Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb wat liggen te rommelen in het audio/video menu.heb nu geen geluid meer via mijn tv alleen via de home cinemaset deze is ook aangesloten met een optische kabel op de dm,heeft iemand voor mij de orginele instellingen want hij heeft het altijd gedaan. het gaat hierom de 500HD,

groet martje

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Is het niet zo, dat als je de optische aansluiting gebruikt, je geen geluid meer over de analoge uitgang krijgt?

Geplaatst:

het gaat volgens mij om hdmi smile

ik denk dat je dvi hebt geschakeld of ac3 downmix uit ofzo?

zie onder zoals het origineel hoort te staan:

post-16011-1318262098,6904_thumb.jpg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

neen, cinch wordt ook gebruikt echter NIET als er AC3 op je sat receiver ingesteld is :D

want dat AC3 kan de sat receiver niet doorgeven per cinch

dus tegelijkertijd aansluiten doet niets af aan het signaal dat doorgegeven wordt

maar belangrijker is :

de AV-receiver moet wel weten waar hij signaal vandaan krijgt rn of die moet omschakelen

de mijne kiest automatisch

bij enigma1 images kon je inderdaad (bij gemini) instellen Altijd alles via die optische aansluiting doorgeven / maar er bleef ook aan cinch signaal bestaan.

AC3 downmix uit dts downmix uit

dan komt dat signaal bij de automatisch schakelende cinema set aan die geschakeld wil worden.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

als ik een reboot geef dan heb ik wel geluid maar na een paar keer zappen dan is het geluid weg, maar het mooiste van alles is, de tv op de slaapkamer die ook aangesloten is op de dreambox via een marmitek zender die geeft wel geluid

Geplaatst:

de marmitek zender gebruikt de cinch analoge uitgang neem ik aan? dat klopt dan, je 'hoofd'-tv gebruikt hdmi...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

ben er nu achter dat ik op de hd zenders geen geluid op tv heb maar wel via home cinema, de sd zenders wel geluid op tv met en zonder home cinema. zou er een instelling fout staan??

Geplaatst:

het lijkt me dan haast een ac3 probleem, dat hebben de meeste (cds) hd zenders, en de sd zenders hebben mpeg. maarrrr sbs6 hd is weer mpeg, probeer die eens? kunnen we dat mooi uitsluiten.

verder: welke image gebruik je eigenlijk, misschien dat daar een updateje voor nodig is? smile

Geplaatst:

ik heb sinds een week nu exact hetzelfde probleem met mijn dm500hd. Ik heb al 6 maanden dezelfde pli image draaien. Geen updates of iets. Was aan het zappen en weg was het geluid. Moet daarna rebooten en toen deed het weer wel. Gisteren weer hetzelfde, geschakeld naar SD en terug naar HD, ac3 uit en aan en daarna was het terug. Vermoedelijk een hardware issue. Wordt vervolgd. confused

VU+ UNO 4K SE

VU+ UNO 4K
VU+ SOLO2
4 ALPS QUAD LNBs 0.5db

Geplaatst:

Hier ook hetzelfde probleem. Wanneer ik de HDMI kabel eruit trek op moment dat ik geen geluid meer heb en plaats hem terug, heb ik een paars scherm. Een switch naar andere resolutie verhelpt de paarse kleur, maar geluid krijg ik pas terug na een reboot. Is dit hardwarematig?

Geplaatst:

kabels eruit trekken tijdens een aktieve werking/verwerking van dat signaal moet je vooral niet doen.

je TV kan ofwel niet AC3 geluid weergeven en dus zet je op ac3 downmix

je AV-receiver dient altijd als de geluidbron en je laat AC3 downmix uit (de AV-receiver dient zelf automatisch de juiste weergave te keizen)

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Als je goed gelezen had zie je dat het geluid er op het begin, bij booten wel gewoon is. Dan, na een aantl keer zappen is het geluid weg. Heeft dus niks te maken met verkeerde instellingen of niet ondersteunde tv's / receivers.

Geplaatst:

Mannen,

Hebben jullie het probleem nog steeds? Vandaag de 500HD opnieuw aangesloten als laatste test voordat ik hem terugstuurde, nu lijkt het probleem niet meer te bestaan!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen