Ga naar inhoud

[DM800HD-SE] Brommend geluid DM800 SE via scartkabel

Aanbevolen berichten

Gast trekdeus
Geplaatst:

Ik heb pas een nieuwe DM 800 SE en hem aangesloten op mijn tv ( koelkast model )via een scartkabel. Dit geeft continue een brommend geluid, dan weer harder en dan weer zachter bij wissling van van beeld op een zender. Rara wat kan dit zijn?

b.v.d. Peter

Geplaatst:
Origineel bericht van: trekdeus
Ik heb pas een nieuwe DM 800 SE en hem aangesloten op mijn tv ( koelkast model )via een scartkabel. Dit geeft continue een brommend geluid, dan weer harder en dan weer zachter bij wissling van van beeld op een zender. Rara wat kan dit zijn?

b.v.d. Peter

Ik heb bij mijn 7025+ wel last gehad van brommen en vooral fluiten. Dat was met een scartkabel uit de allerlaagste categorie (zo'n meegeleverd geval) en die heb ik vervangen door een betere kabel en toen was het probleem weg. Je moet er op letten dat de Scart kabel volledig bedraad is en dat de aders allemaal zijn afgeschermd. De goedkope kabels hebben vaak een slechte of zelfs geen afscherming.
Het hoeft ook weer geen hele dure kabel te zijn, bij mij hielp een kabel van 15 Euro.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Gast trekdeus
Geplaatst:

oke, zal ik proberen. Bedankt

Geplaatst:

Ik heb een keer mee gemaakt dat de scart aansluiting van een sat ontvanger pin 4 audio massa was weg was gedrukt, dus dat zou ook nog kunnen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: trekdeus

Brom is inderdaad soms Rara omdat het meerdere oorzaken kan hebben. Het kan een slechte scartkabel zijn. Een andere oorzaak is een aardlus die ontstaat. Een klassiek voorbeeld is dat de massa van je LNB, eventuele Disecq via de sat tuner, TV naar de aarding loopt via een geluidsinstallatie of een geaard TV toestel of naar de kabelmaatschappij (Telenet, UPC, Ziggo,...)

Om te weten of het een aardlus is kan je alle verbindingen met je TV eraf halen behalve je sat tuner via je scart. Als het niet meer bromt dan is er een aardlus van je sat naar wat afgekoppeld is. Als het echter wel nog bromt, haal dan eens je coax kabel van je LNB uit je tuner. Is de brom weg: dan heb je een aardlus tussen je LNB met schotel en je sat tuner. Blijft het brommen dan zal het geen aardlus zijn maar een slecht scart kabel.

Suc6

Gast trekdeus
Geplaatst:

oke, bedankt voor de uitleg. ga er mee aan de slag.

gr.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen