keessie100 Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Voor de nieuwe software werken mn diseqs niet meer. Deze staat er nu na pijn en moeite in, [Enigma2] RTi Core v1.0 Enigma 2. Mijn diseq ondersteunt versie 2.0 protocol. Hoe moet ik deze nu instellen, ben al aan et proberen geweest maar alleen nog astra 1 en niet de rest. Ik heb de 19, 23, 18, 13 satellieten.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Er is vast een instelling, eenvoudig - 4 satellieten. Maar welke je op A/B/C/D moet zetten, dat moet je even bij de switch zelf bekijken.
keessie100 Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 Klopt en die staat ook goed geconfigureerd namelijk. Ook andere instellingen geprobeerd maar tevergeefs
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Hoe staat dat nu exact ingesteld dan?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Dat is goed, nu nog uitvogelen welke op a moet, welke op b etc... Dat moet corresponderen met de werkelijke aansluitvolgorde van je LNB's op je switch.
keessie100 Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 Ja dat weet ik wel welke waar zit. Ik heb 2 boxen en de aansluitingen zijn gelijk op de diseqs.En de kabautertjes klimmen niet op dat denk ik om de kabeltjes om te wisselen. Voorheen werkte het ook altijd goed met andere software namelijk. A = astra1 B = astra3 C = astra2 D = hotbird schotel bigsat met 4 quat lnb's en dus 4 diseqs.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Dus dat heb je nu ook zo ingesteld. Dan denk je natuurlijk, klaar, dat moet werken. Dus niet?
keessie100 Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 Idd ja maar hellaas, Ben ook bezig geweest met de wat geavanceerdere instellingen maar deze ook zonder resultaat.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Is het een idee om je oude firmware weer te installeren en te testen of het dan wel weer werkt?
keessie100 Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 Dan werkt het wel, alleen deze niet namelijk.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Dan wellicht andere software zoeken voor op je box, anders blijf je misschien zoeken.
keessie100 Geplaatst: 2 juni 2011 Auteur Geplaatst: 2 juni 2011 Het lijk me dat ik niet de enige ben met deze configuratie van satellieten, en dat er meerdere mensen last hebben hiervan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 Da's waar, maar je opmerking dat de software er met pijn en moeite inzit... Misschien niet helemaal 100% goedgegaan?
JoSchaap Geplaatst: 2 juni 2011 Geplaatst: 2 juni 2011 ik had weleens een beschadigde satelites.xml waardoor er een aantal niet lekker doorkwamen. maar die waren dan ook niet meer kiesbaar bij de tuner configuratie Ik weet niet of het iets oplost maar je zou even kunnen kijken of dat het probleem is. ook heb ik na het vervangen van de disecq voor een beter type weleens 2 aansluitingen anders aangesloten (intern in de discq zat het anders [1 4 x 3 2] ipv de oude [1 2 x 3 4] daar kwam ik pas achter toen ik de 2 niet werkende sats voor de grap eens omwisselde in de tuner config) **DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB **Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen