Gast AppieHeijn Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Beste lezer, Ik heb onlangs een Technisat Multytenne TWIN gekocht. Volgens de beschrijving is deze geschikt voor Hotbird, Astra 1, 2 en 3 ontvangst. Het is voldoende om deze uit te richten op Astra 1. Echter ik zie nagenoeg geen enkele Arabische kanaal uit de Hotbird in de zenderlijst. Doe ik iets fout of is de Multytenne daar niet geschikt voor? Alvast dank voor een reactie, Vriendelijke groet, AH. Ps: als ontvanger heb ik een Samsat HD 60.
eagle Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 als je op de andere kanalen van Hotbird beeld hebt,dan zou je handmatig kunnen zoeken(ZELF FREQ INVOEREN) gr eagle
Gast AppieHeijn Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Oei das dan wel veel werk haha... ik ga het elders controleren. Anders neem ik mn decoder mee naar iemand die een grotere schotel heeft om de zenders te zoeken en in te stellen en dan neem ik m weer meer terug mee naar huis.
youriy Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 ook als je een grotere schotel op je ontvanger aansluit zal hij alleen de zenders vinden waarvan de transponders bekend zijn, tenzij je ontvanger een blindscan mogelijkheid heeft. Misschien kun je wel een transponderlijst via de pc inladen? voor de freq. kijk op kingofsat en lyngsat. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Origineel bericht van: AppieHeijn Het is voldoende om deze uit te richten op Astra 1. Dat betekent nog niet dat er geen fine-tuning zou hoeven plaats te vinden. Heb je op alle 4 de satellieten goed signaal? Betreft het trouwens een geheel nieuwe installatie?
Gast AppieHeijn Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Het betreft idd een volledig nieuwe installatie. Ik heb idd begrepen van iemand dat finetunen heel nauw luistert. Ik laat diegenen op zijn eigen schotel alle kanalen invoeren en dan installeer ik hem bij mij thuis. Als ik merk dat de kanalen slecht of geen ontvangst hebben dan zal ik de schotel nog preciezer moeten richten. Is een Satfinder aan te raden in dit geval? Ik woon overigens op 3 hoog en heb geen belemmeringen voor mn huis.
Gast AppieHeijn Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Ik heb overigens ook een blindscan uitgevoerd en ook dat heeft niet echt geholpen. Bedankt tot zover voor jullie reacties. Mocht ik er nog steeds niet uitkomen dan kom hierop graag terug. De ontvanger heb ik overigens recent nieuw in Marokko gekocht. Ik ben ze hier nog niet tegengekomen. Het is een b-merk maar schijnt een zeer goede vervanger te zijn voor een Dreambox HD800. Met HDMI en netwerk aansluiting. Draait ook op Linux software. Heb m daar werkend gezien en heb de mijne daar eerst getest voor ik m heb meegenomen. Ben benieuwd hoe die hier zn werk zal doen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Fine tunen luistert inderdaad wel nauw ja, toch zou je het zonder een satfinder moeten kunnen doen.
Gast AppieHeijn Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Is n bereik van 87% en signaalsterkte rond de 71% voldoende op Astra 1 of kan het nog beter? Want dat is wat ik maximaal kon verkrijgen met uitrichten zonder satfinder.
Sprietje Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 AppieHeijn schrijft: Is een Satfinder aan te raden in dit geval? Als je geen gebruik maakt van professionele apparatuur om je schotel uit te richten, blijft er maar één manier over om je schotel optimaal uit te richten en dat is met je satelliettuner samen met een (klein) beeldscherm opgesteld bij de schotel. Het belangrijkste is de signaalkwaliteit en niet de signaal sterkte. Zoek naar de maximale signaalkwaliteit of naar de minimale BER-waarde
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 BER moet natuurlijk op 0 staan, da's simpel.
rudolfdebeer Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Persoonlijk moet ik niks van Technisat hebben, ooit ene direkt terug gebracht ook Skystar 1e versie. Met simpele Triax en een Kaonnetje zit je veel beter met 8 euro LNB(s) 65% kwaliteit is zat om te kijken. Beetje moeite zit je op 85% kwaliteit. Voordeel van digitaal... Nee je hebt geen satfinder nodig, beetje receiver heeft signaalmeter. Gebruik handgebaren naar hulp of mobiele telefoon of walkietakie speelgoedwinkel. Dat nog te wild TV versjouwen. Lege batterijen op satfinder dan LNB voedingsspanning van de receivere gebruiken, doet zo'n satfinder het ook zonder batterypack :-) Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
iemand Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 lees ook even dit artikel door http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1980376/Multytenne_45_De_mast_een_paar daar leg ik uit dat de schotel iets scheef gezet moet worden in Nederland gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen