Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn DM8000 is op mijn versterker aangesloten middels digitale COAX, het geluid werkt prima via de versterker.

Mijn DM8000 is op mijn tv aangesloten middels HDMI, ook op de tv werkt het geluid prima.

Alleen, als het geluid uit de tv komt en ook uit de versterker, dan is er duidelijk een verschil in sync te horen.

Hoe kan ik dat gelijktrekken ?

Ik kan de sync aanpassen, maar dan wijzig ik de sync voor beiden de tv en de versterker.

Kan ik 1 van de 2 verschuiven ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

Zet op je TV eens alle digitale "beeldverbeteraars" uit (probeer desnoods de "gaming" mode als hij deze heeft. Dan wordt er zo min mogelijk aan het beeld gesleuteld en heb je veel minder vertraging.

Ik heb hier ook een behoorlijk verschil, ik heb het opgelost door de digitale uitgang van de TV naar de versterker te laten gaan, dan is het wel in-sync.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Er is een menu aanwezig (menu->instellingen->systeem->A/V instellingen) waar je die delays kunt instellen (apart voor zowel AC3 als PCM).

Wat ook kan is het geluid via de TV doorlussen... als het goed is zorgt de TV dan zelf voor de nodige vertraging zodat het zich ook aanpast afhankelijk van de ingestelde beeldverbeteraars e.d.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Dat menu ken ik, maar het gaat mij niet om pcm en ac3, maar het verschil tussen versterker en tv.

Ik zal tip 2 es proberen.

Dank je wel.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: Golfdiesel
Zet op je TV eens alle digitale "beeldverbeteraars" uit (probeer desnoods de "gaming" mode als hij deze heeft. Dan wordt er zo min mogelijk aan het beeld gesleuteld en heb je veel minder vertraging.

Ik heb hier ook een behoorlijk verschil, ik heb het opgelost door de digitale uitgang van de TV naar de versterker te laten gaan, dan is het wel in-sync.

Dabk je wel, ga ik doen.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Nou, dat gaat hem niet worden, jammer genoeg.

In het boekje van de tv staat het volgende over de optische uitgang :

Wanneer de bron een digitale component is, zoals een dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/stb-satellietontvanger en via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1 geluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/stb-satellietontvanger rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Hmm, misschien de verkeerde tv gekozen :-(

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Waarom wil je in hemelsnaam je tv en versterker tegelijk gebruiken ? Dat klinkt idd voor geen meter. Ik heb er gewoon een center speaker boven hangen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky
Waarom wil je in hemelsnaam je tv en versterker tegelijk gebruiken ? Dat klinkt idd voor geen meter. Ik heb er gewoon een center speaker boven hangen.

Misschien als test om te kijken waar de lipsync problemen vandaan komen?
Ik kan me ook niet voorstellen dat je het gelijktijdig aan hebt staan.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Ik heb ook een center speaker als deel van een 5.1 set, maar als het geluid van de tv niet overeenkomt met het geluid van de 5.1 set :
1. dan klopt er ergens iets niet
2. dan moet je de lipsync steeds opnieuw afstellen als je overschakelt tussen tv en versterker en andersom

Snappie ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA

Ik heb ook een center speaker als deel van een 5.1 set, maar als het geluid van de tv niet overeenkomt met het geluid van de 5.1 set :
1. dan klopt er ergens iets niet
2. dan moet je de lipsync steeds opnieuw afstellen als je overschakelt tussen tv en versterker en andersom

Snappie ?

Ik kan op mijn versterker ook geluid syncen, misschien dat jouw versterker dat ook kan.
Geplaatst:

Hoe bedoel je ?

Kun je het geluid in de versterker vertragen ofzo ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen