Ga naar inhoud

Nieuwe USB stick probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vond het wel humor.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Gast Merkedesch
Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA
Ik vond het wel humor.

Kun jij wel humor vinden.....

Win7 kwam alleen met de optie exFat formatteren???

Dus SnijdeA vertel even hoe ik die stick nu kan formatteren naar een ander bestandsformaat??Zelfs de computershop kreeg het niet voor elkaar??

Partition Magic zag de hele stick niet eens???Dus die optie viel ook al af...

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Ook niet met cmd <enter>

dan invoeren format e: /fs:ntfs /v:stick128Gb

Ik heb maar e: als drive letter genomen in het voorbeeld

Ik vind het wel heel vreemd dat partition magic hem niet ziet. Ook niet schijfbeheer?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Merkedesch
Origineel bericht van: SnijdeA
Ik vond het wel humor.

Kun jij wel humor vinden.....

Win7 kwam alleen met de optie exFat formatteren???

Dus SnijdeA vertel even hoe ik die stick nu kan formatteren naar een ander bestandsformaat??Zelfs de computershop kreeg het niet voor elkaar??

Partition Magic zag de hele stick niet eens???Dus die optie viel ook al af...

Gr.Merkedesch

Als je hem niet met NTFS kan formatteren, dan is er iets goed mis met die stick.
Dat NTFS er niet op past is een hele hele vreemde uitspraak.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Gast Merkedesch
Geplaatst:

@SnijdeA

Ik heb de stick geretourneerd bleek uiteindelijk toch defect te zijn...uiteindelijk toch maar een externe HD gekocht was ook goedkoper en meer opslag.

Ik heb helaas misschien iets verkeerds over genomen / beschreven mijn excuses.

Hier onder staat letterlijk waar ik het van over had genomen(althans bijna)

exFAT

exFAT (Extended File Allocation Table) is een bestandssysteem speciaal bedoeld voor flash-schijven. Het is ontwikkeld door Microsoft voor embedded devices in Windows Embedded CE 6.0 en voor gewone besturingssystemen te beginnen met Windows Vista Service Pack 1.[1] exFAT kan gebruikt worden daar waar de datastructuur van het NTFS-bestandssysteem teveel plaats zou innemen. Gebruikers kunnen exFAT-ondersteuning krijgen onder Windows XP door de installatie van een hotfix van Microsoft.[2] Voor Linux bestaat een gratis kernelmodule waarmee exFAT gelezen kan worden.[3]

Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/ExFAT

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Ik denk niet dat die opmerking over teveel plaats innemen juist is. NTFS is geen open standaard, het is een bestandsysteem dat specifiek van Microsoft is. Daarnaast is het vrij complex. Je zult op een fotocamera o.i.d. geen NTFS gaan inbouwen, exFAT is dan een veel simpelere oplossing.

Geplaatst:
Origineel bericht van: grunnsat
Ik denk niet dat die opmerking over teveel plaats innemen juist is. NTFS is geen open standaard, het is een bestandsysteem dat specifiek van Microsoft is. Daarnaast is het vrij complex. Je zult op een fotocamera o.i.d. geen NTFS gaan inbouwen, exFAT is dan een veel simpelere oplossing.

Het zal eerder met geld te maken hebben.... Bij o.a. Linux heeft men via reverse enginering de boel aan de gang gekregen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Het zal eerder met geld te maken hebben.... Bij o.a. Linux heeft men via reverse enginering de boel aan de gang gekregen.

Dat weet ik, maar NTFS heeft geen zin op camera's etc.
Geplaatst:
Origineel bericht van: grunnsat

Dat weet ik, maar NTFS heeft geen zin op camera's etc.

Nee, omdat er nu ook exFat is.. Met de tegenwoordige camera's die ook video'n loop je tegen de beperking van 4Gb als maximum file grootte op met Fat(32).

Geplaatst:
Nee, omdat er nu ook exFat is.. Met de tegenwoordige camera's die ook video'n loop je tegen de beperking van 4Gb als maximum file grootte op met Fat(32).

Dat klopt, daar is exFAT voor ontwikkeld. Bij Windows 95 en Windows 98 had men Fat32 als opvolger van Fat16. Fat32 kan normaal gesproken 4GB aan, maar er zijn versies die meer aankunnen. Windows NT had als standaard NTFS, omdat het veel veiliger is en allerlei extra functionaliteit heeft. Flash producten konden eerst prima toe met Fat32, maar toen hun capaciteit groter werd ontstond de behoefte aan een simpel bestandsysteem zonder de poespas van NFTS, dat toch capaciteiten van > 4GB aan kan. En toen kregen we dus exFAT.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen