Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Begin volgend jaar gaan wij naar gemeente Nijkerk(Gelderland)verhuizen.

Heeft iemand daar ervaring met het plaatsen van Schotel bij de woningbouwvereniging de WSN,ben benieuwd wie zich meldt en zijn ervaringen verteld over deze woning bouwvereniging de WSN in Nijkerk.

ps de achtertuin ligt op het westen,met een schuurtje erbij!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Geplaatst:

In de regelementen van deze woningbouwvereniging lees ik dat een schotel wel is toegestaan maar dat er vooraf toestemming vereist is, zie:

http://www.wsnijkerk.nl/wsn/publicaties/folders/WoningVeranderen_07.pdf

Een schotel tegen de voorgevel zal nooit mogen en tegen de achtergevel heb je geen ontvangst. Dan blijft er alleen nog maar achter in de tuin over of op het dak van het schuurtje, maar daar zullen ze wel moeilijk over doen i.v.m. beschadiging van het dak. Dus dan blijft er denk ik maar één ding over. Gewoon een paal in de grond vlak bij het schuurtje. Daar kunnen ze nooit iets van zeggen en dat hoef je zelfs niet aan te vragen bij de woningbouwvereniging maar je moet je wel houden aan de regels van VROM, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...ing-schotel.pdf

Hierin zie je dat de schotel kleiner dan 2 meter moet zijn en maximaal 3meter hoog mag zijn vanaf de grond.

Wil je weten of de signalen wel over het dak van het huis komen, kijk dan op:

http://www.dishpointer.com/

Toets je woonplaats in, kies de satelliet, zoom helemaal in tot het huis waar je komt te wonen, klik het vinkje aan in het vakje “Options” , en je kunt m.b.v. het rode ballonnetje zien of de signalen over het dak van het huis komen als je weet hoe hoog de nok is.

Geplaatst:

Bedankt voor de informatie smile

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.

Geplaatst:

Beste highlander53

De informatie die ik je nu gegeven heb, had je natuurlijk ook zelf op internet op kunnen zoeken. Je bent immers al meer dan 4,5 jaar lid van dit forum en hebt al 427 berichten op je naam staan, ik kom hier pas kijken. Ik heb de regelementen van de woningbouwvereniging nu ook vanaf mijn vakantiebestemming meer dan 2000km van Nederland vandaan gewoon op internet opgezocht, dat is een stuk verder weg dan Ierland waar jij zit. Dat doe ik graag maar een beetje zelfinitiatief kan geen kwaad. Ik wens je in ieder geval veel succes met de satellietontvangst vanaf je toekomstige woning in Nederland. Met de schotel kun je in ieder geval veel meer zenders ontvangen dan met de kabel en ben je ook niet afhankelijk van de grillen van de kabelmaatschappij die maar een dotje doen welke zenders ze willen doorgeven. Heb je straks nog vragen over je schotel in Nederland, dan beantwoord ik ze graag.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Beste Satkijker,

Ik heb nog wat technische vraagjes aan jouw.

De WSN heeft mij toegezegd dat plaatsen van een schotel aan de muur of op de muur van het schuurtje geen probleem is, als die maar goed geplaatst wordt,ik moet wel een ZAV aanvragen.

Dus kies ik maar voor de optie bovenop de muur i.v.m de ligging van de tuin op het noord-westen.

Maar nu komt het probleem ,de tuin ligt dus op het noord-westen en ik wil de schotel op het dakje plaatsen van het schuurtje,dus plaats ik de schotel richting het zuiden volgens mij is dat het besten,maar ik wil graag de satellieten ontvangen van vanaf 28.5oost de Sky uk t/m 0.8 west de Thor.

Ik plaats dus de schotel op het dak ,maar hoe moet ik berekenen de hoogte vanaf het dak om goed signaal te kunnen ontvangen vanaf 28.5 oost t/m 0.8 west?voor de west is dit geen probleem,het oosten misschien wel!

Dus hoe hoog moet mijn stang/paal zijn?

Deze mag niet meer dan 5 meter hoog zijn incl de schotel, volgens de VROM.

Ik zeg hierbij dat ik dit niet zelf ga doen,maar door een satelliet bedrijfje ,dat lijk mij het beste.

Verder mag ik dus niets aan de woning vast maken van de WSN,dat willen ze niet hebben!

En verder is de tuin 10 meter lang,dus misschien wel gunstig voor het plaatsen van de schotel.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Voor het gemak moet je even rekenen met het feit dat de afstand tot een evt. obstakel minimaal tweemaal de hoogte van dat obstakel is.

Stel, je hebt een huis van 7 meter hoog, als je de schotel op de grond zou plaatsen moet dat dus 14 meter vanaf je huis zijn. Jouw tuin is 10 meter diep, dus zal de schotel op minimaal 2 meter hoogte moeten staan (7 (huis) - (10 (diepte tuin) / 2) = 7 - (10/2) = 7 - 5 = 2).

Omdat je het ook over Thor hebt, zul je iets hoger moeten gaan. Als je bij bovenstaande berekening een meter optelt zit je goed.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Voor het gemak moet je even rekenen met het feit dat de afstand tot een evt. obstakel minimaal tweemaal de hoogte van dat obstakel is.

Stel, je hebt een huis van 7 meter hoog, als je de schotel op de grond zou plaatsen moet dat dus 14 meter vanaf je huis zijn. Jouw tuin is 10 meter diep, dus zal de schotel op minimaal 2 meter hoogte moeten staan (7 (huis) - (10 (diepte tuin) / 2) = 7 - (10/2) = 7 - 5 = 2).

Omdat je het ook over Thor hebt, zul je iets hoger moeten gaan. Als je bij bovenstaande berekening een meter optelt zit je goed.

Dus als ik het begrepen heb,kan vanaf het dak van mijn schuurtje dat 2 meter hoog is,een stang plaatsen met hoogte 3m(stang) + 2m(schuur) = 5 meter vanaf de grond al ver komen!

Verder vindt een Big Visiosat de beste hiervoor.of raad jij een andere schotel aan!

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: highlander53
Dus als ik het begrepen heb,kan vanaf het dak van mijn schuurtje dat 2 meter hoog is,een stang plaatsen met hoogte 3m(stang) + 2m(schuur) = 5 meter vanaf de grond al ver komen!

Ik weet niet hoe hoog je huis is en hoever je schuurtje vanaf je huis staat natuurlijk. Als jouw situatie voldoet aan mijn berekening (huis 7m hoog, tuin 10m diep, schuurtje schter in je tuin), dan kun je volstaan met een hoogte van ongeveer 3 meter (schuurtje 2m + stang 1m).

Watvoor schotel in jouw situatie voldoet is afhankelijk van je wensen en eisen mbt de te ontvangen satellieten.
Geplaatst:

thx voor de respons

IK vindt een goede schotel zeer belangrijk ,ik heb er zo veel gehad,in Noorwegen had ik er een van 1.2m een Italiaanse model/naam die was door een storm voor een UFO spelen,het nakijken was wel een mooi gezicht vanaf het eiland Fleinvear dat maar 2 a 3 vierkante kilometer groot.

Nu heb ik een T90, maar die roest behoorlijk nu,dus laat ik die maar mooi hangen voor de toekomstige bewoners.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Welke satellieten ontvang je nu middels je T90? Aannemend dat je die ook in je nieuwe situatie wilt ontvangen?

Geplaatst:

Met de T90 heb ik vanaf 28.5oost t/m 0.8west deze zijn verdeeld over 8 lnb,s,maar van de Thor krijg ik niet alles,zoals de HD zenders op Nordzijde,ik zit net buiten de footprints van de K1 op de Thor6.

Ik heb van alles geprobeerd om met mijn T90 de Thor 6 de HD zenders te krijgen.

http://www.telenorsbc.com/upload/new%20footprints/Thor%206%20K1%20June%202011.png

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

En die 8 LNB's wil je ook in je nieuwe situatie? Dan kun je wellicht weer voor een T90 gaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
En die 8 LNB's wil je ook in je nieuwe situatie? Dan kun je wellicht weer voor een T90 gaan.

Dat denk ik ook,want hier werkt de T90 zeer goed.,maar ja voorlopig nog even afwachten,volgende maand wordt de eerste paal in geslagen voor de nieuwbouw De Terrassen fase 3

bedankt voor jouw adviezen smile

p.s Als de schotel er staat,plaats ik tegen die tijd een paar mooie foto,s hiervan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen