mauspartyhouse Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Hé hallo allemaal Sindskort draai ik op een tweede laptop Ubuntu 11 als OS, en wil deze graag opnemen in mn thuisnetwerkje. Maar hoe ? ET8000
clark-kent Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Op basis van deze info kan ik alleen maar zeggen dat je ervoor moet zorgen dat ie een IP adres krijgt in de range van jouw thuisnetwerk. Misschien kun je iets uitgebreider vertellen wat je wilt, wat je al geprobeerd hebt en wat er nu niet lukt. Bijvoorbeeld, wil je draadloos of bedraad gekoppeld zijn? Zie je onder Ubuntu al netwerkdevices of zie je die helemaal niet? Gaat het puur om de IP configuratie? Of had je plannen dat die laptop ook als een soort server gaat fungeren?
mauspartyhouse Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Geplaatst: 29 mei 2011 Je hebt gelijk. Mn vraag valt op meerdere manieren op te vatten. Wat ik bedoel is; De laptop heeft een ip adres, en krijg prima internet door via de router. Nu wil ik graag dat de laptop (net als de overige apparaten) zichtbaar wordt in het netwerk, alsmede ook de andere apparaten kan zien in dit netwerk. Ik heb al in de add-ons / applications gezocht naar een samba add on, of bijv een netwerk add on. Maar kan dit niet vinden. Dus waarschijnlijk ligt de oplossing ergens anders? ET8000
Lamko Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 rechterklik op een map deelopties, dan in windows \\naam-laptop Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
mauspartyhouse Geplaatst: 31 mei 2011 Auteur Geplaatst: 31 mei 2011 Hmm en als windows er niet bij betrokken wordt... Conceptronic NAS <--> Ubuntu laptop Deze twee wil ik met elkaar laten communiceren. ET8000
verkerkbr Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Zo'n conceptronic NAS werkt toch zelf ook onder Linux ? Dan kun je hiervoor toch gewoon samba gebruiken (of nfs). En uiteraard ook voor de communicatie met Windows systemen. Ik heb zo'n ding niet dus weet er verder ook weinig van wat er standaard inzit. Groet, Bram
Lamko Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 hetzelfde Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Moderator wiz Geplaatst: 31 mei 2011 Moderator Geplaatst: 31 mei 2011 Volgens mij kan je in die conceptronic gewoon via nfs je disk exporteren. Dan zou je op je ubuntu ding "mount //conceptronic_ip:/exported_folder /media/nas -t nfs" die geexporteerde folder moeten kunnen mounten. Wel eerst even een /media/nas folder maken! Omdat het ding vast en zeker ook cifs praat: In je Places menu op de taskbar (als je tenminste geen gebruik maakt van de unity interface) connect to server kiezen, dan bij service type windows share kunnen kiezen, en dan de rest invullen en connect klikken (zie bijlage) Waar dat verstopt zit in de unity interface, geen idee, maar ik kan er niet mee werken VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen