Ga naar inhoud


Woningbouwcorporatie verbiedt schotelantenne


Gast sjamsoe

Aanbevolen berichten

Gast sjamsoe
Origineel bericht van: Satkijker
@sjamsoe
Je schrijft: "Ik heb hele lieve buren en ik weet zeker dat ze me graag zouden willen helpen. Maar waarom zou ik de schotel moeten verwijderen daar gaat het me om. Want stel mijn buurman verhuist en krijg een nieuwe buurman dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem”.
Wees blij dat je hele lieve buren hebt, dat is veel prettiger dan dat je mekaar niet in de ogen durft te kijken. Maar je kunt de problemen nu eenmaal ook groter maken dan ze zijn. Ten eerste weet je niet wie er eerder verhuist, jij of je buren. Bovendien had je het over andere buren, dus meer dan één. Je kunt natuurlijk ook afspreken dat als ze gaan verhuizen, dat jij je eigen lnb weer terug krijgt en dat zij hun huidige lnb behouden. Je weet nu eenmaal dat je op een flat meer beperkingen hebt dan met een eensgezinswoning al is het alleen maar met geluidsoverlast die je van boven, van onderen en van weerszijden kunt hebben. En, je had natuurlijk voordat je de woning betrok de huisregelementen er op na kunnen lezen. Als de beperking van het plaatsen van een schotelantenne een groot probleem voor je was geweest, had je misschien naar een andere woning uit moeten kijken.
Maar ik heb eigenlijk het idee, dat je je eigen gelijk probeert te behalen terwijl er in de regelementen staat dat er geen schotel geplaatst mag worden. Dat had je dan eerder moeten bedenken.


Het is niet dat het een groot probleem is ,maar kan niet zo goed tegen oneerlijkheid. Als er nou niemand bij mij in de flat een schotel had hangen dan had ik 'm geeneens geplaatst.
maar aangezien meer dan de helft van de bewoners een schotel heeft,dacht ik dat het geen problemen zou opleveren.

Ik had nog een vraagje; Mijn buurman is Turks en ik niet zijn schotel staat ook een hele andere richting op dan de mijne. Kan ik dan nog steeds de zelfde schotel delen?
Hij ontvangt alleen turkse zenders.


Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: joop001
Sjamsoe,

Goed om te lezen dat je eerst ga verdiepen in het eea. Heb je toevallig getuigen van de uitspraak van de dame kan je haar wellicht nog achterhalen?
Dat je het gevoel van 2 maten meten vervelend vind kan ik mij voorstellen dat is zeker ergelijk.
Indedaaad !!

Origineel bericht van: joop001
Dat je eerder geen opmerkingen heb gehad maakt je reactie begrijpelijker maar is op zich in principe niet een heel sterk argument behalve dan als je bijvoorbeeld binnen het zelfde blok/complex bent verhuisd.
Een advies nog besef aub dat een rechtsgang niet de heilige graal is. Echte winnaars zijn daarbij eigenlijk nooit behalve advocaten en juristen die €€€ belangrijker vinden dan het belang van een client. Dus aub volg niet direct de hardstschreeuwende in deze.
goeivoorbereidnig = inderdaad beste !!

Origineel bericht van: joop001
Als 2 juristen oid aangeven dat het beter is om geen zaak te voeren dan zijn die wellicht eerlijker en beter dan degene die stelt het wel even te regelen of gelijke strekking van woorden.

Groeten en succes Joop
klopt , maaar ....

Origineel bericht van: sjamsoe
maar kan niet zo goed tegen oneerlijkheid.
Vwala !!
Misschiien extreem: http://www.meldpunt.nl/wetgeving

En schotel ophet dak ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjamsoe
Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag in de juiste rubriek staat.

Gister kwam er een Meneer van de woningcorporatie(PWS)langs en heeft ons opgedragen om onze satellietschotel te verwijderen.
Mijn andere buren mogen hun schotel laten staan, omdat zij 17 jaar gelden schriftelijk toestemming hiervoor hebben gekregen.
Ik ben pas huurder sinds oktober 2010 en moet hem verwijderen.

Als eerst gaf de Meneer aan dat mijn schotel die aan de gevel is bevestigd onveilig is.Maar mijn buurman heeft een schotel ook op dezelfde manier bevestigd.
Vervolgens vraag ik de Meneer waar ik 'm wel mag plaatsen en zijn antwoord was: Alle nieuwe bewoners mogen geen schotels plaatsen, niet aan de gevelzijde nog aan de galerijzijde.

Mijn vraag is hoe kan ik dit tegenhouden???


Verder is er de uitspraak van de EU, rome accoord en anderen.
Het argument dat er voldoende alternatieven zijn is bullshit, want daar zit nooit bij wat je zoekt, bijv FTA filmzenders, zoals op 28,2, die zijn op geen enkele manier binnentehalen dan via schotel.

Als het goed is heb je een maand of 5 a 6 hierover een brief ontvangen die eea uitlegde over het hebben van een schotel en de montage ervan.

Oplossing zou kunnen zijn om hem op de zelfde mast teplaatsen waar die ander zgn 17 jaar????, geleden toestemming zou hebben gehad. Overleg is met die buurman of wie het ook is.

Trouwens, het gaat er hoofdzakelijk om, om de straat kanten vrij van schotels tekrijgen, want het geeft gelijk aan in wat voor buurt je komt, en daarin kan ik dat beamen, want ook in mijn omgeving stikt het ervan, soms wel 3 aan de zelfde plek.

Ook onveiligheid is onzin, want je heb algauw M8 keilbouten nodig, en mits de muur niet verpoedert of last heeft van betonrot, kan dat jarenlang meegaan, veel woningen zijn oud in die buurten en staan al een jaar of 60 a 70, dus omvallen door een 15 mm gaatje zal wel meevallen.

PM me aub

Link naar reactie
Delen op andere sites

in die brief staat

Citaat:
alleen toegestaan op een statief

 

de tegelvoet (op plat dak) is een statief met ander uiterlijk, als je het letterlijk neemt.

 

maar ook daarmee heeft de "echte bouwkundige" van zo'n woningbouwcorporatie die dat moet goedkeuren altijd bedenkingen

-inzake de mogelijke schade door storm / bliksem en het kabel/leidingverloop

-inzake correcte uitvoering door die hobbyfanaten met lidmaatschap van de commerciele bouwmarkt winkels

 

a) argumenteren waarom het dus wel mogelijk is zonder risico's

B) correcte procedure en afhandeling volgen (en dat zal met wbc altijd duren)

c) geen niet gefundeerde bouwkundige adviezen overnemen van een vriend die in de bouw werkt (want vriend is misschien gelijk aan een stucadoor die niets van bouwkunde weet enkel van stuccen)

OF forumleden die geen notie hebben welke nen normeringen gelden voor bevestigingen aan een gevel of gebouw onderdelen.

d) en formeel de mogelijke schade kunnen dekken door een aansprakelijkheidsverzekering of op eigen kosten.

 

 

1) de keilbout mag enkel als de steensoort en kwaliteit bekend is en dus geschikt is

2) het chemisch anker met de juiste RVS kwaliteit kan daarentegen bijna altijd

3) maar wat wil je met zo'n schotel voor je raam ? beter is de optie op het dak (waar jij en niemand anders het ziet)

4) dan gelden de dakdekkersrichtlijnen van bureau dakadvies

5) en de Nen normen betreffende electrische zwakstroom installaties en bliksem / potentiaal verschillen (andreasvuur)

 

verder is het delen van een schotel natuurlijk weldegelijk mogelijk als de schotel een multifeed is met grotere invalshoek, dat moet men eerst even bekijken ter plekke en zo nodig de lieve buur de vervangingskosten aanbieden.

 

deel1

ciao

 

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het hoekverschil niet al te groot is, zou het kunnen dat je samen met de schotel van je buren kunt doen. Belangrijk om te beoordelen of dit kan is dat je eerst moet weten op welke satelliet je buurman de schotel nu heeft uitgericht en welke jij wilt ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

sjamsoe,

 

Maakt paar foto`s van je schotel en stuurt naar forum Sat4all. Die kan misswchien helpen om kijken of mogelijke dat woningcorporatie(PWS) overschreden EU regels of andere oplossing voor je......

 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

We zitten inderdaad nog steeds op de beloofde foto's te wachten.

 

We zouden graag een overzicht krijgen van de situatie. We kunnen nu wel veel roepen, maar als jij die schotel heel knullig opgehangen hebt, of de schotel op een plek zou hangen waar ik het als verhuurder niet veilig of verantwoord zou vinden, zou ik je ook manen de schotel te verwijderen en het pand waar nodig weer in originele toestand te herstellen.

 

Zo kunnen we je niet verder helpen.

 

Niet iedere woningcoöperatie is onredelijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...