Ga naar inhoud


Digtenne-antenne's


uncle

Aanbevolen berichten

Misschien is dit een bekend onderwerp, maar het valt mij op hoe relatief ongevoelig de bij de Digitenne-bakkies geleverde binnen (dat geldt ook voor de buiten-) antenne's zijn vooral in de lage kanalen. Met een eenvoudige spriet ontvang ik hier RTV Rijnmond op kanaal 21, die ik onmogelijk met zo'n Digitenne-antenne kan ontvangen.

 

Weet iemand hoe dit kan?

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het over het oude type Digitenne-antenne's. Die nieuwere (blauwe) doen het ook slecht.

 

Vandaag ik heb dus zo'n oude opengemaakt en de lengte van de elementen gemeten. Dipool en reflector zijn een 1/4 van de gemiddelde golflengte in het UHF gebied, 106 mm dipool en 151 mm. reflector en deze staan 560 mm uit elkaar.

 

Na een test blijkt echter dat de boosdoener de versterker is. Veel ruis en een verslechtering van de ontvangst sterkte en veel slechtere bitrate kwaliteit, dit in de onderste kanalen, zeg t/m kanaal 30(gokje).

 

Ed, zijn die nieuwe digitenne-antennes echt beter?

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uncle
Ik heb het over het oude type Digitenne-antenne's. Die nieuwere (blauwe) doen het ook slecht.

Vandaag ik heb dus zo'n oude opengemaakt en de lengte van de elementen gemeten. Dipool en reflector zijn een 1/4 van de gemiddelde golflengte in het UHF gebied, 106 mm dipool en 151 mm. reflector en deze staan 560 mm uit elkaar.

Na een test blijkt echter dat de boosdoener de versterker is. Veel ruis en een verslechtering van de ontvangst sterkte en veel slechtere bitrate kwaliteit, dit in de onderste kanalen, zeg t/m kanaal 30(gokje).

Ed, zijn die nieuwe digitenne-antennes echt beter?

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze echt veel beter zijn!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...