Ga naar inhoud

Beeld Film1 Premiere HD beweegt op en neer

Aanbevolen berichten

Gast Fretsat
Geplaatst:

Iemand al eens opgevallen dat het beeld van Film1 Premiere HD op en neer beweegt? Zie het logo rechtsboven, daar is het goed te zien. Maar het is niet alleen het logo dat beweegt, het is het hele beeld. Bij de andere zenders zie ik dit effect niet.

Geplaatst:

Ik kan het tot nu toe niet constateren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Gast Fretsat
Geplaatst:

Gaat hier gewoon door. Ik zal morgen eens een andere ontvanger aansluiten en kijken wat die doet. Zie het alleen op de genoemde zender, het beeld beweegt een pixel of 4 op en neer, de andere kanalen zijn ok.

Geplaatst:

Kan dacht ik ook aan de tv liggen.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Misschien een uitzending met zwarte balken boven en onder... en je TV staat op autoscale of zo iets?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Fretsat
Bij de andere zenders zie ik dit effect niet.

Zijn dat ook HD-zenders?

Gast Fretsat
Geplaatst:

De scaling instellingen hebben geen effect op het bewegen van het beeld. Maar zie hierna...

Gast Fretsat
Geplaatst:

Da's wel een goeie vraag en dit dus nogmaals gecontroleerd. Het zijn de SD zenders die NIET bewegen. Nog enkele andere HD zenders gecontroleerd, bijvoorbeeld Ned1 HD, en daar beweegt het beeld toch ook.

Dus maar eens gekeken naar de video instellingen van de ET9000: deze stonden op 1080i bij 60Hz. Het probleem is nu opgelost door de frequentie op 50Hz te zetten. Allen bedankt voor de gemaakte opmerkingen wat toch weer aanleiding was om eens verder te kijken dan reeds gedaan was.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen