Ga naar inhoud


Waarom rijdt men niet rechts op de snelweg ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Je hebt helemaal bij het rechte eind,hier ben ik het totaal mee eens.

Al deze genoemde dingen verstoren het beeld erger als dat iemand langer op de midden baan blijft omdat de rechtse baan al vol is met vracht/langzaam verkeer.

Zigzaggend van rechts naar links op een driebaans weg is juist zeer irritant,zeker in een land als nederland waar de snelheids verschillen bijna nihil zijn.

Ryd je in duitsland dan is het anders,maar daar moet je ervan bewust zijn dat je niemand belemmerd even naar links te gaan als je zonodig iemand wil inhalen met weinig snelheids verschil.

Het vreemde van alles is wel,dat bij trajectcontroles alle banen gebruikt worden zonder aggressie,zon controle verplicht blijkbaar een beter rijgedracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: AEO
Wel mereltje, in wat voor bak sluip jij dan rond, als je zoveel per maand betaalt?
Voor dat bedrag kan ik bijna twee maanden tanken!
Wegenbelasting ga ik pas weer betalen vanaf 2014!
En een liter benzine is bij mij genoeg voor minstens 22 km rijplezier.
Daarom kan ik iedereen een Auris Hybride aanbevelen, geweldige auto, rijdt ook nog eens heerlijk.

Een Mazda Xedos 9 loopt 1 op 9

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: mereltje
Een Mazda Xedos 9 loopt 1 op 9

Ah... 70 euro voor een benzine-bak dus... Vooruit, mag jij ook op de linkerbaan :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
. . . maar ben je even niet 100% met je gedachten bij het verkeer, dan is je reactietijd veel langer. . .


Je reactietijd blijft hetzelfde, je reageert alleen later.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
bij km./uur 80 . . .
meters/sec. 22,2
remweg 30,8
stopafstand 53 meter . . .


En dan houd ik 50 meter afstand, dan is er weer een eikel die er
zo nodig tussen weet te frommelen, daar gaat je remweg.

Daar maak ik me dus druk om, je kunt afstand houden wat je wilt
en dan zijn er altijd onverlaten die jouw veiligheid "verkrachten".

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf bij mijn standpunt: rijden waar er ruimte is, om nog maar eens een voorbeeld te noemen: bij een lange invoegstrook zou men deze eigenlijk helemaal uit moeten rijden alvorens in te voegen, het weggedrag, o.a. ingegeven door het "plaats veroveren op de linkerbaan", is helaas anders........

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
... of je auto zo ervoor gooien als je gaat inhalen terwijl er al iemand inhaalt en hij gedwongen volop moet remmen.


Ik rij dagelijks op een weg waar 100km/u het max. is. Ik geef toe ik rij zelf ietsje te snel zo tussen de 105-110km/u. Als ik dan iemand inhaal die netjes 100km/u rijdt haal ik normaal in. Als er dan iemand aan komt die denkt dat ie ook met 150+km/u aan moet komen racen, heb ik daar min of meer lak aan. Ik zorg er wel voor, dat wanneer ik dan inhaal en er komt iemand met die snelheid aan, dat de veiligheid voor beide gegarandeerd is, ik gooi de auto er niet zomaar voor! Maar als iemand zo snel rijdt zal diegene toch best in de ankers moeten om het snelheidsverschil te moeten reduceren. Diegene wordt dan dus ook 'gedwongen om behoorlijk te remmen'.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
En dan houd ik 50 meter afstand, dan is er weer een eikel die er zo nodig tussen weet te frommelen,

HG CC


Interessante redenatie.
Wat is het probleem als iemand ertussen wil, is bij deze mijn vraag?
Juist dat ik altijd moet "frommelen" om überhaupt van de rechterbaan af te komen zorgt er bij mij nl. voor dat ik op 3 baans wegen zowat nooit de rechterbaan opzoek, en bij twee baans wegen maar links met de snelsten meega om dat "gefrommel" om een vrachtwagen o.i.d. te kunnen passeren niet mee te hoeven maken.
Wat maakt me dan méér een eikel, als ik steeds zou frommelen, of als ik niet (snel genoeg volgens sommigen) naar rechts ga vraag ik me dan af.

O ja, passeren met 10cm/hr verschil, of erger nog, je neus links naast degene positioneren en dan vervolgens exact dezelfde sneheid gaan rijden als die persoon, ook dat weerhoudt mij ervan om "braaf" naar rechts te gaan...

Maar we kunnen discussieren wat we willen, dit landje is gewoon té vol, iedereen moet zwaar voor z'n plekkie knokken en doet dat op de manier die hem/haar het beste uitkomt.

Of je gaat idd, lekker zuinig, de hele weg achter een vrachtwagen rijden. De enige redenen waarom ik dat niet fijn vindt is uitlaatgassen, je ziet niet wat er voor je gebeurt dus anticiperen is er niet bij.


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

altijd uiterst rechts rijden is inderdaad de regel..

 

Inhalen mag alleen als er een wezenlijk verschil in kilometers bedraagt van minimaal 10km mits natuurlijk de maximum snelheid niet wordt overschreden..

 

Sleurhutten mogen inderdaad 90KM per uur mits het totaal gewicht niet boven de 3500kg komt...En hoe weten de eigenaars dit??

 

Wij beroeps rijders (vrachtwagen chauffeurs)mogen de ene cursus na de andere doen..en waarom??Waarom moeten wij dit allemaal weten en de automobilist niet dan??

 

Ik heb sinds kort een CarCam in de vrachtwagen zitten alleen om de heren van de KLPD te kunnen laten zien dat ik WEL voldoende afstand hield..en dat ik NIET rechts inhaalde..kinderachtig maar dit scheelt een hoop ergenis en bekeuringen.

 

Want bij menig automobilist zijn wij de schoften asocialen van de weg wij zijn die klootzakken die zomaar van baan verwisselen zonder richting aan te geven..en waarom geven wij vaak geen richting aan???

 

Omdat op het moment dat wij richting aan gaan geven zie je de koplampen van de partij op de andere weg helft omhoog gaan..DUS???De persoon in kwestie wil gewoon niet achter een vrachtwagen zitten en gaat snelheid vermeerderen..

 

Waarom halen wij luxe wagens in terwijl wij in 99% van de gevallen op de cruise control rijden??Juist automobilisten die ons inhalen en dan langzaam beginnen te suffen en dan ongemerkt hun gas los laten waardoor wij "reet ridders" worden...en vaak zijn dit dan ook nog mensen met een "tunnel syndroom" die durven dan niet in hun achteruitkijk spiegel te kijken.....

 

Dit zijn dus ook vaak de mensen die "vergeten" zijn dat ze net een vrachtwagen zijn gepasseerd en te kort ervoor invoegen en vol in de ankers gaan omdat het verkeerslicht op oranje springt...mogen wij ff met onze 40ton deze idioten zien te ontwijken..

 

Maar goed maximaal rechts rijden dus...

 

Gr.Merkedesch

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels bevind ik mij in Singapore voor 5 dagen en onmiddellijk zie je het verschil met Indonesie.

Veel betere wegen, vergelijkbaar met Nederland, op de snelwegen is de maximumsnelheid 90.

Naar mijn mening ruim voldoende in zo`n pieplklein staatje met korte afstanden.

Keurig weggedrag, kunnen we in Nederland nog wel wat van leren.

Maar men is hier dan ook zeer streng en ik weet niet hoe hoog de boetes hier zijn voor verkeersovertredingen.

Maar er zijn hier veel boetes of erger voor bepaalde overtredingen.

Je kan hier t-shirts kopen waarop tientallen verbodsborden staan afgebeeld met daaronder de straf op overtreding.

Op straat spugen kost 500 dollar (koers ongeveer 0,56 Euro).

In de metro drinken of eten: 500 dollar.

Roken waar het niet mag kost 1000 dollar, wildplassen 500 dollar, brandbare stoffen zoals benzine in de metro meenemen kost 5000 dollar.

Vuurwerkbezit kost je stokslagen, vandalisme plegen stokslagen plus gevangenis, harddrugs vanaf 20 gram levert je de galg op.

Leek me wel leuk om hier even te vermelden.

Het is ook verboden om Durians in de metro of de bus mee te nemen, kost 500 dollar.

Zo, nu is het weer genoeg geweest, dus nu weer on topic.

Ik ga over een paar dagen weer terug naar Indonesie.

Groetjes,....

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...