stof Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Kent iemand een oplossing voor volgend probleem? Ik heb op mijn pc vlc 0.8.6 geïnstalleerd en op mijn dreambox 7000 movieplayer. Wanneer ik movieplayer open, krijg ik via de optie files (rode knop) toegang tot mijn pc, maar kan ik echter geen .avi bestanden afspelen. Op mijn pc krijg ik de melding: unable to open c:.../filename.avi, terwijl op mijn tv scherm de buffer op 0% blijft staan. Een dvd afspelen op de pc lukt me dan weer wel via movieplayer. Ik heb al getracht andere versies van vlc te installeren, doch het probleem blijft.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Spelen avi-bestanden wel af op je pc, of helemaal niet? Het kan zijn dat je een codec mist.
stof Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Ik kan dezelfde .avi bestanden wel afspelen op de pc en vermoed niet dat het aan de codecs ligt. In het verleden lukte het me namelijk wel om .avi bestanden te streamen. Om onbekende reden lukt het nu niet meer. Het probleem is er gekomen nadat ik tevergeefs trachtte om een .ts (opgenomen via dreambox) bestand van de pc via movieplayer te streamen. Of dit de echte oorzaak is betwijfel ik.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Hmmm... Dan is het inderdaad niet een codec probleem aan de zijde van je pc. Heb je meerdere avi's geprobeerd?
stof Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Ik heb al verscheidene .avi's tevergeefs geprobeerd. Het rare is dat ik dezelfde bestanden in het verleden wel doorgestreamd kreeg.
stof Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Op mijn ontvanger is de laatste open pli geïnstalleerd.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 ... en natuurlijk de VLC plug-in... Toch? Staat het IP adres van je PC wel goed ingesteld op je DM7000? Start je VLC wel op de juiste manier op?
stof Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Neen, de vlc plugin is niet geïnstalleerd op de dreambox. Ik vind deze trouwens niet meer terug in de lijst van te downloaden plugins. Toen ik de bestanden wel kon afspelen deed ik dit op dezelfde manier, nl. stream settings van dreambox aanpassen aan pc (ip-adres, directory waar bestanden te vinden zijn) en vlc openen (en web interface activeren). Ik zie de bestanden en de verschillende directories via movieplayer en kan er ook in bladeren. Het is de buffer die niet start bij .avi bestanden.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Toch even de VLC plugin installeren dan. Duidelijk is wel dat je VLC op de juiste manier start: --extraintf=http
stof Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 Oké, ik probeer het later. Ik veronderstel dat ik dan via de vlc plugin kan kijken, zonder movieplayer te gebruiken. Of werken deze samen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Aangezien ik het zelf niet geprobeerd heb... Veronderstel ik dat ook. Ik hoop dat het je gaat lukken. Laat 't in ieder geval ff weten dan.
Koopie Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Volgens mij kun je met de laatste openpli ook vlc 1.x gebruiken. Dacht dat ik die ook op mijn ubuntu server heb draaien. Verder is de movieplayer die standaard in de image zit al voldoende. Ik heb zelf via de web interface even de directories van de server goed gezet, maar aangezien jij al wel kunt browsen is dit bij jou al goed.
Gast Bats Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Met Gemini moest je in een xml-bestandje de IP's wijzigen. Bij open-pli moet het ergens anders staan en heb het hier al eens gevraagd, maar is nooit beantwoord.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen