Ga naar inhoud

[DM800HD] Wie helpt mij met installering Dreambox 800 ?

Aanbevolen berichten

Gast Sporting4all
Geplaatst:

Ik heb een Dreambox 800hd pvr en wou op mijn toestel een nieuwe image plaatsen. Dat is totaal mislukt en nu kan ik niks meer doen met mijn ontvanger. Heb al van alles geprobeerd. Ben eigenlijk een amateur. Wie kan mij helpen om alles mooi terug mooi te installeren ? Enigma 2, cccam....ik wil er gerust voor betalen. Mail me op ###########@##############.com, laat je telefoonnummer achter en ik bel u dan op, liefst regio Oost-Vlaanderen.

Geplaatst:

Normaal moet je de box terug kunnen flashen over je netwerk.

Trek de stekker uit ontvanger.

Hou vooraan de power knop ingedrukt en sluit de stekker opnieuw aan.

Hou de power knop ingedrukt tot de tekst *** STOP *** op de display verschijnt.

Los de knop.

Net boven de tekst *** STOP *** moet nu een ip adres verschijnen. bv: 192.168.1.100

Open op je pc een browser venster en surf naar het ip adres vermeld op de box http://192.168.1.100

Selecteer de image die je wil gebruiken (dubbel check als het een image is voor de DM 800)

klik op "flash"

Wacht tot de image is overgezet en geïnstalleerd.

Start de dreambox opnieuw op en de image moet geïnstalleerd en werkend zijn.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

• Beheerder
Geplaatst:

Dit forum is bedoeld om elkaar online te helpen. We gaan dus openbaar geen oproepen plaatsen om te emailen of bellen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je er een image in krijgt en daarna niks meer werkt dan heb ik al zo'n vermoeden.

Zou me niets verbazen als die image er prima in is gegaan en er een andere oorzaak is dat de box niet werkt op dit moment.

Is het wel een originele Dreambox?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Gast georgiosolos
Geplaatst:

Sluit mij aan bij RobbieT, maar het kan ook andersom. Al vele dm800hd geïnstalleerd en heel sporadisch klik ik wel eens de verkeerde image aan, een clone image op een DM800HD original of zo en dan zul je het na de vloek en de zucht toch wel moeten zoeken in de bootloader en dan hopen dat uploaden via de seriële kabel werkt.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.