Ga naar inhoud

Enorme verschillen in stroomverbruik LED tv's

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Is het jullie in de specificaties ook opgevallen dat LED tv's van verschillende merken, met dezelfde beelddiagonaal, enorme verschillen kennen qua stroomverbruik?

Voorbeeldje is bv. Samsung 37UED5000 (max 90W) en LG 37LE5500 (max 150W). Beiden Edge Led natuurlijk, anders is het geen vergelijking.

Nu weet ik wel dat het piekverbruik niet representeert wat er werkelijk door de stroommeter gaat, dat is oa. afhankelijk van instellingen, maar toch.

Zo neig je in deze groene tijden al gauw richting niet-LG en wel-Samsung.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Natuurlijk mag dat smile Maar let je wel of niet op stroomverbruik bij aanschaf?

Geplaatst:

neen ABSOLUUT NIET

men kan anderen met 2 liter CO2 schoorsteen op wielen beter aanpakken dan mij doorsnee elektriciteit afnemer

maar de doorsnee burger is altijd de lul

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik let daar dus wel op, ook bij de aanschaf van een nieuw voertuig trouwens.

Toch een beetje als doel mijn huis CO2 (kuch: portemonnee) vriendelijker te maken.

Geplaatst:

hoe kan verdulleme elektriciteit en de CO2 balans mij nu in de schoenen geschoven worden????????????????????

dat zijn dus de aanbieders die hun plicht sinds 1969 niet zijn nagekomen en niet ik die iets meer voor m'n plasma nodig heb.

wie is kop wie is staart

de regering doet er ook helemaal geen f aan al decennia niet

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik schuif het je natuurlijk niet in de schoenen, de kernvraag was: letten mensen erop ja of nee en nemen ze de kennis mee in de keuze van aanschaf.

Geplaatst:

dat begreep ik wel, maar ik ben geen grootverbruiker enkel de melkkoe

als ik dan daar aan denk en dus vergelijk

wil ik partou niet een minder maar zinvol verbruik accepteren als mondige kiezer.

als je de doorsnee workaholic zijn koffie apparaat van douwem weg bert zou afnemen, heb je revolutie op de werkvloer / in de kantoren

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Is het jullie in de specificaties ook opgevallen dat LED tv's van verschillende merken, met dezelfde beelddiagonaal, enorme verschillen kennen qua stroomverbruik?

Voorbeeldje is bv. Samsung 37UED5000 (max 90W) en LG 37LE5500 (max 150W).

Heb eventjes enkele dagen een energiemeterje geplaatst om te controleren:
Het verbruik van mijn LED tv met beelddiagonaal 120 cm (47) schommelt
tussen de 15 a 25 W. Het is wel een backlit led. Na uren spelen voelt 'm
nog altijd ijskoud aan. Wat een TV en wat een contrast, ben gelukkig met m'n aankoop, is een meevaller geweest
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Uiteraard willen we dan ook ff merk en type weten smile

Geplaatst:

Ja dat will ik ook wel weten lol.

Eigenlijk is de stroomverbruik een verkoopsmiddel want ze brengen klanten zover hiermee dat ze 1000 euro meer uitgeven voor een tv die hun 73 euro per jaar aan stroomverbruik bespaart.

Reken maar na.

5 uur per dag een set die gemiddeld 200w meer gebruikt over een jaar met een stroom prijs van 20c per kwh.

Neem een panasonic 50G30 rond de 1000 euro te koop, stroom verbruik ( gemiddeld !! ) tussen 130W en 170W afhankelijk calibratie.

En de samsung 55D8000, prijs rond de 2350 euro en stroom verbruik tussen de 87W en 120W

De sony 52EX700 prijs 1700, stroomverbruik 142W

Philips 52pfl8605 prijs 1500, stroomverbruik 92W

De sony en philips zijn de modeleen van 2010 omdat deze een grote hebben die dichter in de buurt is van de plasma en de prijs is dus ook lager dan afgelopen jaar maar de beeld kwaliteit komt niet eens in de buurt van de panasonic en je ziet dat de stroom verbruik verschillen niet eens die 200W haalt.

Kijk je niet blind op het stroom verbruik!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Uiteraard willen we dan ook ff merk en type weten smile

sorry,
Het is een LG 47LH9000. Heb hem sedert 9/2010 , gekocht voor 888 euro
bij de keten met slogan Ik ben toch niet gek. Toen vlogen ze de deur uit..

Ik kan alleen maar aanraden om geen edge led te kopen, maar moeder heeft zo 1,
het verschil is enorm qua zwartwaardes.
Geplaatst:

niet de naam noemen maar wel de slogan van de winkelketen is ook reklame , vind ik dan

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen