Ga naar inhoud


auto-schade door minderjarige


sattos

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik had even mijn auto uitgeladen,auto stond op zijn vrij en hand-rem aangetrokken,toen ik binnen was,stapte mijn klein neefje van een jaar of 7 mijn auto binnen zonder dat ik het wist.HIj heeft de hand-rem ontgrendeld en de auto rolde en kwam tegen de auto van mijn buurman.

 

wie moet voor de schade opdraaien?ik zelf of de ouders van mijn klein neeftje?

 

momenteel heb ik 11 schade vrije jaren

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
eigenaar is volgens mij verandwoordelijk voor de auto dus ook voor de inzittenen lijkt me

Even de spies omdraaien, zouden volwassenen die in de buurt waren niet verantwoordelijk zijn?
Want misschien waren de ouders van de neef wel aanwezig. Dat is in het verhaal niet geheel duidelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem gehad.

Een vriend haalde de handrem van de auto om hem een metertje te verplaatsen.

Dit was op een helling en 1 meter werden er per ongeluk 5 en tegen een andere auto tot stilstand.

 

Zowel de verzekering als de politie vertelden, dat de eigenaar van de auto altijd aansprakelijk is.

Al komen er tien sterke kerels die jouw auto oppakken en bovenop een andere auto gooien, dan nog blijft de eigenaar aansprakelijk.(letterlijke uitleg die mij is gegeven.)

 

Ik heb de schade met mijn verzekering geregeld en vervolgens die vriend aansprakelijk gesteld.

De WA-verzekering van die vriend heeft toen de schade weer aan mij vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Jouw verzekering zal zeggen dat je je auto had moeten afsluiten. Jij bent verantwoordelijk dus. Dat wil niet zeggen dat je de ouders van je neefje niet aansprakelijk kan stellen.

 

Volgorde van handelen is denk ik:

* schade vaststellen

* ouders van neefje aansprakelijk stellen

* jouw verzekering vragen wat de gevolgen zijn, zonder actie te ondernemen

* even afwachten hoe dingen lopen (WA van ouders neefje) en dan besluiten of je het over je verzekering zal laten lopen, dan wel via de WA van de ouders van je neefje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Causaal verband:

Auto onbeheerd open laten staan;

Toestemming gegeven om jochie in auto te laten?;

 

Normaal mag je de schade binnen 1 jaar alsnog voor eigen rekening nemen. Vraag verzekeringsmaatschappij.

Stel ouders van kind aansprakelijk.

WA-verzekering bestaat niet.

Is Aansprakelijkheids-Verzekering-Particulieren.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch zeggen dat de WA verzekering van de ouders dit moet dekken.

Het kind is onder toezicht van de moeder, en die heeft niet ingegrepen.

Dus schade die door haar kind aan andermans eigendom wordt gemaakt valt onder haar WA verzekering.

En dat jij als eigenaar het voertuig niet zou hebben afgesloten lijkt mij niet van toepassing.

Wat als hij een fiets van u had gepakt, en tegen de auto van de buren heeft gereden.

Of een container die heeft geen slot, en deze tegen de auto van de buurman aan zou laten vallen.

Volgens mij is het de ouders bellen hun verzekering en het wordt opgelost.

Aan de hand van een schade die hier wel op lijkt is het bij mij ook zo gegaan. WA verzekering van de ouders van het kind die de schade maakt regelt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn eigen auto heeft geen zichtbare schade,maar de tegenpartij heeft wel schade,

 

wij waren bij elkaar gekomen ivm verjaardag,dus de moeder was wel in de buurt maar niet aanwezig tijdens het ongelukje.

 

de tegenpartij heeft eigen helft in gevuld(schadeformulier),nu moet de ouders het schade-formulier invullen en bij hun eigen verzekering inleveren????begrijp ik dat goed??

 

corrigeer mij als ik het fout heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zonder toezicht laten van een kind

 

onder wie zijn verantwoordelijkheid het kind op dat moment valt als rechtspersoon is in Nederland te onduidelijk geregeld.

maar zou je in duitsland woonachtig zijn > ben jij dus aansprakelijk. Verletzung der Aufsichtspflicht von Minderjärigen.

 

die vraag voorleggen aan de verzekeringsmaatschappijen en je zult zien dat er maandenlang getouwtrek ontstaat.

 

het beste scenario is dat je zus ernaast stond maar niet tijdig ingreep opdat haar W.A. verzekering de schade dekt.

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...