Ga naar inhoud


Geen ontvangst van Belgische TV zenders


Gast demosthenes

Aanbevolen berichten

Gast demosthenes

Hallo experts! (ik hoor daar niet bij). Na lange tijd weer thuis constateerde mijn vrouw dat Net5 en SBS6 niet meer ontvangen werden. Ik heb de zenders opnieuw automatisch laten afscannen en ze weer op hun vertrouwde plek gezet. En ja, nu zijn die twee er weer bij. Maar... ik ben nu Eén en Ketnet/Canvas kwijt!

 

Misschien heb ik iets gemist in het nieuws van Canal Digitaal of zo. Ik werk met een (al oude) Pioneer DBR 5120NL. Wie brengt mij op de hoogte en vertelt mij wat ik moet doen? Dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast demosthenes

Hallo Zuppelan!

 

Ik vrees,dat mijn antwoorden niet erg precies zullen zijn, maar ik probeer:

 

- Ik heb zoiets als basis/family, ik betaal 14,25E/maand en heb dus (nog geen)HD. Tot voor kort ontving ik Canvas etc. nog.

 

- Frequentie? Weet ik niet, ze waren door de ontvanger opgespoord(gescand) en stonden in de lijst.

 

- Meldingen: geen. Eén en Ketnet/Canvas komen niet voor tussen de 999 scanresultaten. Tenzij ze onherkenbare namen hebben natuurlijk.

 

O, ja en dan nog iets: toen ik scande via CanalDigitaal stond er bij CanalDigitaal: 0 en bij Andere uiteindelijk 999 en daar vond ik alles behalve de Belgen.

 

Kun je hier wat mee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
demosthenes.
Welk merk en type decoder heb je.?

Zelf zegt hij:
Ik werk met een (al oude) Pioneer DBR 5120NL. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: demosthenes

Maar... ik ben nu Eén en Ketnet/Canvas kwijt!

Als je 11722/h/22000/ 5/6 handmatig scant, heb je de zenders vast zo weer terug. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: demosthenes
Hallo Eduard07

Dank! Maar doe ik dat via het menu -> ???

Ja, manueel 1 frequentie laten zoeken op "alle zenders" en je hebt radio en tv uit Vlaanderen weer terug en de zon schijnt dan weer voor je, neem ik aan. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij inderdaad niet afgevraagd of die optie wellicht niet zou bestaan op deze ontvanger. Ik heb zelf nog een goedgekeurde Xsat en een goedgekeurde Strong, en daar zit die optie wel op.

 

Maar als deze Pioneer automatisch inlaadt op 12.515 H (In dit geval de zenderlijst.), dan zou die dus nooit-niet kunnen inladen op een andere, door CDS gewijzigde frequentie? Stel op 12.343 H? Er is geen dialoogscherm waar je dit kunt aanpassen,

dus manueel?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat CanalDigitaal deze, en vele andere oude ex goedgekeurde decoders, niet meer ondersteund wordt er geen CanalDigitaal lijst meer ingescand.

Dit type ex goedgekeurde CanalDigitaal decoder scant de volledige satelliet af.

Met maximaal 999 kanalen is de zender lijst vol, dus niet alle kanalen kunnen ingescand worden.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...