Ga naar inhoud


[Neutrino] Aankondiging nieuwe firmware!]


VluggeW

Aanbevolen berichten

Citaat:
Title: FIRMWARE
Post by: JaviPG on May 27, 2011, 05:05:00 PM
Dear all,

Opensat would like to inform you that we are working on a Neutrino solution to use on the AZBox products currently on the market.

Actually the sigma platform for Me and miniMe is the same as for Premium, Elite and Ultra, that means the work done for new models is also valid for current and old models. This means Neutrino is working on new STB and also on current and past STB. This will be supported officially ( it will soon be available at our official webpage) and with sources public to community be able to participate in the development. The actual FW for Premium, Elite and Ultra was not OpenSAT propriety but Celrun´s. . As somebody from Celrun or some Chinese company put the sources on the web, everybody could see that this SW tree is very protected and jeopardized . We believed that it would be so much better to choose some more clean way.
We will keep you informed about further development of this project.



Maw Azbox verlaat de huidige officiele firmware en stapt over naar Neutrino voor alle modellen die nu (- en in de toekomst) op de markt zijn, deze neutrino zal binnenkort beschikbaar zijn
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Maw Azbox verlaat de huidige officiele firmware en stapt over naar Neutrino voor alle modellen die nu (- en in de toekomst) op de markt zijn, deze neutrino zal binnenkort beschikbaar zijn


Het zal een zege zijn voor vele denk smile

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: mauspartyhouse
ik heb geen ervaring met Neutrino, maar hoor/lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen.
Wat dan weer vreemd is want waarom dan nu opeens Neutrino doorvoeren?... en niet eerder, want het bestaat schijnbaar al erg lang !


Het is ook al heel lang niet succesvol (zie tripple dragon) maar misschien met de juiste hardware en de juiste programmeurs wordt het nog iets.

Het voordeel is wel dat als ze daadwerkelijk Neutrino op Linux TV DVB API V3 drivers draaien, je er ook probleemloos Enigma II op moet kunnen draaien.

Ik zou zelf van Enigma II een fork maken, die fork OpenDVB 1.0 noemen en van daar uit op eigen kracht verder bouwen. Dan heb je natuurlijk wel een paar goede programmeurs nodig.

Met neutrino zie ik het (nu) nog niet slagen. Voordat je een community hebt die dat oppakt ben je jaren verder.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse
ik heb geen ervaring met Neutrino, maar hoor/lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen.
Wat dan weer vreemd is want waarom dan nu opeens Neutrino doorvoeren?... en niet eerder, want het bestaat schijnbaar al erg lang !


Neutrino bestaat al langer dan Elite DVB (enigma1) en is retestabiel en lekker snel, dit draait overigens ook op de Coolstream ontvanger.
Neutrino is één van de eerste alternatieve images die voor de voor de D-Box2 gemaakt werden.

Aangezien er een behoefte ontstond voor een hoger kerstboomgehalte werd Elite DVB uitgerold, dat heeft de eerste jaren waardeloos gedraait (op de dbox) maar werd naarmate het stabieler werd, toch populair.


Ik heb op de Anga met een Neutrinodoos van AzBox mogen spelen en moet zeggen dat die al op een hoog nivo staat, alle basisfunctionaliteit van Neutrino werkt en voelt lekker stabiel en vlot aan. daar stond overigens ook een Android receiver die absoluut potentie heeft.

De keus op op Neutrino en niet op en E2 fork verder te gaan zal wel bewust genomen zijn.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is ook al heel lang niet succesvol (zie tripple dragon)


Neutrino had helemaal weinig met Triple dragon te maken.
Er is tot 2009 nooit een serieuze versie van Neutrino uitgebracht, behalve dan enkele alpha versies .
DE orginele Triple dragon software had volgens mij niks met Neutrino te maken.
een goed werkend Neutrino voor Triple dragon is er pas in 2009 gekomen.
Deze Neutrino werkt zeer goed en is gemaakt door " Seife"
https://gitorious.org/neutrino-hd/neutrino-hd-tripledragon?page=8

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...