Ga naar inhoud

Goed voorbereid kost even tijd ....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hay to all, Ik ben nieuw op dit forum (sinds een dag of 3) en ben zeer onder de indruk van de hoeveelheid informatie die ik werkelijk opslurp.<BR>Goede voorbereiding kost even tijd en dus heb ik al diverse dingetjes verzameld, om komende vrijdag, als ik mijn humax5400 ga halen, direct aan de slag te kunnen.<BR>Even resumerend voor een newbie als ik:<BR>Ik heb dus WDN4OAK van de HUMAX-site gehaald en ga hiermee direct de kist tunen.<BR>Nu kan ik 2 dingen doen:<BR>of de laatste HIC-10110PHplusCAM-2.4NL.hdf, geupdated door CI, erin (deze heeft al bewezen stabiel te zijn)<BR>of de nieuwste HIC-10306PH+CAM-3.0.HDF erin. (deze is volgens mij nog maar door een enkele waaghals in gebruik, dus gokken??)<BR>Wat kan ik het beste doen?<BR>Verder krijg ik zaterdag mijn Mastera met GW, die ik wil proggen met ChipCat 2.3<BR>Heb al diverse ducks en murdocks binnen, maar hoor ook steeds 3in1.<BR>Welk file kan ik het beste laden?<BR>Ik hoop dat iemand mij even op weg helpt.<P>Groetjes, Dism<BR> laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Nou, dicksmit, je hebt al een hoop huiswerk gedaan.<BR>2.4 loopt zeer goed, 3.0 ga ik vandaag proberen. Als je de boards leest schijnt 3.0 ook prima te zijn. Er waren dus inderdaad al een paar waaghalsen voor ons.. laugh.gif" border="0 <BR>WDN4OAK is het tool om die software in je Hummer 5k4 te zetten, maar dat had je al begrepen.<BR>Welke files het beste te laden zijn is voor ieder z´n individuele smaak anders. Het ligt er maar net aan welke kanalen je inderdaad wilt zien. Gewoon proberen en kijken maar.<BR>Persoonlijk heb ik mijn Seca CAM weer van stal gehaald, omdat ik nog met een oude multiprog2000 zit die geen Piccard2 kan programeren. Ik zit dus nog met de oude vertrouwde GW´s te klungelen.<P>Groet wink.gif" border="0

Geplaatst:

dicksmit,<BR>Als je alleen de interne cam gebruikt dan kan je de alfredo irseto6 files nemen uiteraard na het instaleren van de patch zou 3.0 nemen die draait hier prima, waarschijnlijk is rond de tijd dat je je hummie hebt de nederlandse versie ook al uit.<BR>Download ook de settings van Astra en Hotbird en plaats die met bv humbox op je hummie, dit maakt het uitrichten van je schotel wat makkelijker.<BR>Veel plezier met de hobbie

Geplaatst:

Thx 4 de replies.<BR>@svetik: Begrijp nu ook dat een 3in1 alleen op fc kan worden geprogt en dat je bij een gwc dat niet kunt, klopt dat? anyway: ga gewoon lekker hobbyen (vindt mijn vrouw trouwens niet leuk, die dacht: tunertje kopen, programmertje erbij, 1 x per 2 maanden nieuwe files en gaan maar weer). Valt mij dat even dik mee, kan mij hiermee weer uren vermaken smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0<BR>@borsjea: thx for the alf advise. Hotbird heb ik trouwens niet (enkele kop), dus met astra ben ik helemaal happy (voor zolang als het duurt..:-)<P>Groetjes, Dism laugh.gif" border="0

Geplaatst:

dicksmit,<BR>Op allen de Astra is al zoveel te zien dat je je niet zal vervelen.<BR>Denk dat je vrouw overigens gewoon tv kan kijken terwijl jij achter de computer hangt en dit soort discusiegroepen volgt.<BR>Breng zelf meer uren door met het lezen van informatie dan dat ik tv kijk.<BR>tja zo af en toe een nieuwe patch instaleren wat filetjes uit proberen dan zal ze even geduld moeten heb, mot je natuurlijk niet doen als haar favorite soap bezig is of begint laugh.gif" border="0 <BR>Je kanalen opnieuw inlezen kan je beter vlak voor het slapen opstarten, als je de meest uitgebreide optie gebruikt duurd dat een paar uur.

Geplaatst:

Bedankt voor de tips, blijft mijn huwelijk wat gezonder.<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> tja zo af en toe een nieuwe patch instaleren wat filetjes uit proberen dan zal ze even geduld moeten heb, mot je natuurlijk niet doen als haar favorite soap bezig is <HR></BLOCKQUOTE><P>.... Of juist wel natuurlijk, ben ik eindelijk van de BOLD & BE*****UL af laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Groetjes...

Geplaatst:

dicksmit, het ligt aan de grote van de files.<BR>Altijd even in het readme kijken voor welke kaart de files bedoelt zijn.<BR>De 3in1 files passen niet op een standaard GW met 16F84 en 24C16<BR>Voor deze GW neem ik de 2in1 files. Mijn programmer kan geen Piccard2 programmeren. Zodoende, succes.<BR>(ik heb een 2de ontvanger in mijn hobbieruimte, daarom laat mijn vrouw me met rust) laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.