Gast farasat Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Ik heb een map op mijn Synology NAS als HDD ingesteld in mijn ET9000. Het opnemen gaat goed maar mijn box speelt de opnames niet af. Ik kan wel de opnames op mijn PC afspelen. Ik heb zowel CIFS als NFS gebruikt maar dat helpt niet. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt. gr Fara ET9000 VIX 2.1
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 In theorie kun je schrijfrechten hebben en geen leesrechten. Dus staan de rechten goed?
RobbieT Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Klinkt als een rechten probleem. Mijn ervaring is wel dat je het beste NFS kan gebruiken. CIFS is minder snel. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast farasat Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb met een FTP client alle mogelijke rechten gegeven (777)voor de opnamesmap maar dat helpt helaas niet. Misschien andere tip? Ik heb ook zowel CIFS als NFS gebruikts maar dat maakt niets uit.
Tonskidutch Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 RobbieT, uh watteuh...? cifs is niet minder snel het heeft niets met rechten te maken in de beduiding zoals jullie het schrijven volgens jullie zou er zo iets zijn als wo write only. nou dream on.... dat wo is er absoluut niet. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 geef de lezers hier eens weer; de inhoudt van je mount-bevel of automount.xml ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast farasat Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Ik heb ook NFS gebruikt maar dat helpt helaas niet. Misschien andere tip? Moet trouwens na elke wijziging network restarten of misschien de box zelf? gr
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 't Is niet onverstandig even het netwerk opnieuw te starten, of wellicht de hele box natuurlijk.
RobbieT Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Ik zei ook niet dat NFS dit probleem zou oplossen. Alleen dat in mijn ervaring NFS beter loopt tussen 2 linux bakken. Hoe ziet de instelling van je share er uit op de NAS? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 de meeste kernels hebben op een linux bakje perfecte aansluiting met cifs. wat is de mount FARASAT???????????? ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast farasat Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Mijn mount ziet er als volgt uit: Local share name: DISKSTATION Mount Type: NFS share Server IP: IP adres van Synology Server share: volume1/video use as HDD replacement: yes Mount options: rw,nonlock,tcp Ik heb aan de Synology kant de video map NFS previleges gegeven voor IP adres van mijn box met Read/Write en Root squash ingesteld op "no mapping". Ik heb het verder met CIFS en synology admin gebruiker geprobeerd maar zonder resultaat. In beide gevallen kan ik opnemen maar opnames worden niet gespeeld. Mocht je nog meer info nodig hebben hoor ik het graag. Alvast bedankt. gr
RobbieT Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Bij mij op de Ubuntu server staat de mount als volgt ingesteld in /etc/exports: /home/dreambox 192.168.1.0/24(rw,sync,no_root_squash) Misschien dat je uit deze instellingen kan destilleren wat je voor die NAS nodig hebt. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast farasat Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 Reflashed de box en hij speelt nu netjes de opnames. Ik begrijp alleen niet waarom hij het nu wel doet! zou dat iets met installatie van project-valerie extentie te maken hebben? Nogmaals bedankt voor jullie reacties. gr
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juni 2011 Geplaatst: 5 juni 2011 't Kan natuurlijk dat je met installeren van add-ons eea in de weg zit. Niet ondenkbaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen