Ga naar inhoud


Waarom rijdt men niet rechts op de snelweg ??


djpetit

Aanbevolen berichten


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inderdaad leo1949, een leuk filmpje, en inderdaad hetzelfde straatbeeld ongeveer, alleen rijden hier heel veel auto`s rond.

Daardoor veel files omdat ze veel meer ruimte innemen.

Maar ook hier veel motorfietsen, het krioelt er van.

groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mereltje, in wat voor bak sluip jij dan rond, als je zoveel per maand betaalt?

Voor dat bedrag kan ik bijna twee maanden tanken!

Wegenbelasting ga ik pas weer betalen vanaf 2014!

En een liter benzine is bij mij genoeg voor minstens 22 km rijplezier.

Daarom kan ik iedereen een Auris Hybride aanbevelen, geweldige auto, rijdt ook nog eens heerlijk.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Moet je wel helemaal rechts rijden op een 3 baans snelweg?


De wegenverkeerswet zegt daarover :

"plaats op de weg is rechts"

Dat geldt dus ook voor 3,4 en 5 baans wegen

Groet,
Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto s moeten de helft van de km teller afstand houden

bij 100 kmh is dat 50 meter.

als de afstand tussen de autos dan minder dan 50 meter is

is er sprake van file en mag je niet op die baan om

de afstand nog kleiner te maken.

in deze situatie mag je zelfs rechts inhalen omdat er

sprake is van een file.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Wel mereltje, in wat voor bak sluip jij dan rond, als je zoveel per maand betaalt?
Voor dat bedrag kan ik bijna twee maanden tanken!
Wegenbelasting ga ik pas weer betalen vanaf 2014!
En een liter benzine is bij mij genoeg voor minstens 22 km rijplezier.
Daarom kan ik iedereen een Auris Hybride aanbevelen, geweldige auto, rijdt ook nog eens heerlijk.


Maar dat werkt allen op de middenbaan,op de linker moet je hard rijden,en op rechter baan moet je vaak auto,s die 75 km/h rijden inhalen dat gaat ten koste van je verbruik.
Zo,n auris kun je dan weer aleen rijden als je een vrouw bent of bejaard.
Dit is een beetje de conclussie die ik uit het voorgaande trek.
Zonder gekheid een goede keuze,alleen jammer dat geld belangrijker is als het milieu en weer wb moet gaan betalen,terwijl oude mercedessen met 39 pk diesel ongestraft gratis mogen rijden en met een slakkegang de weg op komen en de middenbaan belasten.(volgens mij had de regering juist daar winst kunnen maken,stimuleert ook weer de verkoop van nieuwe auto,s)
Ik rij ook een schone auto,en naast het goede gevoel daarbij :Dhoef ik ook minder te tanken.
Dat geeft weer als voordeel dat ik vaak rechts rijd omdat(erg) veel auto,s momenteel langzaam rijden,waarschijnlijk omdat ze bij 110km/h toch wel zuiniger zijn.
En inderdaad de schone auto rijd lekker minimaal 1 op 20 bij 130km/h.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een hybride auto maak je als man ook niet echt indruk bij de vrouwtjes.

 

Kijk schat, als ik sneller ga loopt hij op batterijen blush

 

 

Maar nederlanders rijden zoals ze in de maatschappij zijn. De medegebruiker met hand en vingersignalen laten weten dat die dezelfde fouten maken als zijzelf. Laatste zien ze echter nooit.

 

En ik rij goed dus de anderen passen zich maar aan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: pukje
Auto s moeten de helft van de km teller afstand houden
bij 100 kmh is dat 50 meter.
als de afstand tussen de autos dan minder dan 50 meter is
is er sprake van file en mag je niet op die baan om
de afstand nog kleiner te maken.
in deze situatie mag je zelfs rechts inhalen omdat er
sprake is van een file.



Maak daar maar gerust wat meer van.

Snelheid, reactie en remweg
Met snelheidsaanduidingen in kilometer per uur is het moeilijk om goed in de gaten te hebben hoe hard je eigenlijk gaat, en hoe lang je remweg ongeveer is. Met snelheid uitgedrukt in meters per seconde weet je al veel meer. Je kunt km/uur vrij eenvoudig omrekenen in m/sec door het door 3,6 te delen. Dus: 50 km/uur is bijna 14 m/sec, 100 km/uur is ongeveer 28 m/s en 120 km/uur is circa 33 m/sec.

Reactietijd
Hoe harder je rijdt, hoe meer ruimte je nodig hebt om tot stilstand te komen. De remweg van het voertuig is langer en bovendien moet je rekening houden met de reactietijd van de bestuurder. Een alerte en fitte bestuurder heeft gemiddeld een reactietijd van één seconde, maar ben je even niet 100% met je gedachten bij het verkeer, dan is je reactietijd veel langer. Al die tijd reageer je niet en heb je nog steeds je voet op het gaspedaal. Bij een snelheid van 50 km/uur leg je bijvoorbeeld al ten minste 14 meter af voor je kunt reageren. Vandaar dat veel kinderrijke gebieden 30 km-zones worden – bij die snelheid duurt het ‘slechts’ 8 meter tot je reageert.

Remweg
Na die ene reactieseconde, begin je met remmen. Hoe goed een auto ook remt, hoe hard je het pedaal ook indrukt en hoe prima het ABS ook ingrijpt – een auto heeft nou eenmaal een bepaalde afstand nodig om tot stilstand te komen. In deze tabel zie je wat gemiddelden (bij normaal wegdek en goed weer; bij slecht wegdek en slechte weersomstandigheden is de remafstand langer):

bij km./uur 50 60 80 120
meters/sec. 13,9 16,7 22,2 33,3
remweg 12,0 17,4 30,8 69,3
stopafstand 26 meter 34 meter 53 meter 104 meter

Kortom, je legt heel wat meters af voor je daadwerkelijk stilstaat. Zelfs als je maar 36 km/uur rijdt, heb je al zo’n 15 meter nodig om tot stilstand te komen. Immers, tijdens je reactieseconde leg je al 10 meter af en dan heeft je auto nog een paar meter nodig om tot stilstand te komen. En rijd je 130, dan heb je bijna 120 meter nodig om stil te staan – ongeveer de lengte van 30 personenauto’s achter elkaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hd800, bejaard ben ik nog niet, maar zowel geld als het milieu gaven de doorslag om een hybride te kopen.

Ik rij meestal 105 op de teller, dan is het 100 echte kilometers per uur.

Sneller hoeft voor mij niet, de tijdswinst is in Nederland met korte afstanden te verwaarlozen.

Het scheelt altijd minder dan 5 minuten op de afstanden die ik rij.

Bovendien loopt het verbruik bij elke auto boven 100 km p.u. snel op, en dat geldt dus ook voor hybrides, en ik heb nou juist een hybride gekocht om zo weinig mogelijk te verbruiken.

Dat is een principekwestie: Ik heb nl een hekel aan te veel belasting betalen, elke cent is gewoon te veel.

Want in Nederland worden we al meer dan genoeg uitgemolken, of zijn we dat "tijdelijke" kwartje van Kok al weer vergeten?

En uit principe heb ik ook een paar zonnepanelen op mijn dak, want 53% van ons elekriciteitstarief is belasting!

Hoeveel leden van ons forum zijn zich hier bewust van?

Belasting moet nu eenmaal betaald worden, en de oude diesel uit jouw voorbeeld moet gewoon belast worden naar gelang de vervuiling die zo`n kreng veroorzaakt, en hoe schoner de auto, hoe lager de belasting zou moeten zijn.

Maar ik dwaal teveel af van het topic.

Gewoon rechts rijden en alleen naar links gaan om in te halen.

Als we dat allemaal doen is er niets aan de hand.

Verder ben ik van mening dat agressief rijgedrag veel zwaarder bestraft moet worden.

Bumperkleven om iemand opzij te drukken?

Gewoon € 500,= boete geven, plus aantekening.

Tweede keer binnen 5 jaar? Dubbele boete!

Onder invloed van alcohol of drugs achter het stuur?

Rijbewijs en auto in beslag nemen.

Over vijf jaar mag je dan opnieuw beginnen met rijlessen nemen, tegen die tijd heb je dan ook kunnen sparen voor een nieuwe auto.

Bij herhaling zelfde straf, alleen nu levenslange ontzegging van rijbevoegdheid!

Ernstige snelheidsoverschrijding van meer dan 50 km?

Rijbewijs kwijt en opnieuw je rijbewijs gaan halen!

Op rotonde niet richting aangeven als je afslaat?

€ 250,=!

Streng hè?

Maar het zal snel veiliger op onze wegen worden.

Ik denk dat de nu volgende zaken de meeste ergernissen opleveren:

Agressief rijden, zoals bumperkleven en rechts inhalen, geen richting aangeven (met name bij rotondes), onnodig links blijven rijden of veel te langzaam inhalen, of je auto zo ervoor gooien als je gaat inhalen terwijl er al iemand inhaalt en hij gedwongen volop moet remmen.

De volgorde van deze ergernissen mag men zelf bepalen.

Groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...