forestsat Geplaatst: 31 mei 2011 Geplaatst: 31 mei 2011 Hallo Heb een probleem met de plugin DVD player in Openpli. Gebruik de DVD speler van mijn PC door deze shared te maken in mijn home netwerk. Op de VU+ is deze "gemount" en zichtbaar als device D. Als ik nu middels de DVD player plugin een DVD afspeel dan lukt dat prima met een commerciele in de winkel gekochte DVD. Daarnaast heb ik een verzameling zelf gemaakte DVD's. Deze zijn gemaakt via een semi professioneel video editing pakket. Van deze DVD's speelt de video prima op de VU+ maar zonder audio. Als ik de beide types DVD's analyseer via het pakket MediaInfo dan geeft dit het volgende resultaat: 1. Commerciele DVD: Video: MPEG-PS version 2 ; Audio: AC-3 2. Zelfgemaakte DVD: Video: MPEG-PS Version 2 ; Audio: MPEG Audio version 1 Layer 2 Als ik de zelfgemaakte DVD's via Media Player in Openpli op de VU+ afspeel zijn de VOB files uit de TS file zichtbaar en keurig af te spelen inclusief audio. Ook op mijn PC en op mijn DVD hardware speler geeft de audio van deze zelfgemaakte DVD's geen probleem. Heeft iemand enig idee waarom mijn prive DVD's geen audio geven in de DVD player plugin ? VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000 HDMI extender over UTP
forestsat Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 Hallo Heb geen enkele reactie op mijn beschreven probleem ontvangen. Is er echt niemand die dit probleem herkent of mij een oplossing kan suggereren ? VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000 HDMI extender over UTP
Littlesat Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Zet downmix AC3 maar eens aan... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
forestsat Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Geplaatst: 5 juni 2011 AC3 downmix staat aan. In de window "select audio track" (Tijdens spelen DVD de toets "Audio" indrukken op de remote control) staat: AC3 downmix_______________________________________on 0_____________MPEG_______________-________________x VU+Duo (1TB HD) OpenPli 3x twin LNB 2xDiSEqC 4/1 Rebox 9000 HDMI extender over UTP
Jürgen Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Ook ik heb dit probleem ondervonden bij het afspelen van zelf geproduceerde DVD's en heb dit kunnen oplossen door de DTS-downmix op AAN te zetten. Dit ter info. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen