Satfan Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Andere mogelijkheid! Momentel betalen we voor het kijken naar reclame. Oplossing Alle zenders met reclame FTA dan hebben de mensen die er naar kijken ook niets te klagen (behalve als de verhouding tussen reclame en film buiten de toegestane proporties vlt) Alle zenders waarvoor betaald moet worden vrij van reclame. Gevolg zou monteel zijn dat alle nederlandse zenders FTA zouden worden Muv. de zenders als Filmnet ed. maar daar zie je dan ook niet echt veel reclame. Ron Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Amager95 Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Origineel bericht van: vGnp Kunnen ze misschien ook gelijk die muziekjes tussen de onderwerpen in het NOS Journaal meenemen, je schrikt je iedere keer weer het apezuur. vGnp graag ook voor Mariëlle Tweebeeke van Nieuwsuur. zij praat met harde en luide stem als zij in gesprek gaat, vanuit Hilversum, met Ferry Mingele in Den Haag, lijkt wel of ze hem toeschreeuwt.. maar ook in Nieuwsuur zijn de aankondigingen te luid en met allerlei effecten het lijkt wel of het luid zijn een soort status en authoriteit oproept, bij mij doet het precies het tegenovergestelde
Erik Slagter Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Ik mis in het vooral emotionele "geluid" de meer technische achtergrond. Inderdaad is al jaaaaaren geleden bepaald dat reclame niet "harder" mag zijn dan "gewone" programma's. De spotjesmakers zijn daar heel handig op ingesprongen, hun geluid is inderdaad niet harder (in dB's "pcm"), maar wel in uiteindelijk verzonden "vermogen". Door het geluid zoveel mogelijk van dynamiek te ontdoen (compressor) heb je weinig uitschieters meer over en kun je het hele signaal versterken zonder clipping of over een bepaalde "limiet" heen te komen. Het is dus niet harder, maar het klinkt wel harder. De reclamemakers zelf zeggen dat ze wel "moeten" omdat de concurrent het ook doet... Waar ook aan voorbijgegaan wordt, is dat de aard van het geluid bij een "gewoon" programma (en zeker van een film) gewoon anders is, veel minder druk dan reclamespotjes. Je ervaart daardoor ook al snel een reclamespot als "harder". Ik voorzie dus 0.0 verschil straks, net als bij al die eerdere pogingen. En anders gaat IP wel even bij SBS en RTL shoppen, die willen IP uiteraard wel te vriend houden (= bron van inkomsten...) en dan wordt het geluid van SBS en RTL "gewoon" buiten de spots "zomaar" wat zachter... Ik heb zowiezo een hekel aan reclame, maar als ze ook nog naar binnen komen tetteren, is dat voor mij een extra reden om weg te zappen. Zou er wel eens onderzoek zijn gedaan of dat voor "meer mensen" geldt? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Old Satterhand Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Het is jammer dat niemand even de moeite heeft genomen om op de site van de EBU te kijken.(zie mijn vorige post.) Dan was je er achter gekomen dat er wel degelijk iets gaat veranderen. We praten over de grootste revolutie in de audiowereld van de afgelopen decennia. Na het gebruik van de VU meter, de introductie van de PPM (die de oorzaak is van de luidheidsoorlog door de commercialmakers), nu de introductie van de LOUDNESS meter. Die verschillen, die we nu ervaren zijn wel degelijk te meten! Vanaf september worden in ieder geval de reclamespotjes qua luidheid beoordeeld en zonodig aangepast. Later zullen alle programma's die in de EBU worden geproduceerd met loudnessmeters worden gemasterd. Het is goed om te weten dat het initiatief voor deze aanpassing door nederlandsers is geinitieerd. Daar mogen we met zijn allen best trots op zijn. De EBU werkgroup PLOUD is de grootste, de snelst groeiende en succesvolste werkgroep van de EBU ooit.
D_V Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Kan een moderator dat tikfoutje in de topictitel niet even aanpassen, wordt er helemaal gek van elke keer dat ik het lees.
vGnp Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Origineel bericht van: Old Satterhand Het is jammer dat niemand even de moeite heeft genomen om op de site van de EBU te kijken.(zie mijn vorige post.) Met niemand generaliseer je wel heel erg, ik heb zelf het PDFje wel doorgeneusd. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Waarom lullen we eigenlijk over het te harde geluid van de reklame-spotjes, terwijl niemand wat zegt over het veel te "harde" geluid van die zenders als 538, Veronica en 3FM om er maar wat te noemen. Laten die hun compressor zooi maar in de kliko mieteren en dan luister ik er ook weer naar. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Erik Slagter Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Hear, hear... Het mooiste is dat een compressor en een bandbreedtebeperking voor FM nog wel uit leggen is, maar dat ze diezelfde output gebruiken voor digitale verspreiding is wanstaltig :-( DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Amager95 Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Een aantal jaren geleden had de KRO op teletekstpagina 316 berichten over ergenissen. Dit ging heel vaak over de harde geluid bij televisieprogramma's. Op een gegeven kwam de oplossing: het harde geluid zou niet meer gebeuren. Pagina 316 verdween. Volgens mijn idee omdat er te veel kritische geluiden werden geventileerd op de publieke omroep. De pagina's 317 en 318 verdwenen trouwens net zo. Na zoveel jaar is het geluid, hard of gevorm door technische capriolen, wat maakt het uit. Het eindeffect is hetzelfde en weer even hard geworden. Een auto reclame heeft nu iets en zet het luid effe lekker "breed". Dus zappen maar. Pas was een documentaire over reclame bij de VPRO. Daar zeiden die reclamemakers van dat hoe irritanter een reclame is, des te beter deze aankomt bij de doelgroep. Toen dacht ik wel zijn wij dus zo ver afgezakt in dit land, dat je de televisie laat afglijden tot een laag moraal. Voor mij is het harde geluid alleen nog maar mogelijk om weg te zappen of de-geluid-af-toets te gebruiken. Weg met die reclame. Maar niet alleen dat. Ook harde jingles en promo's zoals bij het NOS Journaal en Nieuwsuur.
Amager95 Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Origineel bericht van: Sjaak(k) pffffft....heren wacht nu eerst het najaar eens af, en ga dan klagen, ik geloof er heilig in dat de maat nu echt vol is met die compressor troep. ja hebt gelijk ik hoop echt oprecht dat je gelijk krijgt
vGnp Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Origineel bericht van: Amager95 Pas was een documentaire over reclame bij de VPRO. Daar zeiden die reclamemakers van dat hoe irritanter een reclame is, des te beter deze aankomt bij de doelgroep Dan zullen die onderzoekers wel geen rekening hebben gehouden met mensen zoals ik. Mediamarkt? Iedere dag dat die schreeuwende Arie mijn beeld vervuilt houdt in dat ik er minstens een jaar niets ga kopen. C1000? Dat ouwe wijf was in 14-18 als sidekick (bestond het woord toen al?) van Herman Berkien al niet grappig. Ook een 1 jaar ban vanaf de laatst uitgezonden reclame. Carglass: Het lukt ze om me op meerdere zenders en in meerdere talen zwaar te ergeren. Als ik een "sterretje in mijn ruit" heb dan zet ik m'n auto aan de kant, haal de krik uit m'n kofferbak en sla ik een keer de voorruit er uit. Nespresso: Je wilt toch niet niet bij ieder bakje van die prut die je naar binnen werkt gaan zitten nadenken over hoeveel je op dat moment hebt zitten bijdragen aan de bankrekening van George Clooney? Never nooit kopen dus. Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar ga liever nog even een biertje (niet uit de aanbiedingen, want daar doe ik niet aan mee) drinken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Je hebt die lul van Albert Hein vergeten...weet niet hoe die heet. Maakt ook niet uit. Die daar nou weer met dieren door de Supermarkt en op de parkeerplaats zichzelf aan het belachelijk maken is. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
chellohacker Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Software Solutions and Tools for the 16-bit and 32-bit Designer. In deze PDF staan oa voorbeelden om zelf een geluids nivo begrenzer temaken. Volgens mij is die dan vrij simpel in het audio pat tussen tevoegen. Ook kan je zoals dat "vroeger"werd gedaan een lampje over de speaker parallel zetten en een ldr over de potmeter, waardoor het volume wordt begrenst. 39962b.pdf
Erik Slagter Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Voor de mensen die zich nu "al" ergeren aan reclame, ga maar eens een avondje italiaanse tv kijken. Dan weet je hoe het nog veel erger kan, en waar de nederlandse tv, vrees ik, ook nog eens naar toe gaat. Eén groot voordeel: je kunt een boel leuke en nuttige dingen doen als de tv uit staat :-/ DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen