Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Toppie verliest zicht op Smargo reader.


jedeje

Aanbevolen berichten

Sinds een week of twee verliest 1 van mijn TFs het zicht op zijn Smargo.

 

In de Oscam/Vizcam logs (getest met verschillende versies, maakt geen verschil) verschijnen dan plotsklaps de bekende:

ERROR opening device /dev/ttyUSB0

Cannot open device: /dev/ttyUSB0 meldingen.

 

Via Telnet is te zien dat het device nog aanwezig is en juist wordt herkend.

 

In eerste instantie dacht ik aan opnieuw voedingsproblemen van de TF en heb een gevoede usb hub ertussen gezet. Zonder succes.

 

Aan mijn andere TF hangt een heel oude smartmouse usb, die ook via de usb bus wordt gevoed. Als ik deze aan de probleem TF hang, dan loopt het weer als een zonnetje. Geen enkele uitval.

 

Uiteraard de Smargo ook op mijn andere TF geprobeerd en daar ook uitval, kortom het lijkt op een probleem met de Smargo.

 

Iemand hier al eens tegenaan gelopen? Is een Smargo te testen? Die van mij is een 1.5, is er inmiddels een update (heb uiteraard gezocht), of is een downgrade naar 1.4 mogelijk?

 

Overigens is dit dan al mijn 2de Smargo die de geest geeft, de eerste deed opeens helemaal niets meer, voel er weinig voor er nog 1 te kopen.

 

Uiteraard kan ik de TF ook laten sharen met mijn ET9000, maar ik wil niet afhankelijk zijn van CS en heb daarom ook bewust 3 kaartjes met HD pakket.

 

Ik ga zowiezo maar eens op zoek naar een tweedehands smartmouse usb, die is in al die jaren een stuk betrouwbaarder gebleken.

 

(Via Aston 1.07 en Powercam gaat helaas tegenwoordig helemaal niets meer open op een TF met E2)

 

Gr

JeDeJe

 

 

 

 

 

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi JDJ,

 

die Smargo, is dat een orginele of een chinees imitatie gevalleteje?

 

Draai ondertussen al een half jaar met een Smargo, maar tot nu toe nog geen ellende ondervonden.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik dat kan nagaan, is het een origineel (net als de vorige), beide afkomstig van een naar ik dacht betrouwbare Nederlandse winkel (geen vage webshop).

 

Gisterenavond voor de lol nog even getest met wat serial readers aan m´n usbtoserial kabeltje, maar dat was geen succes.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat staat goed hoor, het werkt ook gewoon en valt dan weg om weg te blijven.

 

Het aantal reboots nodig om de Smargo weer te laten herkennen neemt toe.

 

Ik schrijf het ding af en ga op zoek naar een alternatief.

 

Gr

JDJ

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...