Ga naar inhoud


Waarom rijdt men niet rechts op de snelweg ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Merkedesch
Want bij menig automobilist zijn wij de schoften asocialen van de weg wij zijn die klootzakken die zomaar van baan verwisselen zonder richting aan te geven..en waarom geven wij vaak geen richting aan???

Omdat op het moment dat wij richting aan gaan geven zie je de koplampen van de partij op de andere weg helft omhoog gaan..DUS???De persoon in kwestie wil gewoon niet achter een vrachtwagen zitten en gaat snelheid vermeerderen..


Er wel eens bij nagedacht dan wat de reden is dat ze er niet achter willen blijven hangen?
Er wel eens bij stil gestaan wat jouw inhaalactie teweeg brengt?
Wel eens bijgehouden hoelang je er overdoet om een collega die net iets langzamer rijdt in te halen?
Er wel eens bij stil gestaan hoeveel tijd jij er bij wint op die rit en hoeveel tijd jouw inhaal actie anderen kost?
Wel eens bijgehouden hoelang het duurt voordat een hele rij, die plots af moest remmen naar 90, weer op 120 zit (als dat die dag tenminste dan nog weer lukt)?
Wel eens nagedacht hoeveel extra millieu vervuiling ontstaat als 100 auto's af moeten remmen en weer een peuter gas geven om weer 120 te kunnen rijden?

Daarom zou ik nu juist de wetgeving ook aan willen passen.
Inhaal verbod opheffen en je mag alleen nog maar inhalen als je het overige verkeer er niet mee ophoudt/hindert.
Als het dan druk is blijven de vrachtwagens, sleurhutten, aanhangers en mensen die niet zo snel willen gewoon rechts rond de 90 rijden. Dan kan de rest wat sneller op de linker baan door rijden ipv. ook af te moeten zakken naar 90 of als het nog drukker is dat door zo'n inhaal actie iedereen op de rem moet vliegen. In het gunstigste geval is er dan alleen maar zo'n spookfile gecreerd omdat er weer zonodig iemand zijn kar er tussen moest drukken, maar er kan er ook één net iets te laat opletten met ergere gevolgen en nog grotere vertragingen

Ik zie het vrijwel elke morgen, rij ik om 5.30 uur weg en zijn er de nodige vrachtwagens (sleurhutten zie je dan nog niet zo veel) op de weg dan rij je ook op de linkerbaan rond de 90 omdat men zo nodig massaal in moet halen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat men denkt van "flikker op met de pakezel, blijft rechts rijden" en dat men wat gas bij geeft zodat men niet in kan halen.
Om 6 uur gaat het inhaal verbod in maar dan hebben ze plots allemaal de klok verkeerd staan of een zender zonder nieuwsberichten opstaan want tot zo'n 6.15 uur wordt er nog gewoon ingehaald.
Daarna wordt het links wat rustiger en kun je doorrijden maar dan is het kwaad reeds geschiedt want op sommige punten moet alles al vol in de remmen.
Want als je zoveel cursussen hebt gevolgd dan zou je ook weten dat als het druk is en de 1e remt/moet remmen, de 2e al wat harder moet remmen, de 3e nog harder enz. en nr. 20 in de rij moet zo langzamerhand vol in de ankers en staat vrijwel stil.
En dan maar klagen dat ze in de file staan terwijl ze die vaak zelf veroorzaken.
En dan heb ik het niet alleen over de truckers hoor, maar ook andere langzamere weggebruikers die dan nog net iets sneller gaan en zonodig een vrachtwagen in moeten halen en de rest ophoudt.

Dan komt het punt weer naar boven wat al vaker is aangegeven nl. anticiperen op het overige wegverkeer.
Dus snelheid aanpassen nagelang de drukte, dat geldt voor vrachtwagens net zo goed als voor personen auto's want met 87 doorrijden is altijd nog sneller op de plaats van bestemming zijn dan stug met 94 doorrijden en even later 3 minuten stil moeten staan of 10 min in slakkengang moeten rijden.
Wat dat betreft mag men daar tijdens de rijopleiding (vrachtauto en personenauto)best wat meer aandacht aan geven.
Als ik dan lees dat er op de A1 een actie is gehouden om het inhaalverbod na 16.00 uur te controleren dan denk ik ga dat nu dan eens uitbreiden naar alle langzamere weggebruikers maar ook naar die opgejaagde voetzoekers die zichzelf de beste rijders vinden.
Daarnaast zoiets niet alleen in de middag doen, maar ook vroeg in de morgen.
Ik verwacht dat dit de doorstroming absoluut ten goede zal komen en als het vroeg al beter doorrijdt dan plukt een ieder daar ook later op de dag de vruchten van.
Maar ja oom agent die al om 5.00 uur zijn nest uit moet?? Ik denk dat zoiets onhaalbaar zal zijn.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Precies, chauffeurs met een vaste rit zouden zich eens een dagje moeten voornemen om een dag niet in te halen. Als ze die dag dan langer dan een kwartier onderweg zijn moeten ze voortaan maar vooral doordat blijven gaan en elke inhaalmogelijkheid met twee handen aangrijpen. Maar als het minder scheelt stop dan aub met inhalen en ga genieten van het mooie landschap om je heen...

 

Oh ja, en op meerbaanswegen nog even een minimum snelheid invoeren van 90 op de linkerbaan en 110 op de volgende banen. Problemen solved lijkt me dan.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: quattro
Oh ja, en op meerbaanswegen nog even een minimum snelheid invoeren van 90 op de linkerbaan en 110 op de volgende banen. Problemen solved lijkt me dan.

Uh... De rechterbaan bedoel je neem ik aan...

Ik heb gisteren trouwens met eigen ogen mogen aanschouwen hoe een spookrijder werd aangehouden bij de Zeeburgertunnel (A10), meneer was al spookrijdend via de A2, A9 en A1 op de A10 beland. De file die dit geintje tot gevolg had was enorrrrrrrm. Ik vermoed dat we betreffende top-chauffeur voorlopig niet op de weg zullen zien, hahaha.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waar jullie over praten!

Op dit moment zit ik in St.Pietersburg (Rusland).

Men is daar bang voor het eigen verkeer!

Logisch. Je wordt -in de stad- links- en rechts ingehaald, met

een rotvaart en je moet ook nog eens uitwijken voor gaten in de weg. Een ononderbroken streep? Daar ga je ook gewoon overheen!

Elke dag zie ik auto's op elkaar. Maar. niemand lijkt zich druk te maken en als voetganger ben je redelijk veilig.

Ook lijken ze veelal gewoon te ritsen, indien nodig.

Ik zag een aangehouden meisje huilen.

Mijn begeleiders vertelden me dat de bekeuring haar een half jaar salaris zou kunnen kosten.

Trouwens: in het verkeer ben ik de enige normale.

Die anderen zijn allemaal gek!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Er wel eens bij nagedacht dan wat de reden is dat ze er niet achter willen blijven hangen?
Er wel eens bij stil gestaan wat jouw inhaalactie teweeg brengt?
Wel eens bijgehouden hoelang je er overdoet om een collega die net iets langzamer rijdt in te halen?
Er wel eens bij stil gestaan hoeveel tijd jij er bij wint op die rit en hoeveel tijd jouw inhaal actie anderen kost?
Wel eens bijgehouden hoelang het duurt voordat een hele rij, die plots af moest remmen naar 90, weer op 120 zit (als dat die dag tenminste dan nog weer lukt)?
Wel eens nagedacht hoeveel extra millieu vervuiling ontstaat als 100 auto's af moeten remmen en weer een peuter gas geven om weer 120 te kunnen rijden?

Daarom zou ik nu juist de wetgeving ook aan willen passen.
Inhaal verbod opheffen en je mag alleen nog maar inhalen als je het overige verkeer er niet mee ophoudt/hindert.
Als het dan druk is blijven de vrachtwagens, sleurhutten, aanhangers en mensen die niet zo snel willen gewoon rechts rond de 90 rijden. Dan kan de rest wat sneller op de linker baan door rijden ipv. ook af te moeten zakken naar 90 of als het nog drukker is dat door zo'n inhaal actie iedereen op de rem moet vliegen. In het gunstigste geval is er dan alleen maar zo'n spookfile gecreerd omdat er weer zonodig iemand zijn kar er tussen moest drukken, maar er kan er ook één net iets te laat opletten met ergere gevolgen en nog grotere vertragingen[/quote




Dat inhalen zonder hinderen is de regel dat je alleen maar mag inhalen mits er een gering snelheids verschil is van minimaal 10km per uur...

