tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Hoi, Ik heb een vreemd probleem met mijn rotor op de DM8000. Ik heb de box nieuw en ben hem aan het installeren. Ik heb 1 draaibare schotel met rotor aangesloten op tuner A en een vaste schotel die op de Astra 2 staat op tuner B. Nu werkt tuner B wel op de FTA zenders maar tuner A niet. Ik heb de rotor instellingen precies zo overgenomen als van de DM7000. Alleen kon ik hier nog kiezen voor de snelheid. Die heb ik laten staan wat er stond. Maar het draaien van de schotel lijkt ook allemaal goed te werken. Bij de rotorinstellingen kun je kiezen voor draaien naar 0 en dat doet ie dan ook gewoon. De rotor is niet meer helemaal zuiver en bij automatisch naar een positie gaan staat ie er iets naast. Op de 7000 lostte ik dat op door een paar tikjes naar West te draaien en dan kreeg ik een lock te zien en sloeg ik de positie op en zo deed ik dat bij alle satellieten waar ik regelmatig naar keek. Nou lijkt het zo ook te gaan op de 8000. Ik heb het geprobeerd met BVN en wat duiste FTA zenders. Beeld blijft echter zwart. Als je de rotor instellingen afsluit dan krijg je de vraag wilt u terugkeren naar de vorige zender. Kies ik ja dan zie ik meteen heel kort dat de rotor gaat draaien. kies ik nee en een paar keer exit dan zijn alle menu's weg maar een zwart beeld. Ga ik dan weer naar de rotor instellingen dan zie ik weer geen lock. draaien naar de opgeslagen positie werkt dan niet dan moet ik eerst zappen en dan werkt het wel. Vreemde is dat ik hier niet heb gezien dat de rotor heeft gedraaid. Kan het zijn dat hij wel lockt maar niet op de juiste satelliet? Ik heb wel een heel stuk naar oost en west gedraaid maar dan komt er verder geen lock. Ik kan op de rotor ook zien dat het pijltje net voor de 20 graden staat. Er zit overigens een draaibare zenderlijst in van Henksat. Als ik naar de de rotorinstellingen ga en ik krijg een lock zou er dan meteen beeld moeten komen of pas als de menu´s weg zijn? Verder is het mogelijk om net als wat ik bij de 7000 heb in de infobalk aan te geven wat de signaal sterkte is? dan zou ik niet iedere keer naar de rotorinstellingen hoeven. De signaalzoeker die ook in het menu zit onder zenderzoeken doet niet veel. Ook niet op Tuner B waar wel gewoon beeld op is. Als ik overigens zap dan zie ik wel dat de rotor even draait. Het lijkt er op dat er niets wordt gedaan met de opgeslagen positie. En misschien staat ie wel op een instelling dat ie toch altijd weer gaat draaien. Rotor staat op Usals. Bij de 7000 staat hij standaard op GotoX en als je posities gaat opslaan dan gaat automatisch dit vinkje weg. Miscchien werkt dit op de 8000 anders en gaat het daar mis? Weer iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik trouwen OpenPli 2.0 maar probleem lijkt me niet image gerelateerd.
jeevanhoof Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Je werkt met usuals. Dan moet je ook je lengte en breedte graag ingeven. Dus best je motor naar nul laten lopen. En dan de motor buiten zodanig rond zijn as draaien dat je ontvangst hebt op de Sirius sateliet. Als dan je lengte en breedte graad juist staan, moet hij de rest ook kunnen pakken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Geplaatst: 28 mei 2011 ik vind het een beetje raar dat mensen hier wel naar kijken maar blijkbaar niemand een antwoord heeft. maar goed ik heb niet stil gezeten en het verhaal wordt al maar vreemder. Op de 8000 dus geen beeld zoals ik al zei. Nou kabel terug op de 7000 en dat werkte wel (rotor moest wel even bijdraaien). Nou dacht ik wacht ik doe het anders. Ik stem af op de Astra 1. haal de spanning van de 7000 zodat de rotor ook niets meer doet. verwijder de instellingen van tuner A en sluit de kabel rechtstreeks aan op de lnb dus zonder rotor en kies voor eenvoudige configuratie zoals ik ook bij de tuner die de Astra 2 ontvangt heb gedaan. Ik was er vast van overtuigd dat dit zou werken. voordat ik de 7000 uitzette had ik beeld, rotor heeft niet meer gedraaid en in feite is de aansluiting hetzelfde als de andere tuner. Maar nee..zelfde resultaat geen beeld. Nou rotor weer er tussen gezet en kabel op de 7000 en na een keer zappen weer beeld. Volgens mij ging rotor wel weer even draaien maar dat kon ik niet zien. Ik snapte er niets van maar had nog 1 optie over. wat nou als ik op de 7000 rechtstreeks de lnb aansluit zonder rotor? Dus de 7000 van de spanning gehaald, kabel los en rechtstreeks aangesloten. Voor ik hem weer op de box aansloot eerst de instelling veranderd van rotor naar alleen de 19,2. daarna kabel er op en.. 45% ontvangst. Wat gebeurd er hier? Ik zet een werkende situatie uit via rotor. Haal de spanning er af en rotor draait niet meer. sluit zonder rotor aan en 45% ontvangst. Ik snap hier dus helemaal niets van! Heb ditzelfde vaak genoeg toegepast als mijn schotel die op de 28,2 stond moest worden afgesteld. Die kabel zat eerst op een skybox. Als die een tijdje zonder ontvangst zit dan raakt ie zijn settings kwijt dus dan kan je draaien wat je wil en vind je nooit de juiste positie terug. Dan draaide ik de rotor altijd naar de astra 2, sloot rechtstreeks aan en stopte kabel op skybox ipv dreambox. Hij kreeg zijn settings terug en dan de andere schotel er weer op en met een paar tikjes was die weer afgesteld. Kan iemand mij een verklaring geven waarom het nu met 2 dreamboxen niet lukt? De rede waarom de rotor niet werkt op de 8000 en wel op de 7000 heeft volgens mij met USALS te maken. Maar als ik de optie kies zonder USALS dan kom ik er niet uit wat ik allemaal moet instellen. Ik weet niet of de 7000 met USALS werkt want daar staat GotoXX. Stel je dan handmatig bij en sla je de postie op dan gaat vinkje weg bij GotoXX. Ik denk dat USALS anders werkt en de handmatig opgeslagen posities blijft overrulen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, een verkalring kan geven voor het vreemde gedrag van de schotel / rotor bij rechtstreeks aansluiten en mijn verhaal over de USALS instelling kan bevestigen. En klopt mijn verhaal dan wil ik graag weten hoe ik de dreambox moet instellen op rotor zonder USALS..
tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Geplaatst: 28 mei 2011 Origineel bericht van: jeevanhoof Je werkt met usuals. Dan moet je ook je lengte en breedte graag ingeven. Dus best je motor naar nul laten lopen. En dan de motor buiten zodanig rond zijn as draaien dat je ontvangst hebt op de Sirius sateliet. Als dan je lengte en breedte graad juist staan, moet hij de rest ook kunnen pakken. mvg ik heb lengte en breedte graad opgegeven. settings staan exact hetzelfde zoals het op de 7000 ook werkt. alleen wat ik aangaf is de rotor in de loop der jaren wat vergaan zodat ik op de 7000 de posities die ik het vaakste bekijk nu even handmatig bijdraai en dan de positie opsla. Ik heb dit voor de 13, 16, 19,2, 23,5 en 28,2 gedaan en dat werkt op zich prima. de 8000 heeft ook de mogelijkheid om handmatig te corrigeren maar ik denk dat ik dan de rotor moet instellen zonder USALS. Ik blijf graag even deze methode handteren want het opnieuw afstellen van de rotor gaat me teveel werk kosten. Ik denk ook dat de schroeven zo zitten vastgeroest dat ik beter een nieuwe rotor kan kopen. Maar goed als het op de 7000 werkt dan moet ik het op de 8000 zo toch ook werkend kunnen krijgen. Maar kan iemand mij bevestigen dat als je handmatig posities gaat opslaan dat je dat zonder USALS moet doen? Overigens nog een update op mijn vorige verhaal. Ik heb de rotor weer er tussen en de kabel weer in de 7000 gestopt. Ik heb gewoon beeld op de astra 1 en op de box staat de rotor niet geselecteerd want staat op een enkele satelliet. Dus met de satelliet configuratie van een enkele satelliet op de 19,2 heb ik kabel rechtstreeks op de lnb geen beeld en 45% ontvangst. Met de rotor er tussen wel beeld en 85% ontvangst. Hier snap ik dus helemaal niets van! Ik dacht dat ik om met rotor beeld te krijgen de 7000 weer moest instellen op rotor met de instellingen maar dat hoeft niet want ik heb beeld. draaien doet ie natuurlijk nu niet maar het gaat me even om de 19,2 en vooral om die werkend te krijgen op de DM8000 en dan het liefste met rotor er tussen...
dagg Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Er zijn 2 methodes voor een rotor setup. De eerste met handmatig zelf invoeren per satelliet steeds, of per usals. De 1e methode gebruikte je, prima, dan gebruik je geen usals. De 2e methode met instellen lengte-/breedtegraad moet je schotel goed staan op 1 satelliet, en dan hoeven de andere satellieten niet ingesteld te worden, die staan dan meteen ook goed. Aangezien je je rotor niet meer kan bijdraaien, rest de 1e methode dus, en zet je usals dus uit. Is het nu duidelijk? NB gotoxx==usals .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Geplaatst: 28 mei 2011 ok maar op de 7000 zet ik GotoXX dus eerst aan als ik opnieuw moet instellen. Dan draait de rotor ongeveer naar de goede positie. Als ik dan handmatig ga bijstellen en de positie opsla dan gaat het vinkje weg bij GotoXX maar blijft hij nog wel naar de andere satellieten draaien. om beeld te krijgen moet ik wel weer even corrigeren. Het lijkt of het op de 8000 iets anders werkt en dat als je hier kiest voor USALS je wel handmatig kan bijstellen want na een paar keer drukken op stap naar west lockt ie opeens. na opslaan en weer terug gaan naar zender is er echter geen beeld. Doe ik dit op de 7000 dan krijg ik bij een lock op de achtergrond van het instellingsmenu al beeld te zien en na opslaan blijft dat zo en kan ik over de gehele satelliet zappen. Ik weet niet maar zoals ik zie wat ik moet instellen op de 8000 voor rotor zonder USALS dan lijkt me dat een lastige klus te worden. Maar goed dan nog het vreemde dat ik wel beeld krijg op de 7000 met rotor maar rechtstreeks zonder dat hij draait niet. Ik bedacht me net nog dat ik zoals het nu werkt op de 7000 de spanning er weer afhaal. en dan de 8000 zo instellen zoals het nu op de 7000 werkt. 1 schotel op de 19,2 maar de rotor er tussen laat zitten. Want op de 7000 werkt het met rotor wel en dan maakt niet uit of hij op 1 schotel staat of op rotor maar rechtstreeks op de LNB niet. En op de 8000 heb ik met instelling op 1 schotel alleen maar zonder rotor geprobeerd (wat op 7000 dus ook niet werkt) en met tuner ingesteld op usals rotor maar nog niet met rotor er gewoon tussen en dan op 1 schotel... zo werkt het nu op de 7000 dus ook. en de 8000 gaat met de instelling op rotor de fout in op de USALS vermoed ik..
tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Geplaatst: 28 mei 2011 En ja het proberen was sneller gebeurd dan het typen. Ik heb de 7000 uitgezet. kabel naar LNB (met rotor ertussen) los gehaald. kabel op 8000 gezet waar ik bij tuner A de instellingen had verwijderd. Ingesteld op 1 schotel op 19,2 en beeld! Wie kan mij verklaren dat ik dus op deze LNB (rotor staat gedraaid op 19,2) bij een configuratie van 1 schotel wel beeld heb als de rotor er tussen zit en niet rechtstreeks? zowel de 7000 als 8000 hebben geen instellingen voor rotor want die heb ik verwijderd... Maar goed ik heb nu tuner A 19,2 en tuner B 28,2. Nu kan ik in ieder geval eerst mijn canal digitaal kaartje gaan proberen en als ik weet hoe ik de rotor moet instellen dan doe ik dat wel. Ik weet nu in ieder geval hoe ik het kan herstellen als ik wat fout doe met de instellingen voor de rotor. via 7000 rotor draaien naar 19,2 en dan spanning er af en kabel op de 8000.
Jean-Claude Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 is niet zo moeilijk in de 8000, maar is wél veel meer werk dan vroeger met de 7000. In de 7000 moest je je H en V coordinaten inbrengen, en als er dan voor bepaalde satellieten moest worden fijngesteld dan kon je die toevoegen aan een lijst. Dit was dus een combinatie van USALS en opgeslagen sat-posities. bij de 8000 is het OF het ene, OF het andere. de eenvoudigste methode is in de tuner setup te kiezen voor de waarde "rotor" en dan de H en V coordinaten in te brengen. Maar dan kun je bepaalde satellieten niet meer fijnregelen. de moeilijke methode is dat je in de rotor setup eerst AL je satellieten gaat fijnregelen en er een sat-positie aan toekent. Hierna kies je in de tuner-setup voor "geavanceerd" en dan vul je voor elke satelliet die je wenst te ontvangen de juiste gegevens in. Je kiest hierbij voor LNB1 en je specifieert USALS 1.2 en onderaan de lijst kan je dan aanduiden op welke sat-positie die satelliet opgeslagen werd. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
tajvdz Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 ok zoiets dacht ik al dat de combinatie niet meer te maken is. Ik ga er van het weekend wel weer mee aan de slag en voorlopig werkt het gewoon op de 19,2. Heb alleen ook HD pakket en die zit dus op de 23,5 Maar wat is nou de verklaring dat als ik rechtstreeks op de LNB aansluit geen beeld krijg en met rotor er tussen wel? De tuner staat dan in beide gevallen op enkelvoudige satelliet 19,2.
tajvdz Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 Ik heb nog wat advies nodig. Ik had de tuner instelling op eenvoudig staan maar heb nu ingesteld op geavanceerd, DISEqC 1.2, Usals aanschakelen op nee. Bij satelliet staat 19,2 oost en opgeslagen positie is 001. Hoe voeg ik nu een nieuwe satelliet toe? Moet dat bij de tuner configuratie of rotor instellingen? Ik wil nu de 23,5 toevoegen. Hoe ga ik dan te werk? Dan ga ik er vanuit dat ik die wil opslaan op positie 002. Ik kan eventueel met de DM7000 naar de juiste positie draaien en dan op de DM8000 nog wat fijn afstemming doen.
guppje29 Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 In het zelfde menu scrol je bij satellieten naar recht tot dat daar de astra 3 23,5 gr staat. Dan scrol je naar beneden en zie je dat de uals op ja staat. ook op nee zetten en dan positie 2 kiezen. Zo voor elke sat. Het is ff werk maar als je sat posities in backup zet dan hoef je die bij volgende installatie niet meer opnieuw in te voeren. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
tajvdz Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 ok dus ik zou in de zenderlijst een kanaal kunnen kiezen op de 23,5, ga dan naar Tuner configuratiie. zet satelliet op 23,5, usals op nee en positie op 002. dan staat de rotor in feite nog op de positie van de 19,2 en bij rotor instellingen net zo lang naar oost draaien tot ik een lock heb en daar weer opslaan? Dat laatste zou ik dus ook kunnen doen door op de DM7000 te laten draaien en dan het bovenstaande. Lockt hij trouwens alleen maar op de positie die bij die satelliet hoort of op ieder signaal? want als ik van 19,2 naar 23,5 ga draaien dan zitten er nog wel wat satellieten tussen. Met backup bedoel je denk ik gewoon van de image of niet? Stel ik maak een backup in wat ik nu gebruik OpenPli. kan ik die backup dan ook in een andere image gebruiken?
tajvdz Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 het is gelukt, de meeste kanalen op de 23,5 doen het. NL 1, 2 en 3 HD werken wel maar de commercielen niet. Zal wel aan canaal digitaal liggen denk ik. HD pakket is al sinds dinsdag geactiveerd...
guppje29 Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 nou niet direct CDS de schuld geven. Staat de motor wel goed uitgericht? DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
tajvdz Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 ja het werkt gewoon. ik heb 88% op NL 1 HD en 89% op RTL 4 HD. Beeld bij RTL 4 blijft alleen zwart. Ik had familie pakket en heb dat laten omzetten naar familie HD. Volgens de website van Canal Digitaal heb je NL 1, 2 en 3 en Eurosport HD al bij het basis pakket. En Eurosport HD doet het ook bij mij. Zal er wel iets met de activatie niet goed zijn gegaan. Ik heb het ook dinsdag al om laten zetten en stem er nu pas voor het eerst op af. Misschien activatie signaal even opnieuw laten versturen ofzo? Maar goed het werkt nu bij 13 en 19,2 en 23,5 via rotor die ik heb ingesteld op tuner A. Op tuner B heb ik de 28,2 rechtstreeks met aparte vaste schotel. Nu wil ik de 28,2 eigenlijk ook via de rotor zodat ik die dubbel heb. Is dat zinvol? En hij zal dan normaal natuurlijk de voorkeur moeten geven bij 28,2 aan tuner B. Of is het beter om 28,2 dan op tuner A te zetten en rotor op B? Er gaat ook nog iets mis met de zenderlijst waar veel meer posities inzitten van satellieten die ik niet in de zenderlijst heb staan. Misschien even beide tuners deactiveren en dan vraagt ie om alle instellingen te wissen. Ik wil eigenlijk ook nog de satelliet op de 16 toevoegen maar kan daar geen geschikte zenderlijst voor vinden van Hans of Henksat. Denk dat ik dan toch op een draaibare lijst uit ga komen waar meer satellieten in zitten. Ik heb nu een lijst met alleen 13, 19,2, 23,5 en 28,2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen