Ga naar inhoud


Wie kan mij helpen hoe kanalen Ziggo in te scannen op DM8000


Gast powerpilot

Aanbevolen berichten

Gast powerpilot

Hi,

 

Ik heb recentelijk een DM8000 aangeschaft en werkt perfect. DVB-C

erin, NewEnigma2 erop, em CCam 2.2.1.

 

Ik heb ook de laatste Cables.xml in etc/tuxbox geplaatst. Deze bevat de frequenties voor Ziggo.

 

Ik lees veel over services scannen etc, maar op mijn DM8000 kan ik alleen zenders zoek. Tuner DVB-C gekozen, en dan heb ik de optie compleet of een transponder. Optie compleet geeft geen enkele zender.

 

Een transponder met verschillende waarden geven iedere andere zenders, maar minimaal +/- 4 hihihi. Ik Kan wel deze zenders waaronder RTL4-HD met mijn ziggo kaart in CSI0 kijken.

 

Ik ben echter een leek hierin dus ik zou graag een instructie voor dummies op prijs stellen om de ziggo kanalen ( gebied Limburg 1111 ) in te lezen.

 

ccam.chanelinfo ( welke de ziggo kanalen zou bevatten ) heeft mijn inziens helemaal geen nut.

 

zie hier cccam -dv log:

 

01:15:02.304 CCcam: ============================================================

==========

01:15:02.306 CCcam: starting CCcam 2.2.1 compiled on Nov 21 2010@02:20:48

01:15:02.306 CCcam: ============================================================

==========

01:15:02.307 CCcam: online using nodeId c269a1a4cab9ea54

01:15:02.319 CCcam: dvb api3 detected

01:15:02.321 CCcam: DM8000 detected

01:15:02.321 CCcam: create 8 cam device(s)

01:15:02.636 CCcam: added 196 keys from /var/keys/SoftCam.Key

01:15:02.638 CCcam: added 8 keys from /var/keys/AutoRoll.Key

01:15:02.646 CCcam: added 51 keys from /var/keys/constant.cw

01:15:02.647 CCcam: parsed 0 entries from /var/etc/CCcam.prio

01:15:02.647 CCcam: readProviderfile: cannot open /var/etc/CCcam.providers or no

t found

01:15:02.665 CCcam: added 265 channel names from /var/etc/CCcam.channelinfo

01:15:02.666 CCcam: server started on port 12000

01:15:02.669 CCcam: no working cam devices, no need to start pmthandler

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast powerpilot

Ik heb dit erop gezet, maar Cable scan werkt niet. vindt geen enkele zender. Ik zie ook geen softcam of cccam geinstalleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel het goede networkid & freq ingevuld bij de cablescan?

Je moet cccam natuurlijk wel even uit de downloads halen: <menu> -> <applicaties> -> <groen knop> enz...

 

Origineel bericht van: powerpilot
Ik heb dit erop gezet, maar Cable scan werkt niet. vindt geen enkele zender. Ik zie ook geen softcam of cccam geinstalleerd.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast powerpilot

Ik heb CCcam handmatiog geinstalleerd. Juiste CCcam.cfg aangemaakt om mijn /dev/sci0 slot te herkennen.

 

Ziggo gescanned en alle kanalen doen het .. Yoeppie.

 

Denk wel dat ik nog een tweede DVB-C haal, zodat ik simultaan kan opnemen, van verschillende "transponders"

 

Hartelijk dank voor de tips en snelle respons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Stappen van 500 bedoel je, anders mis je weer een hoop...

En voor ziggo west moet je de stappen zelfs op 250 zetten anders mis je daar weer een bende zenders.

 

Origineel bericht van: guppje29
Anders de frequentie stappen op 1000 zetten.

Dan vindt hij nagenoeg alles.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als dat zo is hebben de ziggo klanten in oost en west zonder pli wel een klein probleempje.

 

Origineel bericht van: guppje29
geloof dat 1000 het laagste is namelijk is of heb ik het fout?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als jij openpli draait EN in het ziggo gebied zit gebruik je toch gewoon de cablescan? Doe ik in ieder geval wel sinds ik openpli draai en me niet meer hoef te bemoeien met de stapjes in MHz die ziggo nu weer bedacht heeft.

Wil je weten welkje stapjes ziggo bedacht heeft? Zie ziggo oost of west kabelfrequenties.

 

Origineel bericht van: guppje29
Ik heb open pli erop staan en zojuist gekeken.

Maar je de kleinste stap op 1000 zetten en niet lager.

In Ziggo gebied ook nog nooit problemen ondervonden eigenlijk.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: powerpilot
Juiste CCcam.cfg aangemaakt om mijn /dev/sci0 slot te herkennen.


Bij mij was dit niet nodig, werkte gewoon al direct na de download van CCcam.

Maar fijn dat het werkt, en die 2e DVB-C tuner is een aanrader (heb ik zelf ook zoals je in mijn ondertekening ziet).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...