Ga naar inhoud


HDTV en de juiste schermgrootte


Aanbevolen berichten

lol, dat doet mij denken aan de zoon ( met zijn vriendin ) van mijn partner, die wilde een home cinema een goede sony versterker met alle mogelijke aansluitingen voor alle randapparatuur die je nu en in de toekomst wilt aansluiten. Maar die heeft de speakers ergens onder de bank verstopt en de subwoofer niet eens aangesloten want die lelijke speakers en grote subwoofer moeten niet in zicht zijn .....mijn broek zakt hiervan af haha.

 

 

Vroeger waren het kasten maar nu zijn het van die platte dingen dat ze niet echt ruimte innemen maar ik weet dat ik van een 32'' naar een 50'' ging mijn hele dvd collectie opnieuw heb bekeken alsof ik deze nog nooit gezien had, de film beleving is gewoon veel beter. Een goede vriendin heeft mijn eens verteld dat te groot niet bestaat wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hagar
Een goede vriendin heeft mijn eens verteld dat te groot niet bestaat wink

en had ze het dan over TV's confused

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had een 43" en ben ondertussen overgeschakeld naar een 65" met een kijkafstand van ongeveer 4 meter.

 

Je kan volgens mij wel te klein kopen, maar nooit te groot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik heb zelf een 32" tv en ik vind dit meer dan groot genoeg. Ik kom soms wel ergens waar zo een bakbeest van 42" of nog groter staat... en ik vind dat gewoon vreselijk lelijk. je zal er vast aan moeten wennen... maar zelfs dan nog, als je ergens aan moet "wennen" lijkt het mij niet goed.
Ieder koopt uiteraard wat jij graag hebben wil, maar ik zou er toch heel erg goed over nadenken of het wel mooi is in je kamer om zo een reuze scherm te hebben wat boven de kast uitsteekt en alle aandacht in de kamer naar zich toehaalt.


Het wennen aan een grotere TV duurt ongeveer 1 dag. Wij gingen van een 55cm beeldbuis naar een 46" Sony LCD (kijkafstand een meter of 3-4. Gigantisch apparaat (toen....) Hing links en rechts over het TV meubeltje. Na 1 nacht slapen kwam ie de volgende ochtend een stuk kleiner over. Inmiddels zijn we zo gewend aan het formaat en de kwaliteit dat zowel mijn betere helft als ikzelf tot de conclusie gekomen dat de volgende best nog een maatje (of 2) groter mag zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik had een 43" en ben ondertussen overgeschakeld naar een 65" met een kijkafstand van ongeveer 4 meter.

Je kan volgens mij wel te klein kopen, maar nooit te groot.


daar ben ik het mee eens.
je hoort in de winkel soms de verkopers de meest belachelijk dingen zeggen of ze gaan zetels versleuren om toch maar een iets grotere te kunnen verkopen.

een scherm koop je nooit te groot, enkel te klein.
uiteraard op een 65" kijken vanop 1 meter is overkill en pijnlijk aan de nek wink

toen ik thuis kwam met onze nieuwe zei mijn vrouw : zo'n groot ding. man man.... na 2 dagen zegt ze : de volgende mag eigenlijk wel groter hoor. confused:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in december van een 50 inch plasma na een 65 inch gegaan.

Erg schrikken in begin. maar na een dag gewent. Zelfs haarscherp beeld op 1,5 meter. Moet wel goede kwaliteit HD zijn.

Heb er spijt van dat ik geen 85 inch gekocht heb, want dat is de maximale maat die past op de plek waar hij moet staan.

Dus advies koop zo groot mogelijk, ook in een kleine ruimt, want hoe dichter je erbij zit hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
85" ? Die zijn nog wel erg prijzig hoor.

Maar wie weet zit over een tijdje iedereen die een grote woonkamer heeft met een 103" of groter thuis smile

103"


Dat apparaat heb ik hier al gezien bij de grote rode dozenschuiver, en zijn broertje de grote blauwe dozenschuiver.

Je moet wel op een flinke afstand van het scherm staan, anders zie je de afzonderlijke pixels.

Ook een beetje prijzig, ca. €50.000, maar goed we hebben net het vakantiegeld gekregen nietwaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: Bigfoot
85" ? Die zijn nog wel erg prijzig hoor.

Maar wie weet zit over een tijdje iedereen die een grote woonkamer heeft met een 103" of groter thuis smile

103"


Dat apparaat heb ik hier al gezien bij de grote rode dozenschuiver, en zijn broertje de grote blauwe dozenschuiver.

Je moet wel op een flinke afstand van het scherm staan, anders zie je de afzonderlijke pixels.

Ook een beetje prijzig, ca. €50.000, maar goed we hebben net het vakantiegeld gekregen nietwaat?



De prijzen van deze grote maten zijn voor mij veel te hoog ik had de 50'' voor 699 en de 60'' moest 1399 kosten dus het dubbele voor 10'' meer. Heb daarom een 92'' projectie scherm gekozen met een 1080p beamer voor 799 gekocht en dit is echt te gek voor films.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Heb je die meiden ontmoet bij 't Oktoberfest vorig jaar> :D


Was het maar waar! Dan had ik ze gevraagd om met me mee naar huis te komen om te laten zien hoe groot de mijne is smile .



Vooral die linker is wel erg cute trouwens......
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...