Ga naar inhoud


[Premium+ HD] AZBOX Premium+ HD of Vu+ Duo?


Gast MikeVersteeg

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dat is een beetje een onzin verhaal.

 

Op de satellliet zal nooit in P (progressief) uitgezonden gaan worden omdat daarvoor enorm veel bandbreedte benodigd is en 3D kan ook prima via interlaced beeld. Sterker nog: De DM8000HD-DVD kan zelfs je OSD in 3D weergeven als je 3D uitzendingen kijkt. (dat kan de VU+ niet)

 

Aan die P heb je dus niets, want de uitzendingen zijn in interlaced beeld en dat blijft ook zo en die moet je bij voorkeur niet gaan herschalen, maar gewoon interlaced aan je TV doorgeven.

 

Alleen bij het afspelen van mediabestanden met originele firmware heb je wat aan het progressief beeld van de azbox en de beeldkwaliteit schijnt dan ook iets beter te zijn, maar dat heb ik nog niet getest.

 

De Azbox is hardwarematig absoluut niet beter dan de DM8000HD-DVD. Hoe kom je toch bij dit soort spookverhalen?

 

De prijs van de Azbox en de VU+ scheelt maar een paar tientjes. Dus hoezo veel goedkoper?

 

De DM8000HD-DVD mag dan een stuk duurder zijn, dat is wel een echte multituner die ook daadwerkelijke doet wat ie moet doen en waarvan de hardware echt een stuk hoogwaardiger én sneller is.

 

Neem maar van mij aan, je koopt echt beter een VU+ duo en als je er het geld voor over hebt, koop je met een DM8000HD-DVD de allerbeste en meest uitgebreide multituner die op dit moment te koop is.

 

Ik wordt een beetje boos als ik zie hoe hier iemand bijna verkeerd voorgelicht wordt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Hallo,

 

Prijzen:

 

Azbox HD Premium Plus 299 euro

 

Vu Duo 399 euro

 

Mmm paar tietjes maak er maar tien van. Groot verschil. Heb beide ontvangers en menu van de Azbox vind ik persoonlijk mooier. Gezeur met wel of geen Enigma. Smaken verschillen. Azbox doet wat die dient moet en zapt mss iets trager 2 seconden maar ik erger mij daar niet aan.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De straatprijs ligt rond 360 zonder hdd.

 

Geen appelen met peren vergelijken dus.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder enig belang in deze wil ik het volgende opmerken.

 

De Me boxen (hoewel geen optie ts gezien wens twintuner) komt in augustus zoals op de Anga aangegeven en niet in het laatste kwartaal. Daarnaast kan de AZbox met enigma wel degelijk meerdere type bestanden afspelen zie reacties op de eerdere enigma2 versies. Het bewijs is geleverd met de RC11 versie dat twin tuner kan werken. Dat het eea wellicht voor sommige te traag gaat in ontwikkeling is aan een ieder om daar een mening over te vormen. Maar het is en blijft geen org sw, maar ontwikkeld door hobbyisten. Met neutrino sw die wel org sw wordt zijn betere prestaties te verwachten. Deze sw is binnenkort te verwachten. Dus daar even geduld voor alvorens en def oordeel te geven.

 

Wat de huidige org sw betreft met een goede prio en ignore vind ik persoonlijk de zaptijden acceptabel. Om dan ontvangers van een jongere ontwikkelingsgarde te vergelijken met de premium (+) kan je over discuseren (het gaat echter wel om de prestaties dus ja zeg het maar). Alleen om een ontvanger van +/- €900 an €1.000 voor te houden en te zeggen kijk die is veel beter en kan meer en dan aan te geven die zou je moeten doen, met alle respect ts gaf aan dat na veel vergelijk hij uit kwam op de vu duo of de azbox premium + en beide boxen zitten beduidend beneden de going prijs van een DM8000 in een kale uitvoering met twee tuners aan boord.

