Ga naar inhoud

DM8000HD en DM7025+ (en DM7000) naast elkaar, 1 Afstandsbediening

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mede-satters,

wanneer ik een DM8000HD en een DM7025+ in dezelfde ruimte heb staan, wil ik graag beiden onafhankelijk van elkaar met dezelfde afstandsbediening bedienen (een afstandsbediening dus). Is dat mogelijk of reageren ze beiden op dezelfde afstandsbediening? Helemaal mooi zou het zijn als mijn DM7000 ook nog eens hiermee bedient kon worden. (Dus 3 boxen op 1 afstandsbediening)

Zijn er ook extra afstandsbedieningen te koop met genoemde functionaliteit (die ik dan in de slaapkamer wil gebruiken)

Ik heb in mijn slaapkamer een systeem dat Infrarood signaal door de muren naar beneden transformeert en daar gericht is op de apparatuur. Het gaat me dus alleen om een afstandsbediening.

Iemand ervaring?

Geplaatst:

nou ik heb eigenlijk een ander probleem. ik heb een 7000 en 8000 bij elkaar staan. de 7000 werkend en met de 8000 ben ik nog bezig om alles in te stellen etc. Nou is het zo dat de zwarte ab van de 8000 alleen op de 8000 werkt, maar de grijze van de 7000 op alle 2. Dit is erg iritant. Als ik klaar ben met de 8000 dan gaat de 7000 weg maar nu zit ik er even mee. je kan wel een plugin downloaden voor de 8000 maar daar staat weer bij dat je er voorzichtig mee moet zijn want als je at fout doet dan werkt het helemaal niet meer...

iemand een oplossing?

Geplaatst:

in de genoemde link wordt met geen woord gerept over de 8000, wel dat een 7000 en 7025 evt naast elkaar kunnen.

welke plugin wordt aangeboden voor de 8000?

Geplaatst:

Dat klopt, maar vervang de gegevens van de DM800 voor de DM8000 en het werkt.

Ik weet niet welke image je in je box gebruikt, maar er zijn diverse images waarbij je de codes 1 t/m 4 kan instellen via het menu.

Bij gebruik van de image OpenPLi 2.0 kan je een remote plugin downloaden via het menu, dus dan hoef je alleen maar 1x je AB aan te passen met de unlockcode: (9 - 8 - 2)

Via deze plugin kies je voor de code 1 t/m 4

Kies Code 1 via het menu en gebruik de code 0031 op je AB

Kies Code 2 via het menu en gebruik de code 0032 op je AB

Kies Code 3 via het menu en gebruik de code 0033 op je AB

Kies Code 4 via het menu en gebruik de code 0034 op je AB

Let op!!

Het kan dus niet via 1 afstandsbediening, iedere AB krijgt zijn eigen code.

Heb je twee dreamboxen naast elkaar, moet je twee AB´s gebruiken.

Opmerking:

Voor zover ik weet werkt het niet met een zwarte afstandsbediening.

Ik heb deze zwarte AB niet, dus ik kan het ook niet testen.

Grts.

• 4 weken later...
Geplaatst:

volgens mij is de zwarte hetzelfde als de grijze die bij de eerste serie van de DM8000 werd geleverd. Het verschil tussen de grijze van de DM8000 en de grijze van de DM7000 is dat die van de DM8000 een rij knoppen meer heeft terwijl die op de oudere er 2 heeft en dat de gekleurde en pvr knoppen gecombineerd zijn.

Als je die plugin gebruikt en de unlock code is het dan later nog te herstellen? Ik heb nu dus beide boxen in dezelfde ruimte staan en zolang ik de DM8000 gebruik met de zwarte AB is het geen probleem. De zwarte werkt namelijk niet op de DM7000. De grijze en mijn programmeerbare One For All waar ik de DM7000 mee bediende werken op beide boxen.

Dit probleem kan ik dus met de plugin oplossen?

Mocht het niet met de zwarte werken dan zou ik kunnen kijken of de One For All alle functies heeft van de zwarte en de grijze kunnen aanpassen. Alleen heeft de DM7000 die plugin weer niet. Iemand een goede oplossing zodat de oude grijze niet meer gaat werken op de DM8000?

• 2 weken later...
Geplaatst:

jammer dat niemand een tip heeft.

er zijn op de 8000 wel plugins maar de zwarte ab van de 8000 werkt niet op de 7000. Dus ik moet die van de 7000 zo instellen dat de 8000 niet reageert.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
jammer dat niemand een tip heeft

Het staat gewoon in de database: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

ok maar moet je dit perse doen?

Dreambox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Ik snap dat niet helemaal. Maar is dat om de dreambox zelf ook te laten weten welke mode je hebt gekozen?

En welke mode staat hij origineel?

Dat als ik er niet uitkom het weer terug kan zetten zoals het stond

Geplaatst:

doe dan daarvóór ff

cat /proc/stb/ir/rc/mask

maar op mijn 8000 bestaat die niet...., alleen mask0, mask1 en mask2. kweenie of mask de boel override? Dus die 0..2 ook maar ff noteren... die zijn bij mij atm f f00 en f

edit: op mn 7000 bestaatie wél, en is ook de enigste, waarde f. ben ff de draad kwijt welke je nu wou veranderen? wink

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
ok maar moet je dit perse doen?

Dreambox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask
Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Ik snap dat niet helemaal. Maar is dat om de dreambox zelf ook te laten weten welke mode je hebt gekozen?

En welke mode staat hij origineel?
Dat als ik er niet uitkom het weer terug kan zetten zoals het stond

Zo moeilijk is het niet hoor.
Alle afstandsbedieningen die je gebruikt moet je een de unlockcode invoeren:
1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.
2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.
3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)
Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.
Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.
(Wil je later de afstandsbediening weer origineel maken, voer dan nogmaals de unlockcode in, punt 1 t/m 3)

Gebruik je de OpenPLi 2.0 image kan je een plugin download (Remote control setup) na installatie van de plugin reboot je box daarna kan je via die plugin kiezen voor de code 1 t/m 4, kies je hier voor code 1 dan moet je de afstandsbediening programmeren op code 1 zoals ik eerder hier heb geschreven.

Bij andere images moet je via het menu de code kiezen.

Is er geen plugin beschikbaar en is de code 1 t/m 4 niet via het menu in te stellen, moet je de regel:
echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0
toevoegen in het bestand: /ect/init.d/bootup
Reboot je box.
Daarna nog je afstandsbediening programmeren op code 1.

Voor de andere codes gebruik de regel:
echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0
echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask0

PS volgens mij werkt de unlockcode niet op een zwarte afstandsbediening !!!

Succes
Grts.
Geplaatst:
Origineel bericht van: dagg
doe dan daarvóór ff

cat /proc/stb/ir/rc/mask

maar op mijn 8000 bestaat die niet...., alleen mask0, mask1 en mask2. kweenie of mask de boel override? Dus die 0..2 ook maar ff noteren... die zijn bij mij atm f f00 en f

edit: op mn 7000 bestaatie wél, en is ook de enigste, waarde f. ben ff de draad kwijt welke je nu wou veranderen? wink

ik wil de 7000 veranderen.
Van de afstandsbediening van de 8000 heb ik geen last. die werkt alleen op de 8000.

Die van de 7000 op beide.

Mobieltje, op de 7000 heb ik volgens mij een wat oudere Pli op staan.
Geplaatst:

Mobieltje, op de 7000 heb ik volgens mij een wat oudere Pli op staan.

Ik heb geen DM7000 dus zal je het verder zelf moeten oplossen.
Controleeer eerst of de plugin te downloaden is, zet er b.v. een nieuwere OpenPLi versie op zodat je die plugin wel kan downloaden binnen het menu.

Of controleer dit:
LET OP !!!!!
Controleer met DCC of de directory /proc/stb/ir/rc/mask bestaat in de image, er kan ook een 0 (null) extra achter mask staan, dus /proc/stb/ir/rc/mask0

Grts.
Geplaatst:

Bij mij Openpli E1 menu/instellingen/hardware instellingen/afstandbediening/ kanaal (alles, 1, 2, 3, of 4

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen