Gast Geplaatst: 22 augustus 2002 Geplaatst: 22 augustus 2002 Hallo heeft iemand ervaring met deze 3 satelieten op 1 schotel ? Ik heb voor de Astra en de Hotbird 2 Quatro LNB's (ALPS) maar deze zitten zo dicht tegen elkaar dat ik er bijna geen LNB voor de eutelsat tussen krijg. Ik had hiervoor eigenlijk een twin LNB van (ALPS) in gedachten maar die is veel te groot toen ik hem er tussen wou zetten. Nu heb ik hier een nieuwe single LNB van (ALPS) waarvan de feedhorn nogal wat kleiner is. Nu pas het geheel nog maar net, het werkt wel maar ik krijg nu geen maximaal signaal meer op de Astra en de Hotbird. Kan iemand mij hier misschien mee helpen hoe dit beter op te lossen.
Gerdy Geplaatst: 22 augustus 2002 Geplaatst: 22 augustus 2002 Ik vrees dat dit onmogelijk is omdat deze 3 satellieten te dicht bij elkaar zitten (19, 16 en 13°)... Gerdy
Gast Geplaatst: 23 augustus 2002 Geplaatst: 23 augustus 2002 Toch gelukt. Na wat experimenteren en draaien en verschuiven met de LNB's is het toch gelukt. 100% ontvangst op de Astra (11127 V tp 44) 100% ontvangst op de Hotbird (11431 H tp 11) 100% ontvangst op de Eutelsat (11095 V tp B4) Dit is de single LNB. Gemeten op een SATLOOK Mark III. Maar dan nog enig idee ofdat ik 28.2°E er ook nog bij kan zetten? MVG Joan
spongebob Geplaatst: 28 december 2002 Geplaatst: 28 december 2002 heb je dit gedaan met aparte lnb's of zo een monobloc met drie lnb's. Zit er ook een draaimotortje onder je schotel of staat ie vast? En zoja welke lnb's (merk enzo) dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 28 december 2002 Geplaatst: 28 december 2002 Paultje als je het openingsbericht leest dan zie je dat hij ALPS lbn's gebruikt heeft. (3 aparte)
spongebob Geplaatst: 28 december 2002 Geplaatst: 28 december 2002 inderdaad 4tover, mijn excuses voor mijn domme vraag. Ik had even niet gezien dat het hier ging over een en dezelfde persoon. Blijft toch nog een stukje van mijn vraag over: hoe heb je de drie verschillende lnb's kunnen verbinden met je receiver (via een tussenstukje en zoja hoe en welk enzo. En hoe groot is je schotel eigenlijk? Nu mijn lnb stuk is, wil ik van de gelegenheid gebruik maken om me minstens te verbeteren, daarom deze vraag. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 28 december 2002 Geplaatst: 28 december 2002 Kijk even hier naar die mooie foto's en de postings er bij. Deze zeggen hoe groot de schotel is.
Gast Geplaatst: 29 december 2002 Geplaatst: 29 december 2002 paultje ik vermoed dat je vraag over hoegroot mijn schotel is meer aan Joanselten gericht is? Ik heb namelijk een 1,1m schotel draaibaar opgesteld via 36v moter en jaeger EZ2000 positioner omdat ik een philipsdeco heb en die kan A draaibaar niet aan en B niet met 2 verschillende diseqcswitches tegelijk overweg kan! Dan zou ik al voor 3 lnb's 1 diseqcschwitch moeten nemen en nog een aparte "met de hand" geschakelde (met de hand bedoel ik dus ook zo of bijv. waar ??? mee bezig is geweest om aparte schakeling via zijn afstandsbediening te maken) switch moeten gebruiken.
Gast Geplaatst: 29 december 2002 Geplaatst: 29 december 2002 Als de hoek van de schotel groter is om naar da satellieten te kijken dan kan de onderlinge afstand tussen de LNB's ook flink groter worden. Het antwoord is: schotel flink scheef zetten, een afwijking van meer dan 20° is niets bijzonders. De LNB's wel opnieuw uitrichten graag. mvg
Gast Geplaatst: 31 december 2002 Geplaatst: 31 december 2002 @joanselten kun je ook wat foto's plaatsen? dan kunnen we de kunst afkijken! wat is trouwens "SATLOOK Mark III", een satmeter? thanx, samsam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen