bert79 Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Heb een Dreambox 500 met wavefrontier t55 met lnb 13,19,23,28 gr. op de 28 positie krijg ik een aantal zenders , o.a. BBC NEWS , zeer goed binnen. Echter de gewone BBC 1,2,3 hebben slechts de helft van de ontvangst en komen niet door. Hoe kan het dat deze zo slecht zijn? Licht dit aan de transponders of moet ik het in een instelling van de lnb zoeken?
astro iris Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Op de Astra 2D moet de lnb heel juist afgesteld zijn omdat de beam van de 2D (BBC News) in Nederland en Belgie minder sterk is dan bvb 2A en B (BBC 1-2-3 en 4) Met een wavefronter t55 zit je wel met een ietsje krappe diameter vrees ik. Is ook te zien waar je woont in Nederland of Belgie.
astro iris Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Even een rechtzetting de beam van BBc News is sterker dan de beam van BBC 1-2-3 en 4. vandaar het mindere signaal.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Ik denk dat je schotel/LNB wel wat fine-tuning kan gebruiken.
Gast willem100 Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 je lnb een beetje met de klok mee of tegen draaien wil ook wel helpen. en zeker op T55 je lnb zover mogelijk naar achteren trekken in houder. en als dat allemaal niet lukt, kan je altijd een PM sturen. dan staat je hele wave weer 100%.
alleyoop Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Ik heb een paar weken geleden getest wat de minimum schoteldiameter was om BBC1 Londen te ontvangen zonder blocknoise en waar ik woon is dit al voldoende
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juni 2011 Geplaatst: 3 juni 2011 Nader bedacht... Ik denk dat de skew van je schotel niet helemaal jofel is. Kun je vertellen op welke posities de LNB's op de rail zitten en wat de skew van de T55 is, alsmede de elevatie?
cookie monster Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Ik denk dat je schotel/LNB wel wat fine-tuning kan gebruiken. dadenk oook Origineel bericht van: astro iris Op de Astra 2D moet de lnb heel juist afgesteld zijn omdat de beam van de 2D (BBC News) in Nederland en Belgie minder sterk is dan bvb 2A en B (BBC 1-2-3 en 4) Met een wavefronter t55 zit je wel met een ietsje krappe diameter vrees ik. Is ook te zien waar je woont in Nederland of Belgie. T55te klein ?? zellfgehad , en no problemo C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Eduard07 Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Ik zou zeggen: Nederland valt zat binnen de footprint. Net even gegoogled. Anyone can do that. http://www.digitalsat.co.uk/astra2dfootprint.html Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
vincent1971 Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Ik zou zeggen: Nederland valt zat binnen de footprint. Net even gegoogled. Anyone can do that.http://www.digitalsat.co.uk/astra2dfootprint.html Ik zelf woon in het oosten van Nederland. Had vroeger een 60 cm schotel. Merkte toen wel dat met name Astra 2d problemen gaf als het ook maar iets neerslag gaf. Eurobird 1 geen probleem. Heb nu een schotel van 1m. Weinig echte uitval meer. Mijn tip stem af op BBC1 of ITV1 en ga dan eens met de lnb schuiven en verdraaien ( skew ). Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 juni 2011 Geplaatst: 4 juni 2011 Origineel bericht van: vincent1971 Mijn tip stem af op BBC1 of ITV1 en ga dan eens met de lnb schuiven en verdraaien ( skew ). Bijna goed, op een T55 moet je niks hoeven doen aan de skew van de LNB. De skew regel je met de hele schotel, als die eenmaal goed staat is het kinderspel om de LNB's op de juiste plek te krijgen.
bert79 Geplaatst: 4 juni 2011 Auteur Geplaatst: 4 juni 2011 Denk dat ik het probleem al gevonden heb. De schotel staat in midden duitsland en volgens de footprint heb ik daar min 90 cm nodig. Denk dat ik er niet omeen kan een grotere uitvoering te kopen of mij er bij neerleggen dat de BBC niet gaat. Dank voor jullie support!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen