Ga naar inhoud


auto-schade door minderjarige


sattos

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch

het beste scenario is dat je zus ernaast stond maar niet tijdig ingreep opdat haar W.A. verzekering de schade dekt.



Inderdaad, ten alle tijden vermelden dat de vader of moeder erbij was!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

neefje in kwestie,die was samen met andere kinderen buiten aan het spelen,dus je kan moeilijk continu bij je kind blijven,

 

 

waarom getrouwtrek??? waarom zou de verzekering van mijn neefje moeilijk doen,er is iets voorgekomen en daar behoort je verzekering je te helpen??

 

als ik het fout heb corrigeer mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de tegenpartij heeft eigen helft in gevuld(schadeformulier),nu moet de ouders het schade-formulier invullen en bij hun eigen verzekering inleveren????begrijp ik dat goed??

Nee, die auto is van jou.
Als de buurman slim is accepteert hij enkel een handtekening van jou, want jij bent aansprakelijk.
Als de WA verzekering van dat kind zijn ouders niet uitkeert of de premie niet is betaald zou hij zomaar pech hebben en eventueel jaren lange procedures krijgen.

Jij moet dus zelf de ouders aansprakelijk stellen en die moeten de claim bij hun verzekering indienen.

Door de schade zelf voor te schieten of afspraken daar over te maken met de verzekering zijn de schadevrije jaren eventueel te behouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verzekeringsmaatschapij is geen liefdadigheidsinstelling. Zij zullen altijd proberen om niet te betalen indien ze niet moeten. Er zijn 2 verschillende partijen/verzekeringen betrokken. De auto- en de familiale verzekering. Zij moeten onder elkaar maar uitvechten wie er moet betalen. Gellukkig is er enkel maar materiele schade en geen lichaamlijk letsel. Groeten, Roger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga zowieso de ouders van mijn neefje aansprakelijk stellen,hoe moet ik het verhaal tegen de verzekering vertellen?beste scanerio??

 

ik ga mijn verzekering niet op de hoogte houden,volgens mij heeeft mijn verzekering niks mee te maken,of is het toch verstandig om ze toch op de hoogte te houden?

 

ik wil absoluut niet dat ik mijn 11 schade vrije jaren in moet leveren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig een verzekeringsagent of een juridische bijstandsverzekering waar je dit probleem zou kunnen bespreken?

 

Je kunt dit gewoon aan je verzekering melden en later besluiten zelf te betalen dan wel de verzekering van je neefje.

 

Jouw schadevrije jaren gaan enkel over de claims die jouw verzekering wel zou moeten betalen.

Als de verzekering van je neefje uiteindelijk betaalt of jij zelf, gaat dat niet van je schade vrije jaren af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: sattos
ik ga zowieso de ouders van mijn neefje aansprakelijk stellen,hoe moet ik het verhaal tegen de verzekering vertellen?beste scanerio??

ik ga mijn verzekering niet op de hoogte houden,volgens mij heeeft mijn verzekering niks mee te maken,of is het toch verstandig om ze toch op de hoogte te houden?

ik wil absoluut niet dat ik mijn 11 schade vrije jaren in moet leveren


Bij de meeste verzekerings maatschappijen raak je geen enkel schadevrij jaar kwijt....meestal mag je 1 schade per jaar zowieso claimen zonder dat je zakt in de bonus.

En je verliest nooit zomaar je 11 schade vrije jaren....je zou hooguit 1 bonus malus zakken maar vaak zak je en behoudt je de zelfde korting..

En om het welles en nietes tegen te gaan kun je beter even de algemene voorwaarden nalezen van je verzekering...

Normaal gesproken meld jij namelijk je schade aan jouw verzekering betreffende de auto van je buurman op je schade formulier vermeld je hoe en door wie de schade is ontstaan...de verzekering vecht dan zelf uit wie er schuldig is en moet gaan betalen...

In het verleden werden er namelijk teveel schades veroorzaakt door "familie - baby's - buurt kinderen" daarbij jij bent nalatig want het kind kon in jouw onafgesloten wagen de handrem lossen...

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
ik ga zowieso de ouders van mijn neefje aansprakelijk stellen,hoe moet ik het verhaal tegen de verzekering vertellen?beste scanerio??

ik ga mijn verzekering niet op de hoogte houden,volgens mij heeeft mijn verzekering niks mee te maken,of is het toch verstandig om ze toch op de hoogte te houden?

ik wil absoluut niet dat ik mijn 11 schade vrije jaren in moet leveren


Het is heel eenvoudig:
  • Jouw auto veroorzaakte een aanrijding, dus jij bent in eerste instantie aansprakelijk, en jij moet het schadeformulier naar jouw verzekeringsmaatschappij opsturen.
  • Jij kunt de ouders van jouw neefje verantwoordelijk stellen, immers hij heeft de schade veroorzaakt. Zij kunnen dat op basis van hun aansprakelijkheidsverzekering claimen bij hun verzekeringsmaatschappij.
  • Mogelijk kunnen de beide verzekeringsmaatschappijen de hele zaak vervolgens onderling afhandelen, dan hebben jullie er verder niets meer mee te maken.
  • Als dit allemaal goed verloopt heeft het m.i. geen enkele invloed op je no-claim korting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

WA-verzekering bestaat niet! Het heet AVP! Aansprakelijkheids Verzekering Particulieren. Maar misschien heb ik meer verstand van verzekeren? Een WA-verzekering zou duiden, dat alles waar je wettelijk voor aansprakelijk bent, wordt gedekt. Dat is dus niet zo. Aan de andere kant dekt een AVP-verzekering ook weer evenementen, waarvoor je niet wettelijk aansprakelijk bent.

Hopelijk duidelijk?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"U bent wettelijk verplicht om u te verzekeren tegen schade die u met uw auto bij een ander aanbrengt. Daarvoor is er de dekking Wettelijke Aansprakelijkheid.

 

Met de dekking Wettelijke Aansprakelijkheid bent u verzekerd tegen de schade die u toebrengt aan een ander en aan zijn of haar goederen. Bij letselschade tot maximaal € 5.000.000,- en bij materiële schade € 2.500.000,- per gebeurtenis."

 

van een willekeurige verzekeringssite geplukt.

 

 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het belangrijkste dat de buurman schadeloos gesteld wordt.

Sorry ,maar wat men af en toe niet verzint om de eigen kosten te besparen.

De buurman heeft schade die moet vergoedt worden,of jij het al dan niet door een wa aansprakelijkheids verzekering kan terug vorderen is leuk meegenomen als dat kan.

Ik zou er geen ruzie met de buurman of familie voor over hebben.

Laatst ben ik aangereden terwijl ik stilstond,de tegenpartij(en tussenpersoon van veroorzaker) heeft net zo lang zitten liegen dat ik in de eerste instantie 50% kreeg,dmv een rechtbijstand gelijk gekregen,erg zielig allemaal.

Hoe dan ook de buurman handeld goed,stelt jou aansprakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

engelsman, nederlander en belg rijden op T splitsing tegen elkaar aan.

engelsman stapt uit en zegt I am sorry

nederlander stapt uit en zegt I am sorry two

belg stapt uit en zegt I am sorry three ...

 

maar je hebt 100% gelijk hd800,

nog lulliger dan doorrijden na gemaakte schade is ronduit zitten liegen

of was het andersom? sick

 

echter zal de topic starter zulks helemaal niet bedoelen in zijn berichten.

onderhands de schade regelen kan wellicht een overweging zijn, daar heeft geen enkele verzekeringsmaatschappij iets tegen in te brengen.

maar pas op men werkt knalhard met risicogroepen en indexering.

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hd800,het is zijn eigendom,en het is zijn recht om hem schadeloos te stellen,ik heb net die schadeformulier ingezien,het verbaasde mij wat hij er allemaal in heeft gezet aan "zichtbare schade"

 

hij heeft oa:

 

(volkswagen passat 2006)bumper,gril,onderkant gril,knipperlicht en iets van splint(slecht leesbaar),mijn auto een corsa van 1997 heeft geen enkel schade,

 

je kunt toch niet zoveel schade aanrichten op een afstand van 5 a 6 meter aanrichten en in roltoestand!!!

 

ik heb het met de moeder van mijn neefje afgesproken dat zei maandag haar verzekering gaat opbellen en kijken wat eruit rolt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: sattos
je kunt toch niet zoveel schade aanrichten op een afstand van 5 a 6 meter aanrichten en in roltoestand!!!

Toch wel, 't is maar net hoe het ene voertuig het andere raakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...