 

Daarom wellicht een welgemeend advies voor mike versteeg heb even geduld als dat kan en wacht even de komende weken af om te zien wat de hierboven geschetste ontwikkelingen gaan doen. Lees de reacties hier en maak dan een def. keuze als dat op dit moment te verwarrend is.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mike

 

Ik weet dat de AZBOX bijna alles wat ik tot nu toe heb heen gepompt afspeeld. Men is nog steeds bezig de software te verfijnen dus daar heb ik alle vertrouwen in.

Ja ik gebruik nu meer de AZBOX als mediacenter dan de mede8er deze gaat er binnenkort ook uit bij mij.

 

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

 

Groet een AZBOX fan Ronnie1966 wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg

Ronnie, heb je het dan over je E2 of OFW? M.a.w. is dit exclusief voor de Aztech (OFW) of zal de Duo het ook ondersteunen (E2).

 

@Michel: toevallig weet ik het e.e.a. van video af (zal geen reclame maken, maar via mijn profiel kom je er wel uit) dus v.w.b. wel/niet progressief kom ik er wel uit. Overigens kijk ik maar met 1 oog dus dat 3D laat mij volledig koud smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De Azbox is met originele firmware een hele redelijke mediaspeler. Je kunt het een beetje met een oud type popcornhour vergelijken, maar een aantal dingen doet de PCH wel echt beter.

 

Aan de andere kant is het met originele firmware wel een hele matige twintuner.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het kon haast niet missen dat nu het gebruikelijke dreambox afzeik rondje weer zou volgen.

 

De vu+ duo is echter nogmaals maar een paar tientjes duurder en naar mijn mening een veel betere keuze als twin tuner.

 

Mvg,

 

Micel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De straatprijs ligt rond 360 zonder hdd.

Geen appelen met peren vergelijken dus.

Mvg,

Michel



OK dan maar ff een paar dealers "afgelopen" van de smart innovations lijst die online staan ( na 4 gestopt prijs is dus 299 excl hdd )

Deze lijst kan iedereen vinden op de site van smart innovations.

Twin tuner in de 2 laatste releases van Enigma2 werkt idd niet op gecodeerde kanalen ( FTA wel ) met RC11 werkt het wel.
Het is dus niet een kwestie van nog werkend maken maar weer werkend krijgen. Natuurlijk met de orginele firmware werkt dat gewoon.
Ik heb mijn Azbox al aan veel mensen laten zien die nieuwsgierig waren en bijna iedereen vond dat "trage" menu/zappen in de praktijk echt wel meevallen cq storend.

Wat iedereen ook vindt of denkt niemand kan iemand een receiver adviseren dat zal ieder persoon zelf moeten ervaren, maw zelf met de AB in je handen met een receiver spelen.

Als men toch wil vergelijken ga dan iig in dezelfde prijsklasse vergelijken het heeft geen zin om een box van 300 euro te vergelijken met een box van 900 enzovoort.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dreambox is qua hardware de echte winnaar.

 

Als je de verschillende boxen bekijkt dan zit het gewoon allemaal net wat beter in elkaar.

 

De ET9000 is een leuke box die goed presteert, maar qua hardware ontwerp niet overal even doordacht is.

 

De VU heb ik zelf niet en ook nog niet in handen gehad dus daar kan ik minder over zeggen.

 

Gezien de redelijk wazige afkomst van zowel de VU als de ET9000 moet je maar afwachten wat de support op den duur is.

 

Bij Dream weet je dat die support er al jaren is.

Wat dat betreft geeft Michel een eerlijk en goed advies voor wat is voorgelegd. (Terwijl hij er al enige tijd bij mijn weten geen belang meer bij heeft)

 

Mijn ervaring is, koop een box die nu je verwachtingen waarmaakt, en niet één die dat ooit beloofd te doen.

 

En zeker met Enigma 2 moet de AZbox de beloftes nog inlossen.

Iemand die dat ontkent is niet helemaal eerlijk.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De straatprijs van de vu+ duo is 360 euro en ik heb inderdaad al 2 jaar geen enkel belang meer bij welk merk dan ook.

 

Ook toen ik dat belang wel had, ben ik zelfs over mijn eigen merk kritisch geweest wanneer dat nodig was.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MikeVersteeg

Ik ga voor de Vu+ Duo (399,- incl. 500GB). Mocht die niet bevallen kan ik altijd nog de Aztech aanschaffen en ben ik nog steeds goedkoper uit dan met de 8000HD.

 

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je aankoop.

Laat je snel wat horen hoe het je bevalt?

 

Ik heb de AZBox HD Premium al een tijdje (+/-1 jaar) en bevalt met niet; het is niet wat ik verwachtte. Ik draai originele software omdat de E2 versie nog niet werkt met een originele CD kaart en als het wel werkt (nieuw project) dan crasht het.

 

Ik wil niet een discussie aanzwengelen of een AZbox wel of niet goed is. Ik geef zuiver en alleen MIJN mening:

Qua beeld is het een hele mooie kast, geeft erg mooi beeld via HDMI (op een Pana Plasma).

Geluid via HDMI op mijn Onkyo versterker: prima, geen enkele klacht.

Zaptijd is niet snel, maar me een prio file is het niet storend.

Bediening met Logitech one remote: prima.

Maw: puur als sat ontvanger is het wel aardig.

Voor een mediacenter werkt het niet zoals ik zou willen; ik wil een mooi menu waar ik mijn bestanden op kan zien. Dat zit er niet in.

het is slechts een layout a la "verkenner".

Opnemen werkt niet lekker en daarvoor had ik toch echt een twin met hdd aangeschaft.

De fan, daar is al veel over geschreven en moet gemodificeerd worden, standaard is het geluid hiervan veel te hard.

You tube: leuk dat het erop zit, maar ik gebruik het niet.

 

Er is in het begin teveel belooft met veel updates, maar in de praktijk brachten die andere problemen (niet stabiel, bugs, freezes, geen youtube, geen epg, geen oude opname te bekijken).

Waarom niet meteen teruggebracht? Omdat ik vertrouwen had in de firmware updates die zouden komen.

En die kwamen en kwamen, maar toch zat er steeds een bug in die in de voorgaande niet zat....

 

Dit is een reden dat ik een ander geen AZBox aanraadt.

Ik hoor en lees veel goede geluiden over de VU+ en wellicht ga ik eerdaags aanschaffen. Maar voor de koop wacht ik de aankomende tijd nog wel even af of het nieuwe E2 project echt brengt wat we er van hopen, zoniet.... dan staat de AZBox in autustus op de verloopsite. smile

 

Nogmaals, bovenstaande is mijn mening/gebruikerservaring van ruim 1 jaar en heb vele, vele firmwareupdates (origineel) gedaan en ik probeer hier zeker niet een welles/nietes discussie uit te lokken.

 

Wellicht ben ik veel te kritisch voor een "all in one" . wink

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik zou je een DM8000HD-DVD aanraden. Dat is simpelweg kwalitatief de beste en meest uitgebreide twin tuner die tot maximaal 4 tuners uitgebreid kan worden. 2 van deze tuners zijn ook nog eens naar keuze, ofwel DVB-S, DVB-T of DVB-C.
Het is meteen ook de duurste receiver en daar heeft niet iedereen het geld voor over.


Helemaal mee eens Michel !

Ik vind de DM8000 echt de beste tot nu toe.
Ik weet waar ik over praat want ik heb ook een Azbox premium gehad en ben momenteel ook nog in bezit van een Vu+ duo.
Als je het geld er voor over hebt dan zou ik voor de DM8000 HD gaan, die is er momenteel al voor 850 euro.
Zijn geld dubbel en dwars waard, een retestabiele en mooie machine.
Ik wil hem niet meer kwijt.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...