Gerard 76 Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Gisteravond een SSD geinstalleerd,werkt prima. Vandaag de pc opstarten,dan krijg ik boot mgr ontbreekt te zien. In de bios is de SSD ook niet meer te zien. Via Google las ik dat het aan de bekabeling kan liggen, maar ook aan de W7. Heb geprobeerd de installatie te repareren mbv de installatieCD maar die kan geen besturingssysteem vinden... Bekabeling is ververst,maar nog geen vooruitgang. Iemand ervaring hiermee of een tip? De PC liep net zo lekker snel met die SSD...
jeevanhoof Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Hoi, kijk eens in je bios of daar je schijf herkend wordt. Zoniet schijf stuk... of in het slechtste geval je moederbord stuk. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gerard 76 Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Geplaatst: 29 mei 2011 Hoi, SSD wordt in bios ook niet herkend. Maar net ff de stroom er een minuut af, en toen herkende hij 'm wel weer. Vaag hè?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Dat riekt naar een afstervende controller...
winwiz Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 of gewoon een SSD die DOA is, niet echt maar wel als zodanig bestempeld worden. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Heb je al gezocht naar nieuwe firmware voor de SSD?
Poetsdoekje Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Komt schijnbaar vaker voor, @Henri Aalten had er ook al last van En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Henri Aalten Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Bij mij werkte die wel, maar behaalde toen geen snelheid winst. Na een computer update merkte ik ook, dat het allemaal sneller ging. Wel heb ik de nieuwste firmware er opgezet.
vincent1971 Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 misschien sata stekker in een andere sata poort steken? Of even een andere sata kabbel proberen? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
chellohacker Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Hoi, SSD wordt in bios ook niet herkend. Maar net ff de stroom er een minuut af, en toen herkende hij 'm wel weer. Vaag hè? Misschien een weigerachtige EEprom, hoewel het vaak zo is dat na een installatie, stekker eruit/ erin gedaan moet worden. Schijnt naar mijn idee een hardware ding tezijn.
Gast SatMann Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 probeer dit eens. steek je sata kabel op je moederbord op sata0 de rest haal je allemaal af!! das heel belangrijk. dan start je op en ga je in bios kijken welke naam hij die hdd heeft, bv SSD24587 blablabla. noteer deze. ga uit bios en kijkt of hij nu wel mooi opstart daarmee. lukt dat wel, dan kijken of je geen updates hebt. heb je niets, dan pc afzetten. alle andere kabels er terug in (andere sata dingen dus) start op en ga direct naar de bios. kijk nu of hij nog altijd je ssd ziet. maar heel belangrijk, ga kijken of hij die bij boot sequence wel op de eerste plaats zet. het is gekend dat bios soms nadat je iets nieuws insteekt hij die bios opstart volgorde zelf wat gaat aanpassen. zet die goed en zorg ervoor dat je SSD naam als eerste boot device staat. save en go. je zal zien het zal werken :-) werkt het niet dan is het je ssd of je moederbord die het niet aankan. bij mij op win7 met quad lukt het perfect. hopelijk een beetje duidelijk en mss de oplossing. s6
MagicOnline Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Als het een OCZ VERTEX 2 is dan is het een bekend probleem. Terug sturen en een Intel o.i.d. kopen. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Ik heb hier een OCZ VERTEX 2 in mijn computer zitten, en geen probleem.
Lemming Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Eerst effe wat anders.. Deze sata 600 ssd's hebben een hele eigenaardige instellingen nodig in bios. Ikzelf heb de ocz vertex 3 op een asus p8p67 perfect draaien maar op andere merken mainboards zorgen deze ssd's nogal voor wat problemen.. De instelling die voor mijn mainboard correct is noemen ze bij asus Hotplug. En natuurlijk ahci mode op de intel sata controller. Deze moet aanstaan op de sata 600 poort waar je de ssd aanhangt.. Op een p7p55d-e board van asus is het meteen blauw scherm na de installatie met de vertex 3 en op een dell met efi bios meld de schijf zich gewoon tijdens het lopen van win7 af en hangt de gehele sata controller. Bios update is belangrijk zowel voor mainboard als ook de ssd. Deze serie is erg incompatible met "oudere" hardware En "oudere" hardware is al een lga 1156 mainboard. Deze vertex3/solid3/agility3 niet aan een losse controller hangen(marvell/jmicron).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen