humaxima Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 Hoi, Ik gebruik een dual multytenne. Sinds een paar dagen heb ik op 28,8 oost weinig signaal en veel BER. Op sommige sky zie ik wel even beeld, maar enorm slecht. De andere satellieten bv. Astra 1 heeft SNR:89%, BER:0 Ik heb de coax ook op de ander aansluiting van de multytenne geprobeerd. Ook nieuwe settings ingelezen. Het allemaal niet baten. Mijn vraag is: Komt het door het enorme slechte weer in de lucht of is er wat aan de hand? Wil iemand voor mij kijken of je wel beeld krijgt op 28,8 oost Bedankt alvast voor de reacties gr.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 juni 2011 Geplaatst: 6 juni 2011 't Zal de invloed van het weer zijn denk ik. Hier geen problemen.
mhv Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 water in de behuizing ? ik boor altijd twee gaatjes van 3 mm naast de aansluit connector heb al bij verschillende multytenne,s gehad dat er water in stond en de sat 28,2 is dan als nummer 1 weg deze lnb zit waarschijnlijk het laagst in de behuizing die twee kleine gaatjes kunnen geen kwaad en als er vocht in komt kan het weg. sucses Han
Sprietje Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 mhv schreef: de sat 28,2 is dan als nummer 1 weg deze lnb zit waarschijnlijk het laagst in de behuizing. Dat kan natuurlijk nooit: De satelliet die het laagst aan de horizon staat, in dit geval dus de Astra 2, 28,2 graden oost, staat natuurlijk het hoogste gemonteerd. De lnb van de satelliet die het hoogste aan de horizon staat, de Hotbird, staan het laagste gemonteerd in de lnb-houder. Ik gebruik de Multytenne-twin al 6 jaar en heb nog nooit problemen gehad met vocht in de grote lnb-houder. Ik vermoed eerder dat de schotel niet goed staat uitgericht. Op welke longitute gebruik je de schotel (zie Dishpointer.com) en op welke satelliet heb je de schotel uitgericht?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Satkijker, wij zien graag dat je de citaat knop gebruikt. Dat is veel duidelijker.
humaxima Geplaatst: 8 juni 2011 Auteur Geplaatst: 8 juni 2011 Zo te horen zou ik de mast wat schuiner moeten zetten voor optimalisatie. Wat adviseren jullie mij (Meppel), hoeveel graden naar welke richting hoort de mast schuin te staan? (bv. als ik voor de lnb`s sta of zo) gr.
humaxima Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Origineel bericht van: Satkijker mhv schreef: de sat 28,2 is dan als nummer 1 weg deze lnb zit waarschijnlijk het laagst in de behuizing. Dat kan natuurlijk nooit: De satelliet die het laagst aan de horizon staat, in dit geval dus de Astra 2, 28,2 graden oost, staat natuurlijk het hoogste gemonteerd. De lnb van de satelliet die het hoogste aan de horizon staat, de Hotbird, staan het laagste gemonteerd in de lnb-houder. Ik gebruik de Multytenne-twin al 6 jaar en heb nog nooit problemen gehad met vocht in de grote lnb-houder. Ik vermoed eerder dat de schotel niet goed staat uitgericht. Op welke longitute gebruik je de schotel (zie Dishpointer.com) en op welke satelliet heb je de schotel uitgericht? Ik heb de mast waterpas gezet en vervolgens uitgericht op 19,2 m.b.v. een Wat moet ik nog meer doen?
BokkieBok Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Ik had ook een keer een vergelijkbaar probleem. Overigens ook met een twin uitvoering. Alleen betrof dat een andere LNB, die voor 23,5 graden oost. Uiteindelijk toch die kap opengemaakt en toen bleek dat die LNB een beetje naar achter verschoven zat. Ik kon hem enkele millimeters naar voor schuiven. Daarna waren alle ontvangstwaardes weer normaal. Zo nauw zijn die dingen afgesteld. Daarna de kap goed gekit met siliconen en hij draait weer als normaal. Misschien is bij jou hetzelfde aan de hand. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
humaxima Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Origineel bericht van: BokkieBok Ik had ook een keer een vergelijkbaar probleem. Overigens ook met een twin uitvoering. Alleen betrof dat een andere LNB, die voor 23,5 graden oost. Uiteindelijk toch die kap opengemaakt en toen bleek dat die LNB een beetje naar achter verschoven zat. Ik kon hem enkele millimeters naar voor schuiven. Daarna waren alle ontvangstwaardes weer normaal. Zo nauw zijn die dingen afgesteld. Daarna de kap goed gekit met siliconen en hij draait weer als normaal. Misschien is bij jou hetzelfde aan de hand. Bedankt voor je tip. Ik zal em openhalen, checken en misschien een paar gaatjes onderin boren. gr.
humaxima Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Mijn probleem is opgelost. Niet lachen svp: Ik heb de kop los gehaald, geen water enz, ze zaten goed op hun plek. Ik heb nog de 28,2 lnb omgeruild met eentje die wel goed signaal had. Hier lag het dus ook niet aan. 3 satellieten hadden dus goed beel en signaal (snr 90% en o ber), behalve de 28,2. Vlak in de buurt van de schotel heb ik een fruitboom staan en naarmate het voorjaar vorderd gaan de takken hangen door het gewicht. En je raad het al, ik duwde tegen een hangende tak aan en voila signaal op 28,2. Kortom, op deze sat had ie net geen zich. Al het werk voor niks geweest eigenlijk. Trouwens als signaalmeter heb ik op mijn laptop de signaalmeter van de pli webinterface gebruikt. Werkt prima. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
DoeEensGek Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Origineel bericht van: humaxima Vlak in de buurt van de schotel heb ik een fruitboom staan en naarmate het voorjaar vorderd gaan de takken hangen door het gewicht. En je raad het al, ik duwde tegen een hangende tak aan en voila signaal op 28,2. Ik heb hier nog een kettingzaag liggen... Moet zelf nog de multytenne plaatsen. Hij ligt nu nog achterme zonder signaal . Las in andere topic ook van signaal meter via webinterface. laptop erbij op een mooie zonnige dag.. .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen