Ga naar inhoud


[TF7710PVR met enigma] CD kaartupdates met Smargo en Oscam


quattro

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje enigma2 aan het werk op een TF7710. Voor de CD kaart gebruik ik een smargo en Oscam. Dit werkte tot voor kort probleemloos.

 

Nu de box een dikke maand niet meer gebruikt is, werkt het kaartje niet meer. Waarschijnlijk een update van CD gemist. Ook een heractivatie bij CD biedt geen soelaas. Ik krijg de indruk dat de update dus niet goed door komt met Oscam.

 

Iemand enig idee met welke instelling ik dat voorelkaar kan krijgen?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


5224 staat niet meer online. Ik heb nu 5365 gedownload.

 

Als ik dat uitpak krijg ik verschillende versies, zoals

oscam-svn5365-arm-coolstream

oscam-svn5365-mips-tuxbox

oscam-svn5365-openwrt-little_endian-kernel24

etc.

(ze hebben trouwens geen van alle een extensie)

 

Welke moet ik hiervan hebben (zover ik e.e.a. begrijp de mips versie, maar weet dat niet zeker)

 

En ik begrijp ook dat je de versie op de topfield kan veranderen door alleen een oscam bestand te vervangen door een van de bovenstaande bestanden (en dat nieuwe bestand dus te hernoemen naar de naam die het oscam bestand op de topfield nu heeft). Vraag hierbij is dan alleen welk bestand in welke map op de topfield ik dan precies moet vervangen.

 

Pfff sorry als ik een beetje vaag overkom hoor, maar ik heb inmiddels zoveel zitten lezen dat het me begint te duizelen en ik door alle info op internet door de bomen het bos niet meer zie...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmm...dreambox heb je he?

Daar ben ik ook ziet zeker van mn zaak, ken dreambox niet, maar dacht ook MIPS versie (schiet me niet af als ik het verkeerd heb)

 

Yep, uitpakken, ff op je dream zoeken hoe je huidige oscam heet, dan de uitgepakte hernoemen en ff schuiven naar de plek waar die moet.

Je bedoelt dat dat de uitgepakte geen extensie heeft? Kan kloppen.

 

Op de Topf staat de oscam in de directory /var/bin. Ff zoeken op je dream waar hij bij jou staat, en dan daarheen schuiven

 

Dat zou t moeten zijn.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

5224 voor de Topfield (SH4 versie) is nog hier te downloaden.

 

Ongeveer halverwege de pagina, gepost door Speedy1.

 

De enige reden om de binary te hernoemen naar de oude versie is, omdat hij dan zonder verder werk via het Softcam menu is te starten/stoppen etc. Wil je de echte naam behouden, dan moet je de naam en inhoud van de .emu file in /var/keys aanpassen aan de werkelijke naam van de 5224 binary.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
Wil je de echte naam behouden, dan moet je de naam en inhoud van de .emu file in /var/keys aanpassen aan de werkelijke naam van de 5224 binary.


/var/keys in dit verhaal moet /var/etc zijn natuurlijk :D

JDJ

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daf_driver
Uhmm...dreambox heb je he?
Daar ben ik ook ziet zeker van mn zaak, ken dreambox niet, maar dacht ook MIPS versie (schiet me niet af als ik het verkeerd heb)


Oeps, ja mn sig maakt het er niet duidelijker op... Zelf heb ik een dreambox. Maar dit onderwerp gaat weldegelijk over een topfield (van iemand anders) Dan is het toch ook de MIPS versie?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee voor de TF is het de SH4 versie, zie link in m´n vorige reply.

 

JDJ

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog even niet mee verder gegaan. Ding staat bij mn ouders dus ik kijk wel weer als ik daar ben.

 

Zal wel volgende week worden. Je hoort wel hoe het verder afloopt.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...