Gast Merkedesch Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Goedendag, Ik heb een 128Gb Usb stick aangeschaft als ik hem in mijn W7 32bit machine steek dan zegt die netjes software installeren daarna zie ik ook een extra partitie letter verschijnen. Helaas als ik dan daar op klik dan zegt die geen schijf aanwezig??? Als ik hem probeer te formatteren precies de zelfde melding.. Zie ik iets over het hoofd? Wat zou ik nog even kunnen proberen? Alvast bedankt, Merkedesch
Tonskidutch Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 W7 zie je over het hoofd die wil toch niet mee met de ontwikkeling die kan maar 4 GigaByte als wisslbaar medium aan shoot the messenger ik ben weg Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast Henri Aalten Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Ik heb hier een USB stick van 32 GB, en wordt gewoon gezien door Windows 7
wammeswaggel Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 Probeer het eens met 'HP USB Disk Format Tool'. @Tonski De bestandsgrootte onder FAT32 is beperkt tot 4 GB, misschien ben je daarmee in de war? Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Moderator wiz Geplaatst: 27 mei 2011 Moderator Geplaatst: 27 mei 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Wat zou ik nog even kunnen proberen? Terug naar de winkel met dat ding en omruilen. Lijkt mij dat er ergens iets niet helemaal fris is aan die usb stick. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Moderator wiz Geplaatst: 27 mei 2011 Moderator Geplaatst: 27 mei 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch W7 zie je over het hoofd die wil toch niet mee met de ontwikkeling die kan maar 4 GigaByte als wisslbaar medium aan shoot the messenger ik ben weg Huh? Ik hing vanmiddag nog mijn bus powered 1 Tbyte 2.5 inch diskje als wisselbaar medium aan mijn windows 7 laptop hoor, en geen centje pijn. Je hoeft geen fat32 op een usb stick te draaien, je mag er ook ntfs of enig ander filesystem op zetten. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Merkedesch Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Bedankt voor de tips.. Helaas niets werkt dus terug naar de winkel.. Gr.Merkedesch
Tonskidutch Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 zorry, was inderdaad even of beat. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast Merkedesch Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Shop heeft meerdere sticks al terug gehad. Dus wordt omgeruild.. Bestands systeem voor grotere Usb sticks is trouwens exFAT....NTFS past niet op zo'n een stick die zou teveel plaats innemen. Goed weekend, Merkedesch
winwiz Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Shop heeft meerdere sticks al terug gehad. Dus wordt omgeruild.. Bestands systeem voor grotere Usb sticks is trouwens exFAT....NTFS past niet op zo'n een stick die zou teveel plaats innemen. Goed weekend, Merkedesch Wie heeft je dat wijs gemaakt..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator wiz Geplaatst: 28 mei 2011 Moderator Geplaatst: 28 mei 2011 Daar zit wel een kern van waarheid in. Exfat wordt gebruikt bij windows embedded systemen, en dan neemt niet het filesystem, maar de support voor het windows embedded system relatief veel ruimte in, en is exfat support minder log. Exfat bestaat dus wel degelijk, en wordt voor flashdrives gebruikt bij windows embedded. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
winwiz Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Origineel bericht van: wiz Daar zit wel een kern van waarheid in. Exfat wordt gebruikt bij windows embedded systemen, en dan neemt niet het filesystem, maar de support voor het windows embedded system relatief veel ruimte in, en is exfat support minder log. Exfat bestaat dus wel degelijk, en wordt voor flashdrives gebruikt bij windows embedded. Dat exfat bestaat is geen nieuwtje. Je kunt o.a. vanuit Win7 een device zo ermee formatteren. (Het zat al in Vista sp1) Het heft juist de belangrijkste problemen met Fat32 op zoals dat een file niet groter kan zijn dan 4 Gb en een te formatteren partitie (vanuit windows zelf) niet groter kan zijn dan 32 GB. Ja, er zijn tooltjes.... Het gaat mij hierom: Citaat: NTFS past niet op zo'n een stick die zou teveel plaats innemen. Ik denk niet dat de verkoper er vanuit gaat dat je WinCe gebruikt of zo, en dus slaat het nergens op. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Merkedesch Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Wie heeft je dat wijs gemaakt..... Eigenlijk niemand....de stick liet het gewoon niet toe dat ik hem kon formatteren naar NTFS...alleen de optie exFAT was mogelijk. Door te googelen las ik het geen wat ik hier boven beschreven had.. Helaas bleek uiteindelijk de stick toch defect te wezen..helaas nog steeds niets gehoord van de shop terwijl ik hem mijn defecte al wel netjes heb terug gestuurd.. Gr.Merkedesch
SnijdeA Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Origineel bericht van: Merkedesch NTFS past niet op zo'n een stick die zou teveel plaats innemen. Goed weekend, Merkedesch HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA, wat een onzin. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Beheerder Michel Geplaatst: 16 juni 2011 Beheerder Geplaatst: 16 juni 2011 Jij maakt je 11 dagen later wel heel erg populair he? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen