Ga naar inhoud


[Premium+ HD] AZBOX Premium+ HD of Vu+ Duo?


Gast MikeVersteeg

Aanbevolen berichten

Gast MikeVersteeg

Ik ga overstappen op HD en heb na veel lezen mijn keuze teruggebracht tot de Premium+ en de Vu+ Duo. Ik zoek advies om hieruit te kunnen kiezen. Hoewel ik de kennis in huis heb heb ik geen interesse om te spelen met nieuwe software, zoek puur een PVR die doet wat hij moet doen, en goed. Voordeel van de Premium is de reeds aanwezige WLAN support, daarentegen lijkt de Duo een grotere online support base te hebben, hetgeen handig kan zijn bij problemen. Verder nog iets dat ik zou moeten weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

WLAN werkt goed in de Azbox met Enigma2, of wil je de Azbox nog met originele software laten draaien (niet echt een succes vanwege zeer trage reactiesnelheid op afstandsbediening en zaptijden) ?

De Enigma2 images voor de Azbox zijn nog volop in ontwikkeling en ondanks een v1.0 zijn hier best nog wel de nodige verbeteringen aan te doen. Hij is nog niet zo stabiel als de VU+Duo alhoewel ik wel het gevoel heb dat dit nog in orde komt. De Azbox Enigma2 firmware wordt ook mee ontwikkeld door Opensat, omdat zij tegelijk een goedwerkende Neutrino firmware aan het bouwen zijn. Daarop kan de Enigma2 firmware ook meeliften en zo denk ik dus dat we best gerust kunnen zijn. Het komt wel goed met de Azbox, maar als je dat geduld niet kunt opbrengen moet je misschien toch maar de VU+Duo nemen. De beeldkwaliteit van de Azbox is zeker wel beter, de prijs is lager, de vormgeving is mooier en de importeur heeft een stevige basis en zeer goede support (dit in tegenstelling voor VU+...).

 

Voor een hobbyist zou ik zeggen, de Azbox en voor iemand die snel en kant en klaar wil kunnen tv kijken de VU+ (maar ook pas dan, als je weet hoe je firmware kunt vervangen, PLI bijvoorbeeld kunt installeren, een must op de VU+ t.o.v. de originele firmware).

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike Versteeg,

 

Ik weet niet hoeveel haast je hebt bij de aanschaf? Maar als je even geduld hebt en twin tuner geen noodzaak is, dan is de AZbox Me die juni beperkt en in augustus volop beschikbaar zal zijn wellicht een goede optie. Deze ontvanger zal standaard op neutrino lopen en binnen afzienbare tijd op android.

 

Daarnaast kan ik de woorden van MZ onderschrijven dat de AZbox zeker een goede potentie heeft en een dijk van een importeur en service.

 

Succes bij de keuze.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg

Dank voor jullie reacties. Wil zeker een twin tuner. Ik ben zelf programmeur en zou dus geen problemen moeten hebben om nieuwe software te installeren. Ben echter wel moe van crashende PVR's en fabrikanten die kun bugs niet oplossen voordat ze een nieuw model uitbrengen en er helemaal mee stoppen. Dus nu twijfel ik nog steeds smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als poen geen rol speelt zou ik voor de VU+ duo gaan, ondanks dat ikzelf een Azbox heb.

Bij mn broer heb ik deze mogen installeren, en ben er zeer over te spreken.

 

Als je tijd hebt, ga eens langs een sat shop, en bekijk de beide modellen even.

Hier op het forum is ook een review van de vu+ te vinden, lees deze even door.

Kennis is macht !!! :D

 

 

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg

Scheelt maar een paar tientjes dus dat speelt niet mee. Maar waarom zou je de voorkeur geven aan de Duo? Heb je concrete voorbeelden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mike

 

Als je echt FULL HD wil kijken dan is er maar 1 optie AZBOX PremiumHD+ omdat deze wel 1080P is en de Duo is 1080I dit is straks vooral handig als je 3D wilt kijken want dan heb je 1080P nodig.

Azbox is voor mij de meest stabiele box die ik ooit heb gehad.

 

Groet Ronnie1966 wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de orginele firmware eigenlijk best goed tegenwoordig.

 

Zaptijden zijn allersinds acceptabel met multicas en de trage ab bediening? geen last van.

Zappen doe ik bijna altijd via de EPG zo wordt de gehele TV avond in het begin van de avond mooi ingesteld en heb ik er geen omkijken meer na.

 

Ik heb dan ook geen extra plugins geinstalleerd ( alleen multicas ) en natuurlijk een priocaid aangemaakt.

 

Enigma2 is mooi op pad en neutrino is onderweg ( ik heb gehoord dat bij de lancering van de Azbox ME de neutrino firmware voor de "oudere" boxen ook vrijgegeven gaat worden.)

 

 

Maar eigenlijk zit ik er niet op te wachten de ontvanger doet nu wat ie moet doen en is zeer stabiel ( ook in CS, intern natuurlijk )

 

Volgens mij zit de Premium Plus tegenwoordig op 299 advies prijs ( 2de dvb-s2 tuner krijgt men er tegenwoordig "gratis" bij )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zowel hard als software.

De hardware is smaak. Ik vind de VU+ gewoon mooier er uit zien.

vwb de Software; Mijn voorkeur gaat uit naar Enigma II fw.

De Enigma II fw op de VU+ werkt gewoon erg goed, terwijl die van de azbox nog erg instabiel is.

Hetgeen voor een hobbyist niet erg is, maar voor jou wel :-)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg

Dank je. Gezien de antwoorden krijg ik het idee dat het niet erg uitmaakt wat ik koop.

 

Ronnie, ik zie dat je een mede8er hebt. Ik heb zelf een PlayonHD en het zou leuk zijn als ik die weg kan doen. Weet je toevallig of een of beide PVR's de gebruikelijke AVI en MKV (XVID/H264/DTS) files afspelen? Dat zou dan de doorslag kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg

Zucht. Net een boze email ontvangen dat ik off-topic ga. Blijkbaar heeft de moderator mijn post niet goed gelezen, want ik heb het toch echt nog steeds over de Premium+ en de Duo. In dit geval over hun mediaplayer capaciteiten. Mocht je niets meer van me horen dan ben ik gebanned frown. Bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mike,

 

Mij verbaast het advies dat hier door sommige personen wordt gegeven.

 

Laat ik allereerst zeggen dat de service van Azbox Nederland uitmuntend is.

 

Helaas is dit product zeker met de Enigma II software nog verre van volwassen en als twin tuner helemaal niet bruikbaar.

Ik vrees dat hij ook nooit het niveau zal halen van de dreambox DM800/8000HD, VU+ of Clarke Tech ET9000, want de hardware is simpelweg niet snel genoeg voor enigma II, maar ook met de originele software is hij echt vrij traag.

 

Ik heb wel echt bewondering voor wat er tot nu toe door Azbox gepresteerd is omdat ze heel eigenwijs een gevaarlijke en gedurfde keuze gemaakt hebben qua chipset, maar iemand die jou een Azbox boven een VU+ aanraad, is echt niet objectief.

 

Ik zou je een DM8000HD-DVD aanraden. Dat is simpelweg kwalitatief de beste en meest uitgebreide twin tuner die tot maximaal 4 tuners uitgebreid kan worden. 2 van deze tuners zijn ook nog eens naar keuze, ofwel DVB-S, DVB-T of DVB-C.

Het is meteen ook de duurste receiver en daar heeft niet iedereen het geld voor over.

 

Terug naar de vraag Azbox Premium+ HD of VU+ DUO?

Op dit moment zou je wel gek zijn om een Azbox boven de andere receivers te verkiezen. Zeker gezien het geringe prijsverschil met de VU+ en Clarke tech.

 

De AZbox speelt volgens mij niets meer af met enigma 2 software, maar dat weet ik niet 100% zeker. In ieder geval is gezien je eis dat het een twin tuner moet zijn, de axboz sowieso geen geschikte keuze. Ik zou dus gewoon je PlayOnHD behouden en een VU+ neerzetten, of als je het geld er voor over hebt de betere DM8000HD-DVD.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: MikeVersteeg
Zucht. Net een boze email ontvangen dat ik off-topic ga. Blijkbaar heeft de moderator mijn post niet goed gelezen, want ik heb het toch echt nog steeds over de Premium+ en de Duo. In dit geval over hun mediaplayer capaciteiten. Mocht je niets meer van me horen dan ben ik gebanned frown. Bedankt voor alle hulp!


Ik denk inderdaad dat de moderator niet goed gekeken heeft. Ik kan ook niets verkeerd aan je bericht ontdekken. De waarschuwing was overigens wel gewoon vriendelijk en netjes en niet een 'boze email' zoals jij het nu omschrijft. Bezwaar op zo'n beslissing maak je via email zoals het ook duidelijk in de email staat en niet openbaar op het forum.

Daarmee riskeer je inderdaad een ban.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg
Origineel bericht van: Michel
In ieder geval is gezien je eis dat het een twin tuner moet zijn, de axboz sowieso geen geschikte keuze.

De Aztech is toch een twin tuner? Is er een beperking aan? Ik heb nu de Eycos 5012 en ben helemaal verwend (4 programma's opnemen en nog een 5e kijken) dus een (echte) twin tuner staat bovenaan mijn lijstje.

(Met het risico voor off-topic..) De DM8000HD is 2/3 keer zo duur. Als ik dat echt ergens aan merk heb ik het er wel voor over, maar tot nu toe is mijn ervaring dat je dit spul niet voor de lange termijn koopt. De extra tuners heb ik niet nodig, en het betere verpakkingsmateriaal eindigt toch maar bij de plaatselijke voetbalclub.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De Azbox is inderdaad een twin tuner, maar wel alleen met de originele software. Enigma II werkt maar met één tuner.

 

Met originele software is het echter niet een heel erg geweldig apparaat (vind ik) en met Enigma II dus geen twin tuner en nog erg traag en instabiel.

 

Vandaar dat ik dus voor de eerder genoemde merken zou kiezen.

 

De nieuwe Azbox 'Me' producten die in het laatste kwartaal van dit jaar moeten verschijnen zien er wel sensationeel uit, maar dat zijn weer geen twin-tuners.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...