Ga naar inhoud


[Enigma2] diseq instellingen


keessie100

Aanbevolen berichten

Ik ben ff naar et cafe geweest want ik had et ff helemaal gehad met die doos. morge maar weer eens wat anders proberen.

 

Kon het niet laten maar hij diseq nu wel op een of andere manier en ik heb met de hand kanalen erin gedaan de channellist gedownload maar in tuxbox stond geen xml van de kanalen lijst. De kanalen zijn in donkere kleur zichtbaar van de satellieten die er niet zijn en dat zijn a2 a3 en hotb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou net weer bezig geweest en de hele handel opnieuw geinstalleerd en dat ging zonder problemen deze keer.

 

Mn satellieten goed gezet op de tuner a/b/c/d diseq en met testen werkt het.

 

Ga ik handmatig kanalen zoeken op frequentie dan werkt alleen astra1 dus diseq A. Andere satellieten gaan niet en dan ook 0 kanalen gevonden.

 

Nu de hotbird doet het wel en dat is diseq D

 

Dus alleen de standaard installatie werkt blijkbaar die in de basis zit.

 

rara suprise heb ik weer.

 

Wie weet het??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diseq is heel, als ik mn andere box aansluit werkt het wel namelijk.

In het menu van signaal testen zie je deze ook omschakelen namelijk, dus dat werkt gewoon.

Alleen met de zenderlijsten en inscannen asta 2 en 3 gaat he fout.

 

Nu word ik helemaal gek. gisteren de handel an de kant gezet en zet em nu net weer aan en wat denk je?

 

Alles doet het ineens????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reboot had ik al gedaan namelijk. Gewoon echt de schakelaar uit gezet ipv via de software. Maar nu kreeg ik weer een Timer.xls fout ofzo en alles weer pleite dus voor de zoveelste keer opnieuw de software engeduwd en opnieuw begonnen. Alle satellieten laten scannen en alleen astra 2 en 3 op het menu en 1 en hodbird niet. Deze nu apard gedaan en staan ze er wel in maar met dubbele kanalen.

 

Wat ik wel weet ik zal wel weer de eerste zijn hiermee dat de firmware nog niet helemaal is zoals ie zou moetn zijn want daar ligt gewoon het probleem naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier. Ik heb ook 4 satellieten (a/b/c/d) hoewel in een andere orde. Met Rti v.1 krijg ik met een automatische scan slechts 22 zenders... Ik heb ook geprobeerd op alle switches (a/b/c/d) dezelfde satelliet in te stellen (om te zien of de orde veranderd was) maar niets. Als ik terug ga naar de originele fw, alles werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dan mist in betreffende software waarschijnlijk een up-to-date satellieten/transponderlijst. Wellicht kun je die er handmatig inzetten. Bij een Dreambox is dat satellits.xml, wellicht ook zo op een AZbox...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we de zenderlijst niet met dreamedit erop moeten zetten maar een nader programma waar je de soort enigma kan instellen hoe ie deze moet wegschrijven, Dat had ik gisteren bij een kennis met een vuduo op pli met de zelfde problemen. Programma anders ingesteld en alles werkte goed na een aantal instellingen geprobeerd te hebben. Ik heb zelf geen windows, maar debian dus kan het niet testen op n az premium plus box maar een ander misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

In jouw geval is het handiger een up to date satellites.xml in je box te zetten en een nieuwe kanalen-scan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: keessie100
Ik denk dat we de zenderlijst niet met dreamedit erop moeten zetten maar een nader programma waar je de soort enigma kan instellen hoe ie deze moet wegschrijven.


Ik gebruik voor alle Enigma 1 en Enigma 2 ontvangers altijd Dreamboxedit. Je moet inderdaad bij Dreamboxedit wel de juiste configuratie instellen, onder Options, kies je voor de Azbox dus "New Enigma2 settings". Hiermee wordt ook meteen de satellites.xml geupdate in de map /etc/tuxbox/
Geen problemen hier om de settings in de Azboxen te krijgen met behulp van Dreamboxedit.

Voor Mac gebruikers is er wel een probleem, iDreamx herkent de Azbox niet als Enigma2 ontvanger, even overschakelen op parallels o.i.d. om het alsnog via Windows te doen.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh dat werkt niet helemaal om eerlijk te zegen. Ik heb dat ook gedaan maar toch foute instellingen en met het andere programma (ben de naam ff kwijt) waar je ook de de lijsten vandaan haalt van de transponder dacht ik en dan goed instellen waar dan ook alles ok moet aangeven werkt behalve de laatste regel omdat er een verkeerde lijst instaat werkt het wel namelijk. Het is toch een iets andere setting lijk het wel. Dat heb ik ondervonden bij pli op een vuduo box.

 

Wanneer krijgen de debian gebruikers dan ook leuk speelgoies om de kanalen te doen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Help,

 

Kom thuis vanaaf en mn box crast met et zappen.

Opnieuw gestart en xml fout spontaan rara hoe kan dat.

Dan maar opnieuw alles instellen zelfs de diseq instellingen waren pleite zoals ook mn kanalen lijst die ik er met pijn en moeite ingekregen heb toen. Nu ga ik scannen automatisch en vind ie maar 11 kanalen en verders compleet niks. Doe ik een transponder scan ook niks. Wat gaat er nu fout dat spontaan de box met rti core 1.0 sloft en hoe kan ik het oplossen? Ik heb helaas geen windows doos maar een ubuntu doos dus kanalen erin zetten met de pc is erg lastig. HELP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...