tajvdz Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 ik heb even gekeken en het is geen Open Pli. Het is de nieuwste gewone van 27-6-2009. Ik gebruik de DM7000 niet heel veel meer en ik ben ook nog een beetje aan het uitproberen op mijn DM8000. Als ik die in orde heb dan zal ik op de 7000 eens een nieuwe image zetten. Dan is die weer helemaal up to date voor de keren dat ik hem gebruik. Dan heb ik de volgende keer die afstandbediening ook op orde.
mikjemo Geplaatst: 7 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2011 Ik heb nu 3 dreamboxen (7000, 7025 en 8000) bij elkaar in een kamer staan. Ik gebruik 1 grijze afstandsbediening (van de 7000 of 7025) om alle 3 de boxen te bedienen. De afstandsbedieningen heb ik mbv een JP kabel geprogrammeerd, dreambutton bedient de 7025, tv button de 7000 en de aux mode (via een macro van shift-dream geprogrammeerd) de 8000 Respectievelijk de codes 0031, 0032 en 0033 geprogrammeerd. Op de dreamboxen heb ik respectievelijk mode 1 2 en 3 geprogrammeerd.
mobieltje Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Mooi dat het gelukt is maar dit "De afstandsbedieningen heb ik mbv een JP kabel geprogrammeerd" was helemaal niet nodig geweest. Je kan de afstandsbediening en image zo instellen dat het mogelijk is om de drie dreamboxen te bedienen met 1 grijze afstandsbediening. 1x de unlockcode invoeren bij je afstandsbediening en dan werken met de codes 0031, 0032, 0033 en 0034. De image remotecontrol plugin installeren en kiezen voor code 1 t/m 4 (bij OpenPLi) of de file /etc/init.d/bootup aanpassen met echo x > /proc/stb/ir/rc/mask0 Grts.
mikjemo Geplaatst: 7 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2011 volgens mij krijg je dan niet de aux mode geprogrammeerd. Voor elke dreambox moet je dan unlocken en 31/2/3/4 instellen. In mijn geval hoeft er niet meer geunlocked te worden.
mobieltje Geplaatst: 7 augustus 2011 Geplaatst: 7 augustus 2011 Ik weet niet wat de aux mode is, maar post je oplossing d.m.v. een handleiding in de rubriek "Dreambox Database" zodat anderen er ook van kunnen genieten. Die van mij staat daar al. Grts.
sm0xhr Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Dreambox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening. Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld) Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image. Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask Ik snap dat niet helemaal. Maar is dat om de dreambox zelf ook te laten weten welke mode je hebt gekozen? En welke mode staat hij origineel? Dat als ik er niet uitkom het weer terug kan zetten zoals het stond Zo moeilijk is het niet hoor. Alle afstandsbedieningen die je gebruikt moet je een de unlockcode invoeren: 1.) DREAM-Knop (boven) indrukken. 2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht. 3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt) Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten. Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is. (Wil je later de afstandsbediening weer origineel maken, voer dan nogmaals de unlockcode in, punt 1 t/m 3) Gebruik je de OpenPLi 2.0 image kan je een plugin download (Remote control setup) na installatie van de plugin reboot je box daarna kan je via die plugin kiezen voor de code 1 t/m 4, kies je hier voor code 1 dan moet je de afstandsbediening programmeren op code 1 zoals ik eerder hier heb geschreven. Bij andere images moet je via het menu de code kiezen. Is er geen plugin beschikbaar en is de code 1 t/m 4 niet via het menu in te stellen, moet je de regel: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0 toevoegen in het bestand: /ect/init.d/bootup Reboot je box. Daarna nog je afstandsbediening programmeren op code 1. Voor de andere codes gebruik de regel: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0 echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask0 PS volgens mij werkt de unlockcode niet op een zwarte afstandsbediening !!! Succes Grts. Dit artikel hier beneden schreef ik op een engels forum. Misschien helpt het iemand I just want to add this info. I have an original dm7025+ which I programmed the way you described above and forced into the level 4 mode. I added echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask0 at the end of the bootup file (etc/init.d/bootup). But now the remote of the dm7025 was still changing channels on the clone DM800se. I now wrote echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0 at the end of the bootup file in the clone dm800se box. Restarting both boxes and I had a clone and original remote control working perfectly together. So if you have an original box and a clone this might be the solution. You do not need to try to reprogram the clone remote, just the original to the dm70XX, and in my case in the level 4 mode. Good luck, Ed Check in the /proc/stb/ir/rc/ if it says mask or mask0. The file must be existing if you refer to it in the bootup!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen