kwetal Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 @ Joop en Fatfreddy: Bedankt voor de input. Op zich biedt het ruimere mogelijkheden zo'n multiswitch die zowel quad als quattro LNB's aankan. Tenminste, zo begrijp ik je..... Heb je ook een typenummer van die genoemde multiswitch? En is die ook geschikt voor buitenmontage? En er zal waarschijnlijk ook netvoeding heen moeten. Ik ben benieuwd! T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420. W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55" VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Dat soort multi-switches vereisen inderdaad een stroomaansluiting. Zoek eens op: EMP Centauri MS17/8, die is voor 4 satellietposities en tot 8 aansluitingen.
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Wordt toch een verbouwing van 300 euro. Een Triax 64 met de CanalDigitaal-duo-lnb-quad is heel wat goedkoper en je kunt een satelliet meer ontvangen maar ja, vrouwen hebben dikwijls het laatste woord.
Fatfreddy Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Multiswitch Centauri 17/8 is voor nog geen 200€ leverbaar ( dus incl. verzendkosten ) bij onze oosterburen. Daar komt dan nog een waterdichte behuizing incl. wartels plus 16 maal een stuk coax van ik schat zo een meter of 2 bij incl. f connectoren. Daar bovenop dan nog eens een voedingskabel en de extra coaxkabels vanaf de schotelinstallatie naar huis te. Dan zit je met die 300 € misschien nog wel aan de krappe kant.Er is in dat geval wel op alle aansluitingen signaal van alle te ontvangen satellieten. Wat zal een extra schotel met de extra lnb's en bijbehorende kabels connectoren etc. echter moeten kosten ?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Origineel bericht van: Satkijker maar ja, vrouwen hebben dikwijls het laatste woord. Hier niet hoor, ik heb altijd het laatste woord: "Ja schat." Nu, on-topic... Als je een duo-LNB gaat gebruiken (A1/A3) en een enkele voor A2, bedenk dan wel dat je niet met gewone, maar met uncommitted switches moet gaan werken. Die kosten ook geld. Mijns inziens is de EMP 17/8 oplossing een goede.
vGnp Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Mijns inziens is de EMP 17/8 oplossing een goede. Ik heb na de tip van Satkijker 2 stuks van die Triple LNBs gekocht, en die zijn inmiddels onderweg van de US of A naar mij toe. Zodra die aankomen ga ik er eentje op mijn Funke 99 plaatsen. Voordeel: Quad output, geen extra switches nodig en kunnen Astra 1, 2 en 3 aan. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Nee, Tha Great Mac. Hij is tevreden met de installatie zoals hij die nu heeft alleen wil hij 4 extra aansluitingen voor de Astra 1 en 3. Dan kun je dit toch het goedkoopste oplossen door een extra Triax 64 en een CanalDigitaal duo-lnb quad, zie een paar berichten geleden van mij.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Euh... Ik moet mijn bril ff opzetten? Oeps... Aan de andere kant, een extra Triax mocht toch niet van de vrouw?
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Ja, Tha Great Mac, jij schreef toch: Hier niet hoor, ik heb altijd het laatste woord: "Ja schat." Nu vind ik wel dat het bijna geen gewone huisinstallatie meer is als je 8 aansluitingen nodig hebt maar misschien helpt de kostenafweging toch in de beslissing hoe je de zaak wilt veranderen.
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Hallo @vGnp Ik heb nog even de schotelspecificaties van de Funke 99 bekeken maar die zijn fantastisch voor die triple LNB omdat die een brandpuntafstand heeft van 73cm.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Daar ben ik het mee eens, kosten spelen altijd wel mee in de te nemen beslissing.
vGnp Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Origineel bericht van: Satkijker Hallo @vGnp Ik heb nog even de schotelspecificaties van de Funke 99 bekeken maar die zijn fantastisch voor die triple LNB omdat die een brandpuntafstand heeft van 73cm. Ik weet het, heb inmiddels ook mijn (aangereikte) huiswerk gedaan vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Smurf Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Schrijf je of het werkt? Heb ook interesse Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Tha Great Mac Mijns inziens is de EMP 17/8 oplossing een goede. Ik heb na de tip van Satkijker 2 stuks van die Triple LNBs gekocht, en die zijn inmiddels onderweg van de US of A naar mij toe. Zodra die aankomen ga ik er eentje op mijn Funke 99 plaatsen. Voordeel: Quad output, geen extra switches nodig en kunnen Astra 1, 2 en 3 aan. vGnp Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
kwetal Geplaatst: 3 juni 2011 Auteur Geplaatst: 3 juni 2011 Naar mijn idee kan ik de bestaande coaxen en F connectoren tussen de LNB's en huidige diseq's gewoon hergebruiken. Een passend stukje 220 kabel voor buitengebruik heb ik nog liggen. Idem contactdoos. Extra coaxen van de schotel naar de tuners liggen er ook al, in een vooruitziende blik heb ik bij plaatsing van de schotel een paar extra ingegraven in een pvc buis waar de voedingskabel ook nog wel in past.De enige meerkosten(naast de multiswitch) zitten hem dus in de waterdichte behuizing. Heeft iemand nog een tip waar ik die kan gaan zoeken? In het reguliere aanbod van de internet satshops zie ik ze nooit staan maar misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht. Indien dit werkend te krijgen is lijkt het me de meest flexibele en best passende optie. T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420. W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55" VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"
Gast willem100 Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 sab heb goedkopere, en die werken ook. 100%. straatprijs ongeveer 150 euro. maar ik mag niet zeggen waar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen