamaster, de 110, naast de satelliet en 'Digitenne' versies, echter wél een DVB-C versie uitgekomen, de Nokia Mediamaster 119 C. Deze wordt van tijd tot tijd aangeboden via Nederlands grootste online veilingsite.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Mr DVB
Er bestaat ook een Nokia Mediamaster 260 C, dus een digitale kabelontvanger, maar die ben ik (jammer genoeg) nog nergens tegengekomen.


Nadat ik twee weken geleden nog schreef dat ik nog nimmer een (tweedehands) Nokia Mediamaster 260 C was tegengekomen heb ik er vandaag een gekocht, en dat voor slechts € 10,50 (exclusief verzendkosten). Gezien het feit dat onze kabelaansluiting van Caiway is er voor het basispakket (DVB-C) pakket géén smartcard en dus geen (CI+) CAM module nodig.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr DVB
Er bestaat ook een Nokia Mediamaster 260 C, dus een digitale kabelontvanger, maar die ben ik (jammer genoeg) nog nergens tegengekomen.


Nadat ik twee weken geleden nog schreef dat ik nog nimmer een (tweedehands) Nokia Mediamaster 260 C was tegengekomen heb ik er vandaag een gekocht, en dat voor slechts € 10,50 (exclusief verzendkosten). Gezien het feit dat onze kabelaansluiting van Caiway is er voor het basis (DVB-C) pakket géén smartcard en dus geen (CI+) CAM module nodig.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...