Ik denk dat wij nederlanders een te gehaast volkje zijn???

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat hoeveel mensen de zelfde ergenis oplopen als je s'ochtends met een gangetje van 130 km per uur aankomt en een suffe automobilist met 83km per uur een vrachtwagen in gaat halen die begrenst is op 80??En dan zonder ook maar 1x in de spiegel te kijken of er evt verkeer achter hem opgedoemd is???Die zelfde persoon daarna langzaam het gas loslaat en dezelfde vrachtwagen hem dan in de achterlichten rijdt.....Wat dan te doen???

Ik kijk altijd in de spiegel wat er achter de vrachtwagen rijdt als die mij probeert in te halen??9 van de 10x laat ik even het gas los...en dat is echt alleen maar even de cruisecontrol eraf en de inhalende vrachtwagen is binnen 5 seconden mij voorbij....Dit is een regel die veel in Frankrijk toe wordt gepast en ook echt werkt.

Artikel 5 moeten ze zo danig aanpassen dat ze weggebruikers mogen bekeuren voor hinderen...ik doel hierbij op meestal automobilisten die onder de snelheid rijden van een vrachtwagen op de snelweg en dan meestal ook nog in een stuk waar dan een inhaal verbod geldt...hier krijg je frustraties van.

Ik maak gemiddeld 125.000 km per jaar en maak echt het nodige mee...ik weet ook dat de groenten / vlees /en bloemenrijders altijd haast hebben maar dit is ook zo..na belading moeten ze echt z.s.m op de plaats van bestemming zijn.Maar een voordeel van dit transport is ook dat al die wagens ruim boven de 90km per uur rijden.

Ik rijdt momenteel alleen maar s'nachts en waarom???om die stress van overdag te vermijden...helaas nu de A12 onder handen wordt genomen sta ik s'avonds en s'nachts ook regelmatig in de file...en waarom???Omdat dan de mensen die s'ochtends zoveel last hebben van "ons" weer de andere kant op gaan en dan bij de weg versmallingen zoveel haast hebben om de vrachtwagens nog ff snel voor te zijn waardoor menig ongeluk gebeurd..

Ik heb menig land bezocht / bereden en er is me maar 1 ding echt bij gebleven en die pas ik ook dagelijks toe....en dat is wat de Grieken altijd tegen me zeiden????RELAXXXXXXX

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Je moet eens een x mee rijden met een vrachtwagen chauffeur bij een weg versmalling en dan even je mening delen waarom er zo'n ontzettende lange file staat??En wanneer lost deze op???juist als er één of andere vrachtwagen de linkerbaan gaat versperren zodat er weer op een normale snelheid door gereden kan worden..

 

Verder moeten ze alle "kijkers" per direct bekeuren die hun gas loslaten als ze een zwaailamp zien in de berm om maar niets te hoeven missen???Want wederom rijden wij gewoon door op onze cruisecontrol wij zijn geen sensatie zoekers wij moeten namelijk op tijd rijden...Want stoppen hoeft men niet hulp is al ter plaatse...

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat je idd rechts moet rijden,je hebt er meestal geen last van als iemand in het midden blijft rijden.

Wat zijn we toch een kleinzerig volkje dat staat op elk regeltje.

 

Je moet eens in Azie rond rijden, daar wordt elk stukje vrij asfalt benut. Het is vreselijk chaotisch daar maar de mensen worden niet boos.

 

In Nederland krijg je al de vinger wanneer je 10 seconden te lang links rijdt.

 

Wat ik bedoel: Maak je niet druk wanneer je er geen reden voor hebt. De 'middenrijder' heb je geen last van. Zo wel dan toeter je maar even (ook al wekt dat meestal ook al irritatie op)

 

Laat de regeltjes maar aan de politie over en geniet van de zon wink

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Origineel bericht van: Daarom zou ik nu juist de wetgeving ook aan willen passen.
Inhaal verbod opheffen en je mag alleen nog maar inhalen als je het overige verkeer er niet mee ophoudt/hindert.
Als het dan druk is blijven de vrachtwagens, sleurhutten, aanhangers en mensen die niet zo snel willen gewoon rechts rond de 90 rijden. Dan kan de rest wat sneller op de linker baan door rijden ipv. ook af te moeten zakken naar 90 of als het nog drukker is dat door zo'n inhaal actie iedereen op de rem moet vliegen. In het gunstigste geval is er dan alleen maar zo'n spookfile gecreerd omdat er weer zonodig iemand zijn kar er tussen moest drukken, maar er kan er ook één net iets te laat opletten met ergere gevolgen en nog grotere vertragingen

[/quote


Heb je er wel eens bij stil gestaan dat hoeveel mensen de zelfde ergenis oplopen als je s'ochtends met een gangetje van 130 km per uur aankomt en een suffe automobilist met 83km per uur een vrachtwagen in gaat halen die begrenst is op 80??En dan zonder ook maar 1x in de spiegel te kijken of er evt verkeer achter hem opgedoemd is???Die zelfde persoon daarna langzaam het gas loslaat en dezelfde vrachtwagen hem dan in de achterlichten rijdt.....Wat dan te doen???


Dat probleem heb je niet meer als er (zoals ik al eerder aangaf) rechts gewoon rond de 90 gereden moet worden (dus zeg maar vrachtwagen snelheid) en niemand zich met dit soort snelheden meer op de linkerbaan mag begeven.(uitgezonderd omstandigheden natuurlijk)
Zoals aangegeven heb ik het dus ook niet alleen maar over vrachtauto's maar over alle langzamere weggebruikers.
Ik heb zelf ook een paar tantes die regelmatig naar Castricum rijden en dan doodleuk zeggen "wij zijn zo oud wij hoeven niet meer zo snel", "80 is voor ons snel genoeg"
Ik merk dan altijd op, "er wel eens bij stil gestaan waarom ze die 4 baans weg een snelweg hebben genoemd"? "wil je 80 rijden dan ga je maar via B wegen want die 80 op jullie snelheidsmeter is in werkelijkheid maar goed 75 en jullie houden hiermee iedereen op, dus aanpassen aan het overige verkeer of anders ga je maar met de trein".


suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B




Dat probleem heb je niet meer als er (zoals ik al eerder aangaf) rechts gewoon rond de 90 gereden moet worden (dus zeg maar vrachtwagen snelheid) en niemand zich met dit soort snelheden meer op de linkerbaan mag begeven.(uitgezonderd omstandigheden natuurlijk)
Zoals aangegeven heb ik het dus ook niet alleen maar over vrachtauto's maar over alle langzamere weggebruikers.
Ik heb zelf ook een paar tantes die regelmatig naar Castricum rijden en dan doodleuk zeggen "wij zijn zo oud wij hoeven niet meer zo snel", "80 is voor ons snel genoeg"
Ik merk dan altijd op, "er wel eens bij stil gestaan waarom ze die 4 baans weg een snelweg hebben genoemd"? "wil je 80 rijden dan ga je maar via B wegen want die 80 op jullie snelheidsmeter is in werkelijkheid maar goed 75 en jullie houden hiermee iedereen op, dus aanpassen aan het overige verkeer of anders ga je maar met de trein".


suc6

Gerrit


Een karikatuur van de Nederlander die eigenlijk niets te klagen heeft en zich daarom druk maakt om onbenulligheden.
(Mijn mening hè)

De files ontstaan door mensen die hard remmen nadat ze te hard optrekken (waarschijnlijk door ongeduld) en geen ruimte laten voor mensen die willen invoegen omdat de weg van hun is.
Ja, het is misschien een cliché en anders wordt het er helaas wel een.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reed laatst met aanhanger(personenwagen)netjes op de rechterbaan (90 tot 95km/h 100kmh op de teller).

Plots werd ik ingehaald door een vrachtwagen,maar bult op kon die vrachtwagen niet meer,terwijl mijn personenauto op cruisecontrol op snelheid bleef.

De reactie van de vrachtwagenchaufeur zal ik maar achterwege laten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...