Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: RVP
De mast moet altijd recht staan, richten doe je met de schotel zelf.

Als je het hele topic doorleest zie je dat het in sommige gevallen wenselijk is om de mast toch een tikkeltje "uit het lood" te plaatsen om optimaal ontvangst te kunnen bereiken. Dit door een tekortkoming op betreffende schotels.

p.s. aan uit het lood denk ik wel eens als ik langs het A Z trainingsveld rijd. :D

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als het iets uit het lood moet staan bij kritische schotels,

Welke expert kan mij dan vertellen in welke windrichting, hoeveel graden de mast moet hellen?

gr.

Geplaatst:

Op mijn stokoude Altai antenne rotor staat een Triax 88 met twee twin LNB's (Cheapo), geheel staat niet zuiver. De Triax multihouder is met handje ingeregeld. Die rotor heeft vrij veel speling. En er hangen 2 KAON's aan. Coax 15 jaar oude en gedeeltelijk bouwmarkt kwaliteit. Afdichtingen al lang rot droogt ook zoweer uit.... Het is dus niet kritisch.

Niet moeilijker maken als het is.

Er naast hangt een 60 cm Triax op een HH120 Stab met 8 euro LNB

Zie alles. Draait wat langzaam. Ook niet zo zuiver. Via 4in1 disecq ook op een der Kaon's. En die Triaxen zijn zeer matig.

Regen zeer zelden tot nooit onderuit. Dit is wel minimum instapper. Heb wel zwakkere schotels van grutter gezien met rond pijpje dat fladdert in wind. Maar ook dat kun je oplossen door schoortjes bij te plaatsen a la vroegere Chaparal schotels. 10 hoog aan kust Loosduinen word het echter niks, ooit geprobeerd. Schotel waait dubbel om paal dan :-)

Dan is digitenne een optie.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Mijn probleem is opgelost.

Niet lachen svp:

Ik heb de kop los gehaald, geen water enz, ze zaten goed op hun plek. Ik heb nog de 28,2 lnb omgeruild met eentje die wel goed signaal had. Hier lag het dus ook niet aan.

3 satellieten hadden dus goed beel en signaal (snr 90% en o ber), behalve de 28,2.

Vlak in de buurt van de schotel heb ik een fruitboom staan en naarmate het voorjaar vorderd gaan de takken hangen door het gewicht. En je raad het al, ik duwde tegen een hangende tak aan en voila signaal op 28,2.

Kortom, op deze sat had ie net geen zich.

Al het werk voor niks geweest eigenlijk.

Trouwens als signaalmeter heb ik op mijn laptop de signaalmeter van de pli webinterface gebruikt.

Werkt prima.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Uh nou... :D

Mooi dat je het hebt opgelost.

Geplaatst:

Zei toch, na 40 jaar in de bizz was alles simpel en niks theoretisch dikke encyclopedieen. Die satfinders zijn nog zelden te koop zelfs.

Simpele controle vrij zicht is als je hebt goedkoop statief (desnods zelfmaken) stukje plastic pijp of lang kartonnen buis

beetje elevatie instellen en ronddraaien er door heen kijkend als piraat.. Enigste wat je echt moet weten is werkende transponder met uitzending die je zoekt. Analoog was makkie met zwart/wit spikes maar beetje langzaam schotel draaien werkt bij digitaal ook. Was het zo lastig verkochten ze niet bij discountgrutter van de pallet. Zie ze over de grens bij duizendtal in de week verkocht worden zonder installateur.

Handig is een setje van die gekleurde draadjes met krokodileklemmetjes eraan en goedkoop multimetertje om je connecties te checken. Schoon ze jaarlijk op buiten vanwege oxydatie. Laptop gaat veels te ver. Wordt het heel spannend komt mij oude sunstar analoog en mini b/w TV eruit. Is zeldzaam

gebruikt op 1,8 mtr C-band ooit op argentijns kanaal op transatlatische sat in te regelen. Had geen zicht op eigen TV om de hoek garage

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen