Ga naar inhoud


Wie maakt voor mij een HTML fotoalbum?


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Ben geen kei in HTML, maar wil voor mijn moeder die in Nieuw Zealand woont een fotoalbum op mijn NAS zetten zodat ze die via internet kan raadplegen...

 

Denk aan iets simpels.. Zeg maar een fotostrip die je via de muis kunt verschuiven... Moet dus wel in HTML omdat de NAS niets anders kent.. Ingebouwde Javascripts werken wel..

 

Een kleine vergoeding is geen probleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit heel erg anders nu. Anderen kunnen je wel verder helpen, maar zoek eens via de googledoos naar thumbnails photo album.

Je zult verwijzingen krijgen naar sites met progjes op dat gebied. Via een lijst met thumbnails kun je doorlinken naar de grotere uitgaven.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Ben geen kei in HTML, maar wil voor mijn moeder die in Nieuw Zealand woont een fotoalbum op mijn NAS zetten zodat ze die via internet kan raadplegen...

Denk aan iets simpels.. Zeg maar een fotostrip die je via de muis kunt verschuiven... Moet dus wel in HTML omdat de NAS niets anders kent.. Ingebouwde Javascripts werken wel..

Een kleine vergoeding is geen probleem..


Heel simpel en gemakkelijk WebAlbumGenerator

Cursus en Worksop webalbumgenerator

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gewoon uploaden naar een daarvoor bestemd website (bijvoorbeeld Photobucket) geen optie, en je moeder dan de inloggegevens geven ?

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm, kon je met Irfanview niet "save for web" doen......

YEP, al is/was het niet helemaal met de "save for web" optie maar ja dus, had ik nog goed onthouden (ben het dus nog even wezen checken).

 

IrFanview is gratis en die plugin die je erbij nodig heb (om je foto's verkleinen) ook.

 

Een kleine uitleg (na de installatie):

Open een foto met Irfanview, ga naar tumbnails (of druk op de "T"), selecteer de foto's, rechtermuis knop en kies voor "save selected thumbs as HTML file...", geef "je"/de eerste page een naam bv. index.html (voor online de makkelijkste manier aangezien dan een link naar de directory voldoende is) en klaar is klara.

 

De hoofd pagina (nu dus index.html geheten) is de pagina met allemaal thumbnails en de andere html files verwijzen allemaal naar de volgende pagina met een foto. Werkt voor veel dingen goed genoeg, plain html en het is makkelijk bekijken.

 

Misschien niet supergelikt maar daar gaat het ook niet om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ben een beetje aan het spelen met de WebAlbumGenerator. Werkt behoorlijk maar invoegen van een achtergrond vereist het aanpassen van het style-sheet... Voorlopig werkt het wel...

 

Moeders zit in Nieuw Zealand. Ze hebben daar nog niet echt breedband (traag en vreselijk duur)... Hier de website hosten is voor hun het makkelijkst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Ben een beetje aan het spelen met de WebAlbumGenerator. Werkt behoorlijk maar invoegen van een achtergrond vereist het aanpassen van het style-sheet... Voorlopig werkt het wel...

Moeders zit in Nieuw Zealand. Ze hebben daar nog niet echt breedband (traag en vreselijk duur)... Hier de website hosten is voor hun het makkelijkst


Ja en dan is het voordeel met Webalbumgenerator, dat je de foto's wat kleiner kunt maken, die laden dan sneller bij een trage verbinding

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...