Ga naar inhoud


Coaxkabel kopen waar op letten


interpol

Aanbevolen berichten

Door aanpassingen in de woning moet de huidige kabel worden vervangen. Hergebruik gaat / wil ik niet omdat de kabel al meerder malen is aangelengd.

 

Nu wil ik ineens een goede kabel kopen omdat het signaal altijd minimaal is geweest. Kabel mag best iets kosten en moet een lengte hebben van 25-30 meter.

 

En nu de vraag waar moet ik opletten bij aanschaf.

 

Huidige situatie;

hd ontvanger

25-30 meter kabel

triax 80cm

duo lnb

 

 

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die vraag is al 100 keer gesteld en beantwoord in dit forum, maar nu is er toch iets veranderd.

 

De Hirschmann Koka 799 is blijkbaar uit productie, en vervangen door Koka 110 HD. Ik zou dan de versie met een zwarte PE buitenkant aanraden, in plaats van de standaard witte PVC.

 

Verder zie ik dat Hirschmann blijkbaar is overgenomen door Belden, dus nu is de vraag welke coax kabel straks in productie blijft. De andere bekende kabel is nl. de Belden H125, en ook daarvan is een zwarte PE versie leverbaar.

 

Waarom zwart en waarom PE? Omdat dit materiaal veel beter bestand is tegen de UV straling van de zon. Witte PVC verhardt en wordt bros op den duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Belden, Koka, allemaal goed natuurlijk. Blader ook eens door het forum of gebruik de zoekfunctie. Zoals hier al is opgemerkt, deze vraag is al tig maal gesteld en niet eens zo lang geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

alle "goede" RG6 satelliet coax is geschikt tot een afstand van 100mtr.

Vergeet alleen de "bouwmarkt" coax die is niet geschikt.

 

 

En dat coax 1,50 tot 2,00 p/mtr kost zegt niets over de kwaliteit..

Wij hebben hier in het dorp ook een winkel zitten die graag marges van soms ruim 500% op zijn artikelen zet..en dan praat over kwaliteit???

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gelijk een hele rol via de groothandel kopen.

 

Als je dat handig doet dan kost die rol net zoveel als die 25~30 meter los bij de satellietzaak.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedea HD 9+ vind ik een hele goede kabel. Kost wel wat. Daarentegen heb ik laatst een heel goedkope kabel gebruikt (wavefield ) en die voldoet voor de doeleinden waar ik het voor nodig had waarbij ik wel moet aantekenen dat ik nog niet weet hoe deze zich houd na een aantal jaren uv licht ( zonneschijn) op de buitenisolatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje geleden wat 4-lagige coax van Hama in Duitsland gekocht.

Het wil bijna niet meer buigen en een f-connector gaat er met enige moeite omheen.

Maar daarna heb je ook wat! laugh

Maximale isolatie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn hoor, een kabel die bijna niet wil buigen. Koop gewoon de Belden H-125. Een uitstekende kabel met weinig verlies die ook buigbaar is. Staat al lang als zeer goed bekend en is als je even zoekt op internet voor 75 euro te koop voor een rol van 100 meter. Als je nu echt een kabel wilt hebben met extreem weinig verliezen, dan zit je aan een diameter van 14-16mm die helemaal niet meer te buigen is. Bovendien ben je dan een fortuin kwijt. Met de Belden kun je tot 100 meter lengte gaan als je een schotel hebt van 100 cm. Elke satelliet-installateur die kwaliteit af levert, gebruikt deze kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
Fijn hoor, een kabel die bijna niet wil buigen.

Uiteraard wil de kabel genoeg buigen, maar na installatie hoeft ie niks meer dan alleen goed isoleren en goed signaal doorgeven.
En dat doet deze kabel uitstekend! Ik ben er in ieder geval dik tevreden over. Duitse kwaliteit, zeg maar. laugh

